Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton maavaran nostaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyggis
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 415

    Auton maavaran nostaminen

    Onko kenelläkään kokemuksia madalletun auton maavaran nostamisesta? Onnistuuko ihan jousien vaihdolla, vai pitääkö hankkia myös iskarit? Ongelmana on äkki-jyrkkään mäkeen ajaminen, koska vaarana on etupuskurin vaurioituminen (M3 ) Ja muutenkin ylimatalat autot on perseestä
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #2
    No eikös se juurikin mene päinvastoin kun madallus.
    Eli jos madaltaa niin matelemmat jouset ja niihin tarkoitetut iskarit ja nosto toisin päin

    Ja toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Elikkä joillekkin tuo madaltaminen on intohimo ja pakkomielle.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • tomaatti 325
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 207
      • Heinola

      #3
      Maavarahan nousee myös vaihtamalla korkeammat renkaat. Eikun vaan reilusti korkeampaa profiilia niin kyllä se siitä
      325 A Coupe -93

      Comment

      • Tyggis
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 415

        #4
        No kyllähän ne madallukset on asiallisia tiettyyn rajaan asti.

        Comment

        • madeiraschwarz
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 164
          • kpää

          #5
          Originally posted by Tyggis
          Onko kenelläkään kokemuksia madalletun auton maavaran nostamisesta? Onnistuuko ihan jousien vaihdolla, vai pitääkö hankkia myös iskarit? Ongelmana on äkki-jyrkkään mäkeen ajaminen, koska vaarana on etupuskurin vaurioituminen (M3 ) Ja muutenkin ylimatalat autot on perseestä

          kokeile matalaa ja JÄYKKÄÄ alustaa.. ottaa se nokkaa tiehen horokilla ja löysälläkin! ihmettelen että kuinka äkkijyrkkä (poislukien mökkitiet)täytyy olla että 3srj etuakselin ylityksellä raapii tietä kunnollisella matalalla alustalla..

          itellä ei oo ollu ongelmia talvellakaan.. ja mullakin on aika tontis korkeussäädettävällä... nyt tosin on nostettu et pääsen katsa-aseman nosturille ja montun päälle (missä on 9,5cm reuna kiskot :(!! )

          tietysti jos vauhtia on saatanasti ja vedät kaks reilua pirkkoo takapenkillä jonneki erikoiseen paikkaan niin massa vetää alusta pohjiin väkisinkin

          älä ota näitä vittuiluna.. toi lause ylimatalat autot on perseestä vaan särähti korvaan.. parempi olis ollu löysät/toimimattomat ja ylimatalat

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            Niin no, onhan se pyllystä jos on liian matala. Omakin on jo sellainen ja vaikka on todella jäykkäkin, niin eihän sillä mihinkään pääse Kauppojen pihaan ei mitään asiaa, puhumattakaan kaikesta mahdollisesta esteestä ennen kaupunkia, kuopat, töyssyt jne. Ja nyt puhutaan siis madalletun öljypohjan kohdalla olevasta maavarasta. Puskurihan nyt siipeensä ensimmäisenä ottaa... Mutta minä en traktorilla aja, joten tuollaisena se pysyy Miinuksena leimalle, talliin menoon, tunkkaukseen yms. toimintaan pitää "vain" purkaa aina puoli autoa ja kadulla ajon maksimi nopeus 20km/h.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • Tyggis
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 415

              #7
              Auto pitäisi ajaa joka yö autotalliin joka on rakennettu niin vi*** huonosti ja huonoon paikkaan kerrostalon alakerrokseen. kadullekkaan en viitsi jättää, koska jengi parkkeeraa molemmille puolille katua. Kapean kadun seurauksena on sunnuntaikuskien aiheuttamat kolhut ja naarmut, kun eivät näköjään hallitse auton mittoja sitten mitenkään

              Entinen E36:nen kiipes ihan näppärästi, mutta se oli tosin normikorkeuksinen. Autossa on 17" kiekot ja napakka alustasarja. Huomaa kyllä hienosti, minkälaisia autot olivat kooltaan ja maavaraltaan 50-luvulla kun on talokin rakennettu .

              Comment

              • kaba
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1209
                • Helsinki

                #8
                ^samasta syystä tohon mun autoon vaihdettiin korkeemmat jouset (nyt alla HR, olikohan -35). Sitä ennen oli liian matala normikäyttöön. Iskarit on m-sportin, mitkä oli matalemmilakin jousilla ja hyvin on toiminut. Ajamista vartenhan autot on tehty, eli ylimatalat autot on perseestä.
                -kaba-,
                BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                Ex F10 M550d takaniskatuilla
                730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                ex. mb 230 coupe, -91
                ex. Ford Granada 2.0 -84
                "Tio små moppepojkar"
                "Pruritum ani"
                "Helsinki City Boys"

                Comment

                • HarzaTheMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 458
                  • Sawo

                  #9
                  Noissa parkkipaikkojen luiska-ramppi viritelmissä löytyy monenlaista versiota. Tutulla on E46, jossa BMW:n oma alustasarja. Ei kovin montaa senttiä ole etupyörän ympärillä ja kaikki kanttarit pitää ajaa vinottain ettei pohja ota kiinni. Kotipihaankin pääsee nousemaan vain tietyllä ajolinjalla mutkitellen, 5 hengen kuormalla ei onnistu mitenkään.

                  Eikö M3:n vakio alusta olisi sopiva? Jos ei mikään karting-ajotyyli ole, niin luulisi olevan ihan tukeva.

                  Edit: Vai tarkoittiko kirjoittaja pelkästään M3 puskuria? No anyway, onhan kolmesatasiin alustasarjoja joka lähtöön. Säädettävällä saisi ainakin kohdalleen.
                  Last edited by HarzaTheMan; 11-05-2006, 21:24.
                  ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                  Comment

                  • ankkuli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 938
                    • Hyvinkää

                    #10
                    aika monta "kunnolla tonttiin" topikkia tarvittiin, ennen kun joku uskalsi todeta tämänkin totuuden: liian matala (nykymuodin mukaisesti etupuskuri ja helmat maassa) auto on paitsi ruma, myös alkuperäiseen tarkoitukseensa, (ajamiseen) kelvoton. mitä iloa on viritetystä kutoskoneesta, lukkoperästä, short-shift kitistä tai v*tun kalliista sporttirenkaista jne. jos autolla ei pysty ajamaan edes moottoritiellä kovaa kelvottoman/liian matalan-> liian kovan alustan takia. paljonko naurattaa, kun mutkapätkällä tai kaupunkiolosuhteissa 75v mummo menee vakio mikralla horisonttiin

                    liian pienestä maavarasta ja kamalista ajo-ominaisuuksista pääsee eroon samoilla menetelmillä kun se on autoon saatukin. mahdolliset madaltavat jousilautaset pois, -85/-65 mm pilttemakitti vaihdetaan alkuperäseen m-alustaan tai 25-50mm madaltaviin laatujousiin, rumasta lumiauraspoilerista tehdään variksenpelotin, lokarin kaaria kaapivat 295/15-21 kumit vanteineen pistetään takaisin kukkapurkeiksi jne. eiköhän se Freude am Fahren sieltä taas löydy.

                    suurin osa "madallus" iskareista on n. 20-40mm lyhyemmällä varrella. jos alkuperäsen kysyjän autossa on sellaset, niin niille voi tod. näk. laittaa esim. 35-50mm madaltavat jouset ihan hyvin. niillä pääsee jo niihin paikkoihin mihin autolla normaalisti on tarvis mennä, eikä kaverit vielä hauku traktorikuskiks
                    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                    Comment

                    • Tyggis
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 415

                      #11
                      Dänks vastauksista, luulen että pääsyn tollaseen M-alustaan tai sitten weitecin 15/30. Olen täysin samaa mieltä, että ajamisesta lähtee kyllä nautinto jos joutuu varomaan jokaista töyssyä tms. Tosin omaan silmään myöskään traktorit eivät oikein sovi...

                      Comment

                      • Tyggis
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 415

                        #12
                        Threadiin liittyen vielä, että mikälaisia vaurioita/ kuinka vakavaa on pohjan kevyt kontakti maahan? Itselleni tulee lähinnä mahd. tulevat ruosteongelmat mieleen...

                        Comment

                        • leifeugen
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 144
                          • porvoo

                          #13
                          Multa hajosi toi etupuskurin alla oleva musta muovi,sekä oikeassa kulmassa oleva pala
                          jonka takana on ulkolämpöanturi eikä minusta silti erikoisen matala,joten muistakaa että ainakin E-39:ssä anturi on siellä alhaalla oikean pyörän vireressä.

                          Comment

                          • ässä lavaan
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1717
                            • Savo

                            #14
                            osta traktori jos et pääse menee... aina sen verran on aikaa katella isoimmat montut..
                            E91

                            Exät:
                            E36 325i -93 Cabriolet
                            E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                            E36 325i -91 Sedan
                            E30 325i -85

                            Comment

                            • hulwol86
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2006
                              • 43
                              • Tampere/Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by Tyggis
                              Threadiin liittyen vielä, että mikälaisia vaurioita/ kuinka vakavaa on pohjan kevyt kontakti maahan? Itselleni tulee lähinnä mahd. tulevat ruosteongelmat mieleen...
                              Itse ainakin pysähtyisin heti tarkastamaan mahdolliset vauriot (omassa autossa öljypohja on se, joka ottaa kiinni jos on ottaakseen), jos pohja vähänkään osuu maahan. Auton massa on kuitenkin niin suuri, ettei kovin isoa kontaktia vaurion syntymiseen tarvitse. Pakoputket ovat sitten asia erikseen, niiden vauriot voi korjailla myöhemminkin, eivätkä ne menoa haittaa, mutta öljypohjan haljetessa peli on juurikin menetetty jos jatkaa huoletta matkaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎