Announcement

Collapse
No announcement yet.

pierburgin painajainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jzl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 148

    #31
    1. kohdan vika voi olla myös vuoto imusarjassa, eli se surullinen kumilaippa halki siinä kaasarin alla kaasarin ja imusarjan välissä tai jokin alipaineletku perstunut paskaksi tai irti.

    myös mahdollisesti voi olla kaasarin toisen kurkun stopparimuovi kulunut uralle niin (puoliympyrän muotoinen keltainen muoviosa vivuston puolella)että kakkos kurkku on kokoajan vähän auki niinkuin mulla oli, no se ei tehnyt mitään kovin pahaa vaivaa, just huomas.

    2. tarkista sytytyksen säätö ja alipainetehostin jakajassa. tarkista jakajan kunto ja heitä kierrosluvun rajoittimen osat helvettiin pyörijästä.

    kerro sitten lisää

    Comment

    • Turbo Terminator
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 334
      • Villi Pohjola

      #32
      Originally posted by jzl
      1. kohdan vika voi olla myös vuoto imusarjassa, eli se surullinen kumilaippa halki siinä kaasarin alla kaasarin ja imusarjan välissä tai jokin alipaineletku perstunut paskaksi tai irti.

      myös mahdollisesti voi olla kaasarin toisen kurkun stopparimuovi kulunut uralle niin (puoliympyrän muotoinen keltainen muoviosa vivuston puolella)että kakkos kurkku on kokoajan vähän auki niinkuin mulla oli, no se ei tehnyt mitään kovin pahaa vaivaa, just huomas.

      2. tarkista sytytyksen säätö ja alipainetehostin jakajassa. tarkista jakajan kunto ja heitä kierrosluvun rajoittimen osat helvettiin pyörijästä.

      kerro sitten lisää
      Kumilaippa on vaihdettu kuukausi sitten kun ei mennyt katastuksesta läpi eli mitään vuotoja ei voi olla, koska meni katastuksesta läpi....

      Vian sain nyt "selville" kaasutin ei palauta vaijeria kunnolla takaisin kun ei paina kaasua, joku palautin jousi yms. on paskana? Kun manuaalisesti kädellä palauttaa vaijerin, niin tyhjäkäynti normalisoituu ja jälkikäynti häviää. Vaijeri ei ole löysällä/tiukalla, vaan se kohta mihin kaasuvaijeri menee kaasarin ei palauta takaisin kun ei paina kaasua. Mitä teen?

      Comment

      • juice777
        BTCF Member
        • May 2004
        • 230
        • E-P

        #33
        nyt on pakko vastata ..... ota ne vaijerit irti ja laita sinne tankkiin masinolia .... ei tarvi kaikkia itte juo.......... :juo :juo :juo :juo :juo :juo
        -E21-

        Comment

        • Turbo Terminator
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 334
          • Villi Pohjola

          #34
          ONGELMA KORJATTU!!!

          Laitoin kaasariin semmoinen jousi patentin ja toimii helvetin hyvin!
          Ei hirtä kaasu eikä ole jälkikäyntiä!!

          Nyt viisaammat voi sitten miettiä, että miten jälkikäynti voi johtua tuommoiseta??!

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Korjattiinkohan tuolla jousella nyt itse vika vai pelkkä oire? Viisaampiahan ei pitäisi löytyä...

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #36
              Termiksen nimimerkki on jo niin henkevää laatua, että huh...

              Comment

              • Turbo Terminator
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 334
                • Villi Pohjola

                #37
                Originally posted by Hemi
                Korjattiinkohan tuolla jousella nyt itse vika vai pelkkä oire? Viisaampiahan ei pitäisi löytyä...
                Pelkkä oire. Kaasarissa on edelleen paskana joku palautus mekanisti. Tuolla jousella sain toimimaan sen palautus mekanismin. Saa nähdä kuinka kauan kestää...

                Ja mulle voi edelleen tarjotella niitä korvaus kaasareita!

                Comment

                • J.L
                  Minimi-Jakke
                  • Oct 2002
                  • 846
                  • .

                  #38
                  Siinä kaasarissa on se automaattinen tyhjäkäynninsäädin hajalla, eli se on kaasarin kyljessä se mötikkä mihin menee kaksi alipaineletkua ja sähköjohtoja ja mikä esim. tyhjäkäynnillä liikkuu siinä itekseen, vaikee selittää kun ei oo kuvaa.

                  Just tommoset oireet tulee, eli tyhjäkäyntikierrokset nousee itsekseen ym. jos toi tyhjäkäynninsäädin tai mikä sen virallinen nimi nyt onkaan, on hajalla

                  Comment

                  • Turbo Terminator
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 334
                    • Villi Pohjola

                    #39
                    Originally posted by J.L
                    Siinä kaasarissa on se automaattinen tyhjäkäynninsäädin hajalla, eli se on kaasarin kyljessä se mötikkä mihin menee kaksi alipaineletkua ja sähköjohtoja ja mikä esim. tyhjäkäynnillä liikkuu siinä itekseen, vaikee selittää kun ei oo kuvaa.

                    Just tommoset oireet tulee, eli tyhjäkäyntikierrokset nousee itsekseen ym. jos toi tyhjäkäynninsäädin tai mikä sen virallinen nimi nyt onkaan, on hajalla
                    Ahaa. Mutta miksi ongelma "korjaantui" kun iskun siihen kaasunvaijerin palautus makanismiin jousen? voi se tyhjäkäynti ruuvikin olla paskana, en epäile. Nyt tuli taas jälkikäyntiä!

                    Laitoin ostetaan palstalle että tarvitsen korvauskaasarin! myykää joku!

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Ei jumalauta...eikö se nyt millään aukea, että vaikka pitäisit kaasun pohjassa ja väännät koneesta virrat pois virta-avaimella, pitää koneen kuolla kuin niskaan ammuttuna. On se kumma että maailmankaikkeuden älykkäin hemmo ei tajua tätä yhtälöä=ongelmaa? Yhden pisteen vihje: Kaasarin läpän jumittamisella ei ole mitään tekemistä itse jälkikäynti-ilmiön kanssa..eli joku muu kuin sytytyskipinä sen seoksen sytyttää...mutta se ei ole "pierupurkki"?

                      Comment

                      • biimer327
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1928
                        • Eastside

                        #41
                        Originally posted by Hemi
                        Ei jumalauta...eikö se nyt millään aukea, että vaikka pitäisit kaasun pohjassa ja väännät koneesta virrat pois virta-avaimella, pitää koneen kuolla kuin niskaan ammuttuna. On se kumma että maailmankaikkeuden älykkäin hemmo ei tajua tätä yhtälöä=ongelmaa? Yhden pisteen vihje: Kaasarin läpän jumittamisella ei ole mitään tekemistä itse jälkikäynti-ilmiön kanssa..eli joku muu kuin sytytyskipinä sen seoksen sytyttää...mutta se ei ole "pierupurkki"?
                        Sori offtopicci,mut pakko oli revetä tässä vaiheessa... :lol:
                        Kuin opettaisi sialle pianon soittoa...
                        "Suck my dick!"
                        -Ron Jeremy

                        Comment

                        • Turbo Terminator
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 334
                          • Villi Pohjola

                          #42
                          Originally posted by Hemi
                          Ei jumalauta...eikö se nyt millään aukea, että vaikka pitäisit kaasun pohjassa ja väännät koneesta virrat pois virta-avaimella, pitää koneen kuolla kuin niskaan ammuttuna. On se kumma että maailmankaikkeuden älykkäin hemmo ei tajua tätä yhtälöä=ongelmaa? Yhden pisteen vihje: Kaasarin läpän jumittamisella ei ole mitään tekemistä itse jälkikäynti-ilmiön kanssa..eli joku muu kuin sytytyskipinä sen seoksen sytyttää...mutta se ei ole "pierupurkki"?
                          No mikähän siinä sitten on? Tulpilla on ajettu n.3000km, joten tulpat on vasta "sisäänajettu?" ja ostin ihan oikeat tulpat muutama kuukausi sitten

                          Comment

                          • sqxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 902
                            • no man's land

                            #43
                            Originally posted by Turbo Terminator
                            Originally posted by Hemi
                            Ei jumalauta...eikö se nyt millään aukea, että vaikka pitäisit kaasun pohjassa ja väännät koneesta virrat pois virta-avaimella, pitää koneen kuolla kuin niskaan ammuttuna. On se kumma että maailmankaikkeuden älykkäin hemmo ei tajua tätä yhtälöä=ongelmaa? Yhden pisteen vihje: Kaasarin läpän jumittamisella ei ole mitään tekemistä itse jälkikäynti-ilmiön kanssa..eli joku muu kuin sytytyskipinä sen seoksen sytyttää...mutta se ei ole "pierupurkki"?
                            No mikähän siinä sitten on? Tulpilla on ajettu n.3000km, joten tulpat on vasta "sisäänajettu?" ja ostin ihan oikeat tulpat muutama kuukausi sitten
                            Eikös se ole jo aikaa sitten sanottu että siellä voi olla esim. karstaa koneessa mikä sitten hehkuu ja sytyttää sen bensan! Tai enhän mä ole sun Bimmeriäs nähny, voihan sulla olla jotkut taika-sähköt siinä, joku on virittäny sen niin että tulpille tulee virtaa vaikka ottas avaimen pois. Mut mikäs on sen todennäkösyys? Kukahan järkevä tollasen virityksen ois tehny? Vai ootko ite "fixaillu" niitä sähköjä paljonki siihen autoos?

                            Tiedätsä kato ku pensamoottoris tarvii se polttoaine sytyttää jollai niinku kipinällä tms ku se moottori ei käy jos se pensa ei syty! Ja jos kone on kunnossa ni pensa ei syty sillon ku tulpista ei tuu kipinää!

                            Comment

                            • Turbo Terminator
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 334
                              • Villi Pohjola

                              #44
                              Teidän neuvot ja vastaukset kuulostaa loogiselta ja järkevältä, noin itsekin ajattelin ennen kuin tutustuin pierburgin saloihin.

                              Kuten jo selitin niin käytännön kokemuksesta voin sanoa että jälkikäynti mun autossa johtuu pierburgista. Lukekaa edelliset viestit.

                              Mutta anyway, jos koneeni onkin löysä niin miten saan skeidat pois sieltä? täytyykö koko mylly purkaa?

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                1/2:n pisteen vihje: Johtuuko se jälkikäynti sittenkään itse "pierupurkista", vai siitä että jokin muu kuin tulpan antama sytytyskipinä sytyttää seoksen. Seostahan se pierpurkki antaa joka tapauksessa tyhjäkäyntipuolelta vaikka kaasupolkimeen ei kukaan koskisikaan. Tietysti kun runnot läpät väkisin täysin kiinni tai heität kaasariin vanhan rukkasen, katkeaa ilman/seoksensaanti ja kone kyllä stumppaa. Mutta, onko varsinainen vika tällöin ratkaistu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎