Onko kenelläkään kokemuksia madalletun auton maavaran nostamisesta? Onnistuuko ihan jousien vaihdolla, vai pitääkö hankkia myös iskarit? Ongelmana on äkki-jyrkkään mäkeen ajaminen, koska vaarana on etupuskurin vaurioituminen (M3 ) Ja muutenkin ylimatalat autot on perseestä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton maavaran nostaminen
Collapse
X
-
No eikös se juurikin mene päinvastoin kun madallus.
Eli jos madaltaa niin matelemmat jouset ja niihin tarkoitetut iskarit ja nosto toisin päin
Ja toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Elikkä joillekkin tuo madaltaminen on intohimo ja pakkomielle.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
-
Originally posted by TyggisOnko kenelläkään kokemuksia madalletun auton maavaran nostamisesta? Onnistuuko ihan jousien vaihdolla, vai pitääkö hankkia myös iskarit? Ongelmana on äkki-jyrkkään mäkeen ajaminen, koska vaarana on etupuskurin vaurioituminen (M3 ) Ja muutenkin ylimatalat autot on perseestä
kokeile matalaa ja JÄYKKÄÄ alustaa.. ottaa se nokkaa tiehen horokilla ja löysälläkin! ihmettelen että kuinka äkkijyrkkä (poislukien mökkitiet)täytyy olla että 3srj etuakselin ylityksellä raapii tietä kunnollisella matalalla alustalla..
itellä ei oo ollu ongelmia talvellakaan.. ja mullakin on aika tontis korkeussäädettävällä... nyt tosin on nostettu et pääsen katsa-aseman nosturille ja montun päälle (missä on 9,5cm reuna kiskot :(!! )
tietysti jos vauhtia on saatanasti ja vedät kaks reilua pirkkoo takapenkillä jonneki erikoiseen paikkaan niin massa vetää alusta pohjiin väkisinkin
älä ota näitä vittuiluna.. toi lause ylimatalat autot on perseestä vaan särähti korvaan.. parempi olis ollu löysät/toimimattomat ja ylimatalat
Comment
-
-
Niin no, onhan se pyllystä jos on liian matala. Omakin on jo sellainen ja vaikka on todella jäykkäkin, niin eihän sillä mihinkään pääse Kauppojen pihaan ei mitään asiaa, puhumattakaan kaikesta mahdollisesta esteestä ennen kaupunkia, kuopat, töyssyt jne. Ja nyt puhutaan siis madalletun öljypohjan kohdalla olevasta maavarasta. Puskurihan nyt siipeensä ensimmäisenä ottaa... Mutta minä en traktorilla aja, joten tuollaisena se pysyy Miinuksena leimalle, talliin menoon, tunkkaukseen yms. toimintaan pitää "vain" purkaa aina puoli autoa ja kadulla ajon maksimi nopeus 20km/h.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Auto pitäisi ajaa joka yö autotalliin joka on rakennettu niin vi*** huonosti ja huonoon paikkaan kerrostalon alakerrokseen. kadullekkaan en viitsi jättää, koska jengi parkkeeraa molemmille puolille katua. Kapean kadun seurauksena on sunnuntaikuskien aiheuttamat kolhut ja naarmut, kun eivät näköjään hallitse auton mittoja sitten mitenkään
Entinen E36:nen kiipes ihan näppärästi, mutta se oli tosin normikorkeuksinen. Autossa on 17" kiekot ja napakka alustasarja. Huomaa kyllä hienosti, minkälaisia autot olivat kooltaan ja maavaraltaan 50-luvulla kun on talokin rakennettu .
Comment
-
-
^samasta syystä tohon mun autoon vaihdettiin korkeemmat jouset (nyt alla HR, olikohan -35). Sitä ennen oli liian matala normikäyttöön. Iskarit on m-sportin, mitkä oli matalemmilakin jousilla ja hyvin on toiminut. Ajamista vartenhan autot on tehty, eli ylimatalat autot on perseestä.-kaba-,
BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
Ex F10 M550d takaniskatuilla
730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
ex. mb 230 coupe, -91
ex. Ford Granada 2.0 -84
"Tio små moppepojkar"
"Pruritum ani"
"Helsinki City Boys"
Comment
-
-
Noissa parkkipaikkojen luiska-ramppi viritelmissä löytyy monenlaista versiota. Tutulla on E46, jossa BMW:n oma alustasarja. Ei kovin montaa senttiä ole etupyörän ympärillä ja kaikki kanttarit pitää ajaa vinottain ettei pohja ota kiinni. Kotipihaankin pääsee nousemaan vain tietyllä ajolinjalla mutkitellen, 5 hengen kuormalla ei onnistu mitenkään.
Eikö M3:n vakio alusta olisi sopiva? Jos ei mikään karting-ajotyyli ole, niin luulisi olevan ihan tukeva.
Edit: Vai tarkoittiko kirjoittaja pelkästään M3 puskuria? No anyway, onhan kolmesatasiin alustasarjoja joka lähtöön. Säädettävällä saisi ainakin kohdalleen.Last edited by HarzaTheMan; 11-05-2006, 21:24.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
aika monta "kunnolla tonttiin" topikkia tarvittiin, ennen kun joku uskalsi todeta tämänkin totuuden: liian matala (nykymuodin mukaisesti etupuskuri ja helmat maassa) auto on paitsi ruma, myös alkuperäiseen tarkoitukseensa, (ajamiseen) kelvoton. mitä iloa on viritetystä kutoskoneesta, lukkoperästä, short-shift kitistä tai v*tun kalliista sporttirenkaista jne. jos autolla ei pysty ajamaan edes moottoritiellä kovaa kelvottoman/liian matalan-> liian kovan alustan takia. paljonko naurattaa, kun mutkapätkällä tai kaupunkiolosuhteissa 75v mummo menee vakio mikralla horisonttiin
liian pienestä maavarasta ja kamalista ajo-ominaisuuksista pääsee eroon samoilla menetelmillä kun se on autoon saatukin. mahdolliset madaltavat jousilautaset pois, -85/-65 mm pilttemakitti vaihdetaan alkuperäseen m-alustaan tai 25-50mm madaltaviin laatujousiin, rumasta lumiauraspoilerista tehdään variksenpelotin, lokarin kaaria kaapivat 295/15-21 kumit vanteineen pistetään takaisin kukkapurkeiksi jne. eiköhän se Freude am Fahren sieltä taas löydy.
suurin osa "madallus" iskareista on n. 20-40mm lyhyemmällä varrella. jos alkuperäsen kysyjän autossa on sellaset, niin niille voi tod. näk. laittaa esim. 35-50mm madaltavat jouset ihan hyvin. niillä pääsee jo niihin paikkoihin mihin autolla normaalisti on tarvis mennä, eikä kaverit vielä hauku traktorikuskiksPihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Originally posted by TyggisThreadiin liittyen vielä, että mikälaisia vaurioita/ kuinka vakavaa on pohjan kevyt kontakti maahan? Itselleni tulee lähinnä mahd. tulevat ruosteongelmat mieleen...
Comment
-
Comment