Announcement

Collapse
No announcement yet.

maalipintaruoste!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Susi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 473
    • Kuopio, Suomi

    #16
    Nakojaan menee ihan yksiloittain nuo jutut.

    Edellisessa 11/96 E36 Touringissa (haettu Saksassa 03/2004) ei ollut ruosteen kukan kukkaan missaan kohtaa korissa...ei siis missaan.

    Referenssina isaukko osti juuri tuliteran Mazda6 farkun ja teetatti siihen samantien pohjan massauksen, toki ennen sen tekoa sai maahantuojalta dokkarin, etta koritakuu ei laukea vaikka sen teettaisi.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Tuohon ei kyllä voi sanoa kuin "huhhuh..." kun on nähnyt/tietää minkälaiset systeemit on Mazda6:n pohjassa/korirakenteissa! Se auto tulee pohjistaan tai mistään muualtakaan ruostumaan seuraavan 50-vuoden kuluessa vain jos nuo muovitukset, sinkkaukset,ym,ym pääsee noiden "suja-aineiden" liuotinaineista sulamaan. Käytännössä muuten ihan sama kuin olisi vetänyt Rannilan muovitetulle pellikatolle liuotinpohjaista pikeä. Siis sikäli se eroaa että kuutosen pohjissa käytetyt muovit ovat n.x20 vahvempia ja sinkkaukset sitä luokkaa että se kaivon parikymmentä vuotta kestävä sinkkiämpäri on todella kevyttä kauraa tähän verrattuna.
      Lisäksi kuutosen pohjalevy on erittäin vähärikkinen ja selvästi huippukorkealaatuinen verrattuna peltikatolla käytettyyn tavaraan.
      Mutta toki omalleen saa tehdä ihan mitä tahansa, joten ei siis sillä, varsinkaan kun jokainen autoilija tulee juuri omasta uskostaan autuaaksi.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #18
        maksalaatikko nro kuusi

        Originally posted by Hemi
        ....Se auto tulee pohjistaan tai mistään muualtakaan ruostumaan seuraavan 50-vuoden kuluessa varsinkaan...
        Serkkupoika vaihtoi vajaan vuoden vanhan, uutena ostamansa kuutosen maksalaatikon volvo-ropposeen, koska KAIKKI neljä ovea olivat alareunoistaan ihan kukassa. Takuun kanssa sai tapella melkoisen reippaasti, ennen kuin maahatuojan liike "korjasi" ovet. Tiedä häntä, oliko vika maalauksessa vaiko pellityksessä, mutta ruostetta oli. Ja maali ei ruostu kuin ranskalaisissa autoissa...

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #19
          Ihan tuohon otsikkoon liittyen... Omaa E39:ä ostaessa luulin törmänneeni tuohon, nimittäin jossain kohdin täysin puhdasta (valkoista) maalipintaa läheltä tutkiessa oli aivan pieniä ruostepilkun näköisiä kohtia, siis pienempiä kuin nuppineulan pää. Mutta kynnellä kun rapsutti niin lähti pois... Vielä vähän ihmettelin kunnes löysin puskureistakin (eli muovista) vastaavia kohtia. Siis se näytti siltä kuin maalissa olisi ruostepilkku, todella pieniä pisteitä oli nuo jokainen, kynnellä rapsuttaen lähti täysin pois, ei tuntunut miltään lialta ja varmaan löytyy vieläkin jotain jos syynään todella läheltä koko maalipinnan läpi... Kyljistä niitä silloin löyty. Mitähän lie?
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by nullzwei
            Serkkupoika vaihtoi vajaan vuoden vanhan, uutena ostamansa kuutosen maksalaatikon volvo-ropposeen, koska KAIKKI neljä ovea olivat alareunoistaan ihan kukassa. Takuun kanssa sai tapella melkoisen reippaasti, ennen kuin maahatuojan liike "korjasi" ovet. Tiedä häntä, oliko vika maalauksessa vaiko pellityksessä, mutta ruostetta oli. Ja maali ei ruostu kuin ranskalaisissa autoissa...
            Puhuinkin kuutosen pohjasta, enkä ovien saumausongelmasta johon ei mikään jälkisuojaus vaikuta mitään. Ranskalaiset ovat jo 87-88 asti tehneet käytännössä joka suhteessa täysin ruostumattomia autoja toisin kuin esim.BMW.

            Comment

            • xtc
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 2908
              • Heinävesi<->Kuopio

              #21
              Originally posted by Hemi
              Puhuinkin kuutosen pohjasta, enkä ovien saumausongelmasta johon ei mikään jälkisuojaus vaikuta mitään. Ranskalaiset ovat jo 87-88 asti tehneet käytännössä joka suhteessa täysin ruostumattomia autoja toisin kuin esim.BMW.
              Anteeks offari tässä vaiheessa..

              Mut mitä Hemi tekee työkseen? Eikä auta nyt vastaus et oon yrittäjä..
              Pommit:
              BMW 325 cäbi HooCee optik
              Audee Q7
              Vivaro
              2xFL6

              Comment

              • sko
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 295

                #22
                Originally posted by Kentsu
                Ihan tuohon otsikkoon liittyen... Omaa E39:ä ostaessa luulin törmänneeni tuohon, nimittäin jossain kohdin täysin puhdasta (valkoista) maalipintaa läheltä tutkiessa oli aivan pieniä ruostepilkun näköisiä kohtia, siis pienempiä kuin nuppineulan pää. Mutta kynnellä kun rapsutti niin lähti pois... Vielä vähän ihmettelin kunnes löysin puskureistakin (eli muovista) vastaavia kohtia. Siis se näytti siltä kuin maalissa olisi ruostepilkku, todella pieniä pisteitä oli nuo jokainen, kynnellä rapsuttaen lähti täysin pois, ei tuntunut miltään lialta ja varmaan löytyy vieläkin jotain jos syynään todella läheltä koko maalipinnan läpi... Kyljistä niitä silloin löyty. Mitähän lie?
                Tuon tyylisiä ruostepisamia tulee kun auto on lähellä kun hitsaa / räläköi. Kipinät palaa maaliin kiinni ja ruostuu..

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by sko
                  Tuon tyylisiä ruostepisamia tulee kun auto on lähellä kun hitsaa / räläköi. Kipinät palaa maaliin kiinni ja ruostuu..
                  Enpäs tullut tuota ajatelleeksi, mutta tuo kuulostaa kyllä ihan järkeen käypältä selitykseltä
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • eeki
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1966
                    • HKI

                    #24
                    Toinen mahdollinen vaihtoehto on autoon osuneista nastoista maalipintaan kiinni jäänyt metalli, joka on ruostunut.
                    Ducati 998 -02 //

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎