Announcement

Collapse
No announcement yet.

Resistorilla lisää tehoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aspiriini
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 40
    • Turku

    Resistorilla lisää tehoa?

    Huuto.netissä iski tollanen silmään, onko jollain kokemuksia??

    Resistorin avulla voidaan lisätä auton kiihtyvyyttä (tehonlisäys 5-20 hevosvoimaa). Resistori soveltuu ainoastaan bensiiniautoihin (ei-turbo). Resistori on melko helppo asentaa ja asennus on myös purettavissa.

    Soveltuu seuraaviin BMW -malleihin (useimmat 1988 jälkeiset mallit):
    3-sarja - 316i, 318i, 320i, 323i, 325i, 328i, 330i
    5-sarja - 525i, 528i, 530i, 533i, 535i, 540i
    7-sarja - 730i, 735i, 740i, 745i, 750i
    Muut - M3, M5, Z3, Z4, X5

    1. Miten se toimii?

    Resistori kertoo ohjausyksikölle (ECU), että kaikki moottoriin tuleva ilma on kylmää. Ohjausyksikkö syöttää moottorille tämän jälkeen hieman enemmän polttoainetta, joka näkyy tehonlisäyksenä.

    2. Hajoittaako resistorin asennus autoni?

    Resistorin käytön ei pitäisi hajoittaa mitään, koska polttoainetta syotetään edelleen auton omien viitearvojen sisällä. Mitään takuuta en kuitenkaan voi antaa, eli asennus tapahtuu aina ostajan omalla vastuulla.

    ---
    Lisäys: Näytti olevan samalla hepulla audiin, toyotaan ja muutamaan muuhunkin merkkiin saatavilla hinta 15 euroa =) Varmasti saa rahalle vastinetta ;P
    Last edited by Aspiriini; 10-05-2006, 23:12.
    @ E61 525i 3.0
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    Eiköhän tämä kuulu samaan sarjaa polttoaineletkuun aennettavan magneetin kanssa, eli jos olisi toimiva juttu eli 5€:llä 20Hp, niin eiköhän joka toisessa autossa olisi tuollainen. Eli eipä taida kannattaa, jotain rikki vaan voi saada. Ei se polttoaine siellä itsekseen pala vaikka kuinka tunkee, tarvitaan vastaavasti lisää ilmaakin, ja sitä tuo vastus tuskin tarjoilee.

    Ai niin, samaan listaan vielä se 100W sähkömoottorivetoinen puhallin jota ainakin Briteissä kaupattiin...

    Tai Surbo
    Last edited by jsa014; 10-05-2006, 23:08.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • -vv-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 88

      #3
      Originally posted by jsa014
      Tai Surbo
      tai TURBONATOR

      ja aiheeseen, en mä ainakaan lähtis tolle linjalle. jotain menee kuitenkin sekaisin.
      Last edited by -vv-; 11-05-2006, 00:05.

      Comment

      • easy_ac
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 452
        • Tampere

        #4
        taitaa tuo rikkaalle heittää seoksen tuntus vähä siltä eikä mitään muuta, tehoja ei sitten saada yhtään enempää,

        Comment

        • Z3BMW3
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 159
          • Tampere

          #5
          Kyllä sillä pitäisi ennakkoakin saada lisää tuon rikastuksen lisäksi. On tietty vastuksesta kiinni, kuinka paljon.

          Muistaakseni megaruutassa oli n.1 aste lisää ennakkoa / 10 astetta C.

          Toinen juttu sitten on, kun lambdasäätö korjaa seoksen ja nakutustunnistimet ennakon takaisin.

          Jossain määrin voi auttaa, jopa virilastun verran, eli 0-15%.

          Yleisesti virilastujen kanssa ilmoitetut teho- ja vääntölisät EIVÄT välttämättä tule huippukierroksille...

          Nämä on näitä Essonbaarijuttuja, eli jos oikeasti voisi vertailla, niin pitäisi tietää alkup. ruiskun toiminta, virilastun toiminta/muutokset ja tuon resistorin koko.
          Z3BMW3

          Comment

          • Meisseli
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1003
            • Kotka

            #6
            No on ainakin markkinointia kerrakseen tuossa ilmoituksessa, kuulostaahan resistori paljon hienommalta kuin ihan vaan vastus på finska.
            Eioo penaria alla enää.. :(

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              #7
              Ja jos laittaa oikein potentiometrin näyttävästi kojelautaan ja alle joku turbo boost teksti. Saa säädettyä esim liikennevaloissa hetkessä käyttöön 20 lisäheppaa. Ja ylämäen alla voi säätää vaikka 11.5hp lisää.

              Tyhmiä ovat ne jotka ilokaasujen ym kanssa piipertää kun 3€ vastuksella saa saman tuloksen.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Kerroppa enemmän tuosta, eli tulee ilmamäärämittarin johonkin piuhaan, kun siellähän tuo lämpöanturikin on? Eli jos saa enemmän ilmaa (vaikka ahtaa) niin tuohan ois ihan passeli juttu... Paljonko se boksi sitten osaa rikastaa tuolla vastuksella?
                ...

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 685

                  #9
                  Lisää varmasti bensan kulutusta koska vaikuttaa koko kierros / kuormitus alueen moottorin luullessa sen olevan kylmä.. ei mitään järkeä vaikka siitä saisikin max +2hp.

                  Comment

                  • jvakeva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2433
                    • Kouvola

                    #10
                    ikivanha juttu. lainatkaa kirjastosta kirja jossa käsitellään moottorin virittämistä, ja nimen omaan ruiskutuslaitteistoa.. oisko ollu virittäjän käsikirja 3.. sielä on monia muitakin poppakonsteja, joista ei vaan vakio moottorille ole oikein mitään iloa.
                    B10 V8 # 108
                    saab r560 8X4

                    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      #11
                      Tämäkin kikka lähtee siitä perusolettamuksesta, että bemarin insinööriarmeijat eivät olisi osanneet säätää moottorin seoksia kohdilleen tehtaalla. Raukkaparat olisivat päästäneet laihalla käyvän moottorin ulos linjalta ja tämä epäkohta korjattaisiin jollain huhhhah-vastuspatentilla. Herätys, minkä ihmeen takia moottori toimisi paremmin jos sen ohjausta sekoitetaan? Kai nyt voi olettaa, että alan huippuammattilaiset osaavat edes säätää seokset kohdilleen! Kuinkahan pahasti seokset pitäisi olla pielessä tuollaisiin jonku mainostamiin 15 prosentin tehonnousuihin?

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by NHB
                        Tämäkin kikka lähtee siitä perusolettamuksesta, että bemarin insinööriarmeijat eivät olisi osanneet säätää moottorin seoksia kohdilleen tehtaalla. Raukkaparat olisivat päästäneet laihalla käyvän moottorin ulos linjalta ja tämä epäkohta korjattaisiin jollain huhhhah-vastuspatentilla. Herätys, minkä ihmeen takia moottori toimisi paremmin jos sen ohjausta sekoitetaan? Kai nyt voi olettaa, että alan huippuammattilaiset osaavat edes säätää seokset kohdilleen! Kuinkahan pahasti seokset pitäisi olla pielessä tuollaisiin jonku mainostamiin 15 prosentin tehonnousuihin?
                        ei kyse ollut pelkistä seoksista.
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • Z3BMW3
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 159
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by jvakeva
                          ei kyse ollut pelkistä seoksista.
                          Eikä moottorin lämmöstä, vaan;

                          Originally posted by aspiriini
                          moottoriin tuleva ilma on kylmää.
                          eli on ruiskun omasta softasta kiinni, kuinka tuon lämpötilan jälkeen säätää sytkää/seosta.

                          Taitaa huijaamisen jälkeen seos olla täyskaasulla suht rikas ja lambdakorjauksella kuitenkin optimialueella. Luulisi, että sakemannit ympäristövelvoitteineen olisivat laittaneet tuon täyskaasurikastuksen pienemmälle. Onko jollain heittää faktaa, millä seoksilla mennään täyskaasulla?

                          Kuulemma perusbemussa voi heittää noin 3' lisää ennakkoa ilman haittaa ja säätäähän kone sitten takaisin, jos on nakutustunnistimet.

                          Luulen, että lisäteho/vääntö tulee aikalailla koko kierrosalueelle noilla huijauksilla ja lähinnä vain tuosta lisäennakosta. Kun mennään säätämään ennakkoa, pitää tankata sitten 98sia.

                          Onko jollain laittaa vaikka yv:nä tai oikein tänne foorumille asennusohjeita tuosta resistorista ja siihen liittyvän konemallin tiedot?
                          Z3BMW3

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Z3BMW3
                            Eikä moottorin lämmöstä, vaan;



                            eli on ruiskun omasta softasta kiinni, kuinka tuon lämpötilan jälkeen säätää sytkää/seosta.

                            Taitaa huijaamisen jälkeen seos olla täyskaasulla suht rikas ja lambdakorjauksella kuitenkin optimialueella. Luulisi, että sakemannit ympäristövelvoitteineen olisivat laittaneet tuon täyskaasurikastuksen pienemmälle. Onko jollain heittää faktaa, millä seoksilla mennään täyskaasulla?

                            Kuulemma perusbemussa voi heittää noin 3' lisää ennakkoa ilman haittaa ja säätäähän kone sitten takaisin, jos on nakutustunnistimet.

                            Luulen, että lisäteho/vääntö tulee aikalailla koko kierrosalueelle noilla huijauksilla ja lähinnä vain tuosta lisäennakosta. Kun mennään säätämään ennakkoa, pitää tankata sitten 98sia.

                            Onko jollain laittaa vaikka yv:nä tai oikein tänne foorumille asennusohjeita tuosta resistorista ja siihen liittyvän konemallin tiedot?
                            VH = VITUNHYVÄ
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎