pitäis tollanen lasit irrottaa sillee tottakai että lasi ei hajoaisi. angel eye tulos sinne.... jotai kikka ohjeita kaivattais...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
umpioiden lasin irroitus
Collapse
X
-
Aiheesta löytyy searchilla varmaan paljonkin. Muistaakseni joku postasi aikanaan oikein linkinkin missä E21:een rakennettiin ankelit.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Ei kannata tökkiä hirveästi . Pikkuhiljaa väsytät sen liiman. Jos tuntuu, että ei irtoa, niin vähän lisää lämpöä, jne. Rauhallisuus palkitaan tässä hommassa ehjänä lasina. Se liima alkaa kyllä sitten kärytä, kun se alkaa antautua .
Ite ainakin oon huudattanu täysillä tuota puhallinta, mutta onhan niissäkin eroja.Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
Comment
-
-
Uunia kokeilkoon se joka haluaa. Tosihan on, että uunissa se lämpö jakautuu tasasesti koko umpioon. Itellä lähti lasit helposti uunissa irti ensimmäisten lamppujen yhteydessä, mutta nykyisiä valoja rakennellessa ei enää samanlainen lämpötila riittänyt, joten jouduin ottamaan kaveriksi puhaltimen ja taas on lasit ehjänä irti.
Se puhallinkin on helposti liikuteltavissa, joten silläkin saa lämmön jaettua koko lasin saumaan.
Liiman ominaisuudet vaihtelevat luonnollisesti sen mukaan, onko kyseessä uudet vai vanhat umpiot ja mitä merkkiä umpiot ovat. Tästä seuraa se, että toisia joutuu lämmittämään enemmän, kuin toisia.
Pääpointti on se, että sitä lämpöä pitää saada siihen liimaan niin paljon, että se alkaa sulaa ja lasit saa vääntämättä HELPOSTI irti. Se on sitten ihan jokaisen oma asia, miten sen tekee, mutta helpointa on kun varaa mahdollisimman paljon erilaisia lämmönlähteitä ennen projektia ja katsoo, mikä toimii. Tämä on koko projektin tärkein vaihe, joten siihen pitää vaan käyttää aikaa ja viitseliäisyyttä. Oikoreittejä ei onneen ole.
Hyvää lämmitystä vaan kaikilleLast edited by Happo; 03-05-2006, 19:21.Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
Comment
-
-
Samat ohjeet umpion irroitukseen ilmeisesti pätee -98 mallin E39:lle missä on xenonit?
Apparin puolen umpion lasi on jatkuvasti huurussa märällä kelillä ja päällepäin ei näy mitään vuotopaikkaa?
Olisko kellään mitään kikkakolmosta millä tosta selviäis ilman umpion irroitusta?525TDS A -98 Touring
Comment
-
-
Saatana, lasi hajos.
Noniin ensimmäistä lasia irti ja oho, päätti haljeta.
Kuumailmapuhaltimella lämmittelin, mutta jotain ihmeen teholiimaa noissa on kun ei sula sitten millään. Mattopuukolla vetelin ympäri lasia ja just kun sain sen irtoamaan, niin samalla halkesi koko lasi.
No, ajattelin kokeilla tota uunia.
Mutta mutta... Siis ajovalojen sisällähän on muovia!
Sehän sulaa uunissa?
Mikä olis sopiva lämpö? 125-150C?
Sitten noissa umpioissahan on muutenkin eroa:
Pitkien umpiot on semmosen metallirinkulassa kiinni, mutta ajovalot muovisessa. Voiko muka muovia laittaa uuniin? Ja ei sitä paljo mattopuukolla vedetä sieltä välistä pois, kun se muovireuna on siinä edessä. Ja muovia ei nyt kovin taivutella.
Pääkysymys, eikö noi muovit sula tuolla uunissa, ja paljonko sitä lämpöä sekä aikaa tulisi olla?
Comment
-
-
Originally posted by vwtyp1 View PostMiksi niitä umpioita pitäs uuniin saada,onko vaasasta kinkut loppu
No sain uunissa irroitettua, mutta vittu että oli kovassa kiinni.
Ne oli uunissa varmaan yli tunnin, aluksi 150C, jonka jälkeen nostin lämpötilaa kun ei meinannut irrota. Lopuksi kun se irtos niin kaikki muoviosat oli melkeen sulamaisillaan
No vielä kaks pitäs irrottaa
Comment
-
Comment