Announcement

Collapse
No announcement yet.

pierburgin painajainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbo Terminator
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 334
    • Villi Pohjola

    pierburgin painajainen

    sanokaapas pojat että mikä peijoona vaivaa meiläisen 316 1.8 -87 pirssiä.
    1. ongelma: kun kaasua painaa niin kierrokset eivät laske tyhjäkäynnille
    vaan kone jää pyörimään n. 2000 kierrosta.
    2. ongelma: kun auton sammuttaa, niin kone alkaa epämääräisesti rykiä,
    ja se sammuu vasta hetken kuluttua.
  • PAtu E21
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 21
    • Lempäälä

    #2
    Lähteekö se niinku takaperin käymään...?
    Drive fast, Race hard, die young...

    Comment

    • Turbo Terminator
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 334
      • Villi Pohjola

      #3
      Originally posted by PAtu E21
      Lähteekö se niinku takaperin käymään...?
      En kyllä todellakaan tiedä....

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        1. Kaasuvaijeri ehkä tarraa kiinni johonkin? Nouseeko kaasupoljin normaalisti ylös? Laskeeko kierrokset jos nostat kaasupoljinta käsin ylöspäin?

        2. Joku hehkuu koneessa ja sytyttää bensaa vaikka tulpat ei anna kipinää. Jos on paljon karstaa niin se voi alkaa hehkua. Tai sitten tulpat on väärää lämpöarvoa ja hehkuu sen takia. Onko tulpat sitä mallia mitä ohjekirja suosittelee?

        Comment

        • Bmw18m40
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 85
          • Äänekoski

          #5
          ...löytyykö noista bemarin kaaasareista "jälkikäynninestoventtiili", joka tukkii polttoaineen pääsyn kaasarista etiäpäin virtojen katkettua.
          Mulla yhdestä kulkuneuvosta tippui se ajankanssa jonnekin tienpäälle, jonka jälkeen ruuvasin venttiilin paikalle pultin sinne kaasarin kupeeseen ja kulkupeli alkoi käydä jälkikäyntiä... Niin ajattelin vain että jos sellainen löytyy niin mahtaako toimiiko.
          8) 8) 8)

          Comment

          • Turbo Terminator
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 334
            • Villi Pohjola

            #6
            Originally posted by sqxo
            1. Kaasuvaijeri ehkä tarraa kiinni johonkin? Nouseeko kaasupoljin normaalisti ylös? Laskeeko kierrokset jos nostat kaasupoljinta käsin ylöspäin?

            2. Joku hehkuu koneessa ja sytyttää bensaa vaikka tulpat ei anna kipinää. Jos on paljon karstaa niin se voi alkaa hehkua. Tai sitten tulpat on väärää lämpöarvoa ja hehkuu sen takia. Onko tulpat sitä mallia mitä ohjekirja suosittelee?

            Kaasupoljin nousee normaalisti ylös, kierrokset ei laske vaikka revin kaasupoljinta niin ylös kuin mahdollista.
            Ja jälkikäyntikin loppuu kun kaasuttimen "kaasuvipua" painaa kiinni. Eli kaasarissa jää jokin jumiin? Toisin sanoen nämä kaksi ongelmaa ovat yhteydessä toisiinsa (jälkikäynti & kaasu).

            Tulpat on uusittu.

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              No kuitenkin joku siellä koneessa hehkuu ja sytyttää sinne menevän bensan koska tulpat ei sitä tee sillon kun virta on sammutettu.
              :arrow: Mahdollistaa jälkikäynnin.

              Karsta tai vääränlaiset tulpat.

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Sun pitää rääkätä sitä autoo oikein kunnolla vaikka tunnin ajan, sillee että pakoputki on päähän asti punainen. Sillee pitäis ainaki karstan lähtee liikkeelle joka paikasta
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Turbo Terminator
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 334
                  • Villi Pohjola

                  #9
                  Originally posted by sqxo
                  No kuitenkin joku siellä koneessa hehkuu ja sytyttää sinne menevän bensan koska tulpat ei sitä tee sillon kun virta on sammutettu.
                  :arrow: Mahdollistaa jälkikäynnin.

                  Karsta tai vääränlaiset tulpat.
                  Mielestäni ostin oikeat tulpat tuossa vuosi sitten? Mitkä ovat OIKEAT tulpat 1.8 koneeseen?

                  Mutta tämä jälkikäynti esiintyy mielestäni vain kun kaasari jumittaa, kuten kerroin tämän topicin alussa. Mutta periaatteessa eihän jälkikäyntiä voi olla ilman kipinää?

                  Comment

                  • Turbo Terminator
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 334
                    • Villi Pohjola

                    #10
                    Originally posted by kaol
                    Sun pitää rääkätä sitä autoo oikein kunnolla vaikka tunnin ajan, sillee että pakoputki on päähän asti punainen. Sillee pitäis ainaki karstan lähtee liikkeelle joka paikasta
                    Vähä vaikeeta kun kun kaasu jumittaa kiinni, no voinhan mä jättää sen yksinään tuonne pihalle huutaman lähden vaikka paskalle tunniksi

                    Comment

                    • Turbo Terminator
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 334
                      • Villi Pohjola

                      #11
                      Eli mikähän kaasarissa jumittaa ja mitkä ovat oikeat tulpat E30 316 1.8 vehkeeseen?

                      Comment

                      • biimer327
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1928
                        • Eastside

                        #12
                        Originally posted by Turbo Terminator
                        Originally posted by sqxo
                        No kuitenkin joku siellä koneessa hehkuu ja sytyttää sinne menevän bensan koska tulpat ei sitä tee sillon kun virta on sammutettu.
                        :arrow: Mahdollistaa jälkikäynnin.

                        Karsta tai vääränlaiset tulpat.
                        Mielestäni ostin oikeat tulpat tuossa vuosi sitten? Mitkä ovat OIKEAT tulpat 1.8 koneeseen?

                        Mutta tämä jälkikäynti esiintyy mielestäni vain kun kaasari jumittaa, kuten kerroin tämän topicin alussa. Mutta periaatteessa eihän jälkikäyntiä voi olla ilman kipinää?
                        Ei siihen kaasarin jumiutumista tarvita,liian pieni oktaaninen bensa(eli Venäjän bensa),liian "kuumat" tulpat(eli lämpöarvoltaan korkeammat),karstaa palotiloissa.Kaikki nämä aiheuttaa detonaatiota eli itsesytytystä.Vrt. esim. diesel moottori jossa polttoaine syttyy lämmön ja paineen vaikutuksesta,siinä ei ole minkäänlaista sytytys järjestelmää.
                        "Suck my dick!"
                        -Ron Jeremy

                        Comment

                        • Turbo Terminator
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 334
                          • Villi Pohjola

                          #13
                          Originally posted by biimer327
                          Originally posted by Turbo Terminator
                          Originally posted by sqxo
                          No kuitenkin joku siellä koneessa hehkuu ja sytyttää sinne menevän bensan koska tulpat ei sitä tee sillon kun virta on sammutettu.
                          :arrow: Mahdollistaa jälkikäynnin.

                          Karsta tai vääränlaiset tulpat.
                          Mielestäni ostin oikeat tulpat tuossa vuosi sitten? Mitkä ovat OIKEAT tulpat 1.8 koneeseen?

                          Mutta tämä jälkikäynti esiintyy mielestäni vain kun kaasari jumittaa, kuten kerroin tämän topicin alussa. Mutta periaatteessa eihän jälkikäyntiä voi olla ilman kipinää?
                          Ei siihen kaasarin jumiutumista tarvita,liian pieni oktaaninen bensa(eli Venäjän bensa),liian "kuumat" tulpat(eli lämpöarvoltaan korkeammat),karstaa palotiloissa.Kaikki nämä aiheuttaa detonaatiota eli itsesytytystä.Vrt. esim. diesel moottori jossa polttoaine syttyy lämmön ja paineen vaikutuksesta,siinä ei ole minkäänlaista sytytys järjestelmää.
                          Joo kyllä olet oikeassa. Noin se menee, mutta minun tapauksessasi käytöntö on täysin eri.

                          Ajoin 10 kertaa pienen lenkin ja sitten jätin auton tyhjäkäynnille, jolloin kierrokset olivat 2000, koska kaasari jumittaa. Sammutin auton ja jälkikäyntiä tapahtui joka kerralla n.20-30 sekunnin ajan. [tämän tapahtuman toistin 10 kertaa ja joka kerran tuli jälkikäyntiä]

                          Tein toisen samanlaisen ajotestin eli ajoin 10 kertaa pienen lenkin ja sitten jätin auton tyhjäkäynnille eli n.2000-25000 kierrokselle,avasin konepellin ja manuaalisesti pienensin jotakin "kaasuvipua", jotta saisin tyhjäkäynti kierroksen normaaliksi, jonka jälkeen sammutin auton ja jälkikäyntiä ei tullut. [tämän tapahtuman toistin 10 kertaa ja ei ollut kertaakaan jälkikäyntiä]

                          Eli mun teorian mukaan korkeat tyhjäkäynti kierrokset tekee jälkikäynnin.

                          Nyt tarvitsen vain neuvoja miksi kierrokset jäävät koviksi eivätkä palaudu. Mikä osa jumittaa kaasarissa? Joku jousi paskana?

                          Comment

                          • wj
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 3253
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by Turbo Terminator
                            Originally posted by biimer327
                            Originally posted by Turbo Terminator
                            Originally posted by sqxo
                            No kuitenkin joku siellä koneessa hehkuu ja sytyttää sinne menevän bensan koska tulpat ei sitä tee sillon kun virta on sammutettu.
                            :arrow: Mahdollistaa jälkikäynnin.

                            Karsta tai vääränlaiset tulpat.
                            Mielestäni ostin oikeat tulpat tuossa vuosi sitten? Mitkä ovat OIKEAT tulpat 1.8 koneeseen?

                            Mutta tämä jälkikäynti esiintyy mielestäni vain kun kaasari jumittaa, kuten kerroin tämän topicin alussa. Mutta periaatteessa eihän jälkikäyntiä voi olla ilman kipinää?
                            Ei siihen kaasarin jumiutumista tarvita,liian pieni oktaaninen bensa(eli Venäjän bensa),liian "kuumat" tulpat(eli lämpöarvoltaan korkeammat),karstaa palotiloissa.Kaikki nämä aiheuttaa detonaatiota eli itsesytytystä.Vrt. esim. diesel moottori jossa polttoaine syttyy lämmön ja paineen vaikutuksesta,siinä ei ole minkäänlaista sytytys järjestelmää.
                            Joo kyllä olet oikeassa. Noin se menee, mutta minun tapauksessasi käytöntö on täysin eri.

                            Ajoin 10 kertaa pienen lenkin ja sitten jätin auton tyhjäkäynnille, jolloin kierrokset olivat 2000, koska kaasari jumittaa. Sammutin auton ja jälkikäyntiä tapahtui joka kerralla n.20-30 sekunnin ajan. [tämän tapahtuman toistin 10 kertaa ja joka kerran tuli jälkikäyntiä]

                            Tein toisen samanlaisen ajotestin eli ajoin 10 kertaa pienen lenkin ja sitten jätin auton tyhjäkäynnille eli n.2000-25000 kierrokselle,avasin konepellin ja manuaalisesti pienensin jotakin "kaasuvipua", jotta saisin tyhjäkäynti kierroksen normaaliksi, jonka jälkeen sammutin auton ja jälkikäyntiä ei tullut. [tämän tapahtuman toistin 10 kertaa ja ei ollut kertaakaan jälkikäyntiä]

                            Eli mun teorian mukaan korkeat tyhjäkäynti kierrokset tekee jälkikäynnin.

                            Nyt tarvitsen vain neuvoja miksi kierrokset jäävät koviksi eivätkä palaudu. Mikä osa jumittaa kaasarissa? Joku jousi paskana?
                            Vähäks jätkän autos on korkee tyhjäkäynti
                            - 2006 Mustang cabriolet
                            - Sleekcraft Enforcer 28'

                            Comment

                            • Turbo Terminator
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 334
                              • Villi Pohjola

                              #15
                              mistä voi tilata korvauskaasareita????? jossain näin että 400euroo maksaa semmonen, en oo niin paljoo maksamassa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎