Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensanpaineensäädin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarmo_
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 277

    Bensanpaineensäädin.

    Eli ongelma olis kun en tiedä mihin letkut tulee.
    Merkki jokin sergento ja letku liittimiä on neljä.
    On vapari autoon tarkoitettu.
    Kaksi sisään menoa ja yksi ulos tulo, nuolilla merkittyjä ja säätimen sivuilla. Ja vielä säätimen alapuolella on yksi putki jossa ei ole nuolta mihin suuntaan pitäis virrata. Ilmeisesti ulos tulo?
    Osaisko joku kertoa mitä letkuja tulee mihinkin?
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Yleensä niissä on kolme paikkaa. Läpi menevä bensa ja sitten alipaine letku mikä menee imusarjaan.

    Neljä kuullostaa kyllä kummalta
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • f1zz
      GTi:stä tuttu
      • Sep 2003
      • 1469
      • Veikkola

      #3
      Re: Bensanpaineensäädin.

      Originally posted by jarmo_
      Eli ongelma olis kun en tiedä mihin letkut tulee.
      Merkki jokin sergento ja letku liittimiä on neljä.
      On vapari autoon tarkoitettu.
      Kaksi sisään menoa ja yksi ulos tulo, nuolilla merkittyjä ja säätimen sivuilla. Ja vielä säätimen alapuolella on yksi putki jossa ei ole nuolta mihin suuntaan pitäis virrata. Ilmeisesti ulos tulo?
      Osaisko joku kertoa mitä letkuja tulee mihinkin?
      yksi säätää kalvon paineen ali/ylipaineella, yksi on paluu, yksi meno ja yksi on tulo. kerro miten ne nuolet menee. Se alapuolen putki on ainakin paluu. kerroppa miten ne nuolet menee tarkalleen.

      edit: niin tuo voi olla kaasarikoneeseen tarkoitettu. Onko se sieltä 325raadon takakontista :juo , jos on niin sit se tais olla kaasareille.

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        En viitsinyt tehdä turhaan omaa topicia näinkin pienestä jutusta eli aiheeseen liittyen, miten ne letkut menikään. Kumma säädin kun ei ole mitään merkintöjä, no kuitenkin: 1-kalvoinen Malpassi ruiskuvapariin, niin tuliko se suutintukilta tuleva letku:
        A-pystysuorassa olevaan sisäänmenoon eli suoraan kalvoa päin vai
        B-vaakasuorassa olevaan?
        Suhteellisen yksinkertainen osa, joten jos arvata pitää, niin laittaisin sen siihen pystysuorassa olevaan, mutta jos saisi varmistuksen niin ei tule katastrofia :think Paljonko tuolla muuten on säätöaluetta?
        Last edited by Rockford; 14-01-2010, 21:29.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • bmwm5e28
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 474
          • suomusjärvi

          #5
          Vaakasuoraan tulee letku suutintukilta ja pystysuorasta (paluu) lähtee tankille takasin.

          Siihen tulpattuun reikään saa sitten vaikka pa.painemittarin.

          Säätöaluehan riippuu siitä kuinka tehokas pumppu on.
          Gentlemen prefer Blondes

          Dodge Challenger R/T 1970


          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            Originally posted by bmwm5e28 View Post
            Vaakasuoraan tulee letku suutintukilta ja pystysuorasta (paluu) lähtee tankille takasin.

            Siihen tulpattuun reikään saa sitten vaikka pa.painemittarin.

            Säätöaluehan riippuu siitä kuinka tehokas pumppu on.
            Ok. Kiitos tiedosta ja ei kun asentamaan
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎