Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mustaa savua ja karstaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #16
    Originally posted by AcS325
    No kyllähän mä ymmärrän. Kysyin vain että onko se totta.
    No ilmeisesti nyt et kuitenkaan ymmärrä? Ei se ole itsetarkoitus että autoon on fyysisesti vaihdettu lastu ja että esson baarissa voi puhua siitä kun tuli ainakin 500hv lisää ja 0-100 kiihdytys parani viidellä sekunnilla kun auto on lastutettu.

    JOS auton säätöjä jotenkin pitää lähteä muuttamaan, niin ei se vaadi että sinne pitää ensin joku lastu vaihtaa, joka sitten kuitenkin muutetaan erilaiseksi. Luulisi sen nyt olevan päivän selvä asia.
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • AcS325
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 227
      • Road to Jalalabad

      #17
      Originally posted by L.H
      No ilmeisesti nyt et kuitenkaan ymmärrä? Ei se ole itsetarkoitus että autoon on fyysisesti vaihdettu lastu ja että esson baarissa voi puhua siitä kun tuli ainakin 500hv lisää ja 0-100 kiihdytys parani viidellä sekunnilla kun auto on lastutettu.

      JOS auton säätöjä jotenkin pitää lähteä muuttamaan, niin ei se vaadi että sinne pitää ensin joku lastu vaihtaa, joka sitten kuitenkin muutetaan erilaiseksi. Luulisi sen nyt olevan päivän selvä asia.
      No kyllä mä sen tajuan että pelkkä lastu mitään tehoja tai vääntöjä lisää tuo vaan se ohjelma mikä siinä on. Mä nyt tarkoitin ehkä enemmän sitä että toimiiko kyseinen ohjelma kyseisessä autossa oikein. Ja siis ilmeisesti motronicin voi myös koodata muullakin tavalla? Vai onko se ihan turhaa ostaa tusina lastu ja laittaa se autoonsa kun homman voi muutenkin hoitaa? Eikä mitään herneitä nyt. Mä en tiedä näistä oikeen mitään, mutta asia kiinnostaa.
      Last edited by AcS325; 01-05-2006, 19:47.
      "koita uudelleen kyllä se lähtee"

      Comment

      • M o S
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 159

        #18
        tuntuu että täälä on normaalia se että kysyy tietämättä jotain asiaa niin sitten haukutaan lyttyyn että ei se asia ole niin... kun kysymys kuuluu että onko siittä tusinalastusta mitään hyötyä? ei ole omaa mielipidettä vain tuo kysymys!!!
        BMW - The ultimate driving machine
        ___________________________________________
        - E30 325i Cabriolet
        ex - E23 732iA
        ex - E30 320i Cabriolet
        ex - E28 535i

        Comment

        • L.H
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2481
          • Lohja

          #19
          Originally posted by AcS325
          No kyllä mä sen tajuan että pelkkä lastu mitään tehoja tai vääntöjä lisää tuo vaan se ohjelma mikä siinä on. Mä nyt tarkoitin ehkä enemmän sitä että toimiiko kyseinen ohjelma kyseisessä autossa oikein. Ja siis ilmeisesti motronicin voi myös koodata muullakin tavalla? Vai onko se ihan turhaa ostaa tusina lastu ja laittaa se autoonsa kun homman voi muutenkin hoitaa? Eikä mitään herneitä nyt. Mä en tiedä näistä oikeen mitään, mutta asia kiinnostaa.
          Jos kyseinen auto on vakio, niin silloin siinä on tehtaalta semmoinen ohjelma mikä on siihen suunniteltu ja se siinä toimii parhaiten. Näin siis ainakin verrattaessa näihin tusina lastuihin.

          Esim. http://www.turbotec.com/ onnistuu kyllä säätö, eli noita valmiita lastuja ei tarvita edelleenkään. Muita vaihtoehtoja, sekä muuta asiaan liittyvää kertoo google ja www.btcf.fi/forum/search.php.
          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #20
            Oma "tusinalastuni" toimii ainakin mielestäni niin kuin pitääkin: Kierrosrajoitin siirtyi, nykiminen loppui ja alavääntö hieman parempi.
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #21
              Originally posted by Wiking
              Oma "tusinalastuni" toimii ainakin mielestäni niin kuin pitääkin: Kierrosrajoitin siirtyi, nykiminen loppui ja alavääntö hieman parempi.
              Sitä en tiedä kenen/mistä eräs lastu (50e kustannus) oli jolla Muovimoottoriin saatiin todistetusti 15kW+15nm lisää potkua. Tulokset käyrineen julkaistanee 'pappakerhon' seuraavassa lehdessä? Sama penkki, 10min välein tehdyt mittaukset eka vakiolla jonka jälkeen 'lastulla'. Mutta tietävät kertovat enemmän, kuuleman mukaan se käyräkin oli ihan fiksu eikä +6400rpm 'huiput' -mallinen.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • damet
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 30
                • Seinäjoki

                #22
                Nyt tuli kokeiltua vanhalla alkuperäisellä lastulla, niin kaikki pelaa moitteettomasti, ei mitään ongelmia! Mikähän nyt ei pelaa uuden lastun kanssa kunnolla? Voisko se olla pelkästään alhaisesta oktaanitasosta? :/

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #23
                  Tusinachip ei voi olla ikinä optimaalinen. Jokainen moottori on enemmässä tai vähemmässä määrin yksilö. Anna vakiolastun olla suosiolla paikallaan. Olet joka tapauksessa oppinut jotain. Sytytys- ja ruiskutusennakot olivat päin persettä sinulla, noin rankkaan eroon ei auta 95:sta 98:iin siirtyminen.

                  Comment

                  • Masinol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 988
                    • "Turku"

                    #24
                    Kannattaisi nyt varmaan jo lopettaa leikkiminen tuolla väärällä/rikkinäisellä lastulla ennenkuin katti on tukossa. Ajele sillä aidolla lastulla vaan ennen kuin mitään hajoaa.
                    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎