Auto oli tosi vittumainen ajettava kun se tuli mulle, ja kun aukaisin ecun niin eipä lähtenyt enää käyntiin > vaihdoin ecun. Toisella eculla oli paljon parempi. Alkuun nyki 1500-1900 kierroksella mut nykii yli 2000 kierroksellakin. Merkkiliikkeen testerin mukaan kaasupoljin on ok, tosin ei se näyttänyt muutakaan vikaa. Entisen omistajan mukaan nykiminen oli tullut pumpun vaihdon yhteydessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
miksi 525 tds nykii ja käy huonosti
Collapse
X
-
Kaitsute kirjoitti: Vehje toimii ilman siirtopumppua, siis ainakin mun 525 tds - 92.
Miksi sulla ei ole siirtopumppua? Onko sun tds alkuperänen vai tekniikan vaihto?
Ite taistelen just samanlaisten onkkelmien parissa, ja mietin et voisko itselläkin siihen huonoon käymiseen syynä olla se siirtopumpun puuttuminen??
Niin ja sit, mikä tää juttu on siitä mekaanisesta pumpusta? Onko se saman hintanen ku se Boschin "korvaus pumppu vai jopa kalliimpi? Jos semmosen hommais tuohon omaan pirssiin niin onko siinä hyötyjä ja ETENKIN haittoja tohon alkuperäseen verrattuna??
Mistä niitä sit kannattais kysellä jos sempposeen päätyis?? Auto on mulla vakio jollei lastutusta oteta lukuun, eikä ole mitään sen kummempaa viri tarkotusta ettei tuosta tulis enää tuon vika herkempää laitosta..Kun vaan sais toimii..
Voimaa...
Comment
-
-
Ei vieläkään kunnossa
Originally posted by koleOnko tähän ongelmaan löytynyt mitään uutta. Alkaa jo mennä itsellä hermot samanlaiseen nykimiseen.
Comment
-
-
Originally posted by jleinoKaitsute kirjoitti: Vehje toimii ilman siirtopumppua, siis ainakin mun 525 tds - 92.
Miksi sulla ei ole siirtopumppua? Onko sun tds alkuperänen vai tekniikan vaihto?
Ite taistelen just samanlaisten onkkelmien parissa, ja mietin et voisko itselläkin siihen huonoon käymiseen syynä olla se siirtopumpun puuttuminen??
Niin ja sit, mikä tää juttu on siitä mekaanisesta pumpusta? Onko se saman hintanen ku se Boschin "korvaus pumppu vai jopa kalliimpi? Jos semmosen hommais tuohon omaan pirssiin niin onko siinä hyötyjä ja ETENKIN haittoja tohon alkuperäseen verrattuna??
Mistä niitä sit kannattais kysellä jos sempposeen päätyis?? Auto on mulla vakio jollei lastutusta oteta lukuun, eikä ole mitään sen kummempaa viri tarkotusta ettei tuosta tulis enää tuon vika herkempää laitosta..Kun vaan sais toimii..
Alkuperäinen 190 tuhatta ajettu.
Eräänä aamuna ei lähtenyt käyntiin, joten räjäytin koslan pihalla atomeiksi.
Kävin kaikki boxit, akun, liittimet ym läpi ja kun vikaa ei löytynyt aukaisin tankinhuoltoluukun.
Pumppu ei pärähtänyt vaikka heilutteli avainta miten virtalukossa, joten tulin siihen johtopäätökseen että ei saa soppaa.
Laitoin paluuletkun natsaan putken, joka yltää tankin pohjalle asti että systeemi ei saisi korvausilmaa pumpun tyhjenemiseen polttoaineesta, sekä ennen suodatinta konehuoneeseen biltemasta ostetun puristeeltavan perämoottoriin tarkoitetun pumpun.
Tämä sen vuoksi että jos joutuu joskus ilmaileen, niin ei muuta kuin lutkuttaa sitten käsin.
Vehje toimii ku junan vessa, jos on yli 10 litraa polttoainetta tankissa, mutta jos menee alle niin pumppu saa ilmeisesti paluuletkun kautta ilmaa jolloin pumppu tyhjenee yön aikana eli aamulla lutkutellaan sitten muutaman painalluksen verran.
Eli pärjää, kun pitää yli 10 litraa tankissa polttoainetta ja tuli huomattavasti halvemmaksi kuin uusi siirtopumppu.
Comment
-
-
Kuinka monella teistä joilla TDS nykii on auto lastutettu, ja minkä merkkisellä lastulla?
Itsellä alkoi nykiminen tyhjänkäynnillä madellessa ja tuo tapahtui lastutuksen jälkeen, ei kuitenkaan niin heti että vois vetää suoraan johtopäätöksen että tuostahan se johtuu.
Kiinnostaisi vaan tietää onko tuossa asiassa yhteyttä...525TDS A -98 Touring
Comment
-
-
Originally posted by micciKuinka monella teistä joilla TDS nykii on auto lastutettu, ja minkä merkkisellä lastulla?
Itsellä alkoi nykiminen tyhjänkäynnillä madellessa ja tuo tapahtui lastutuksen jälkeen, ei kuitenkaan niin heti että vois vetää suoraan johtopäätöksen että tuostahan se johtuu.
Kiinnostaisi vaan tietää onko tuossa asiassa yhteyttä...BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Kappas vaan, mulla on sama lastu ja sama vika!
Vauhtipyörä on vaihdettu uuteen joka maksoi mansikoita mutta nykiminen ei vähentynyt. Tällä hetkellä ongelmana se että kytkin ei irrota kunnolla vauhtipyörän vaihdon jälkeen. Epäilykset korjaamon puolelle...
Alkuperäinen lastu on tietenkin hukkunut, miten voin kokeilla toista lastua?!
Tilaanko jostain uuden lastun vai mikä nyt avuksi?BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
325 tds myös nykii
Eli samankaltaiset ongelmat kuin japella. Mulla auto käy normaalisti kylmänä ja tyhjäkäyntikin on normaalin oloinen, mutta kun auto on lämmin niin ongelmat alkaa. Tyhjäkäynti alkaa röpeltämään todella epätasaisesti ihan kuin se välillä ottais enemmän imuilmaa ja välillä vähemmän. Sitten ajaessa kierrosten ollessa noin 1500 tai alle, auto nykii mallikkaasti niin kuin nesteen mainoksessa konsanaan. Samaa nykymistä ilmenee ajettaessa kovaa ja varsinkin ylämäessä huomaa, kun auto nykii. Tosin kovassa vauhdissa nykiminen on pehmeämpää, aaltomaista huojuntaa. Myös tehot on vähän kadoksissa ja kulutus on pari litraa korkeammalla? Vika ilmeni yhtäkkiä.
Autosta sen verran, että jakajapumppu on uusi, samoin pa-suodatin samoin kaikki naftaletkut. Mittarissa on n. 250tkm.
Eli mssä vika? Auto on ensimmäinen tiisseli meikäläisellä joten vian tunnistus on vähän hakusessa? Joten kun ehdotatte jotain mitä pitää tarkastaa niin vääntäkää rautalangasta, koska kaikkien osien sijainti ja toimintaperiaate on vielä hakusessa. KIITOS!
Comment
-
Comment