koneeseen uudet laakerit, männänrenkaat, ketju, pultit, tiivisteet, uusi kansi ja työt = 2525,58 euroa.. hmm. Olis ainakin uus sitte.. mut kallista on. Tiedä täs ny sit mitä tekis kun ei tota rahaakaan kauheemmin ole nurkkiin jääny. Kannen osuus hommasta n.1600 ekee et jos jostain sais vaikka korjatun ni sais tota hintaa vähän alas päin. Ei oikein käytetyn koneen hommaaminen kiinnosta ku siin voi kohta olla taas sama... Onkohan alakerta nitrattu? Jos on niin +300e
Aika kalliilta vaikuttaa. Paljonko on pelkät osat ja mistä ostettuna? Kannattaa nyt kysyä tarjous paristakin paikkaa. Onko kuvia hajonneesta koneesta/laakereista? Kiinnostaisi ihan tulevaisuutta silmällä pitäen.
jpeltoma= Miksi vaihdoit omaasi alakerran laakerit? Varmuudeksi? Oliko kuluneet?kilometrit?Onko tuo tyyppivika? Entäs tuo kutosen mäntä?
Mulla oli tossa taannoin työn alla M51 kone mihin vaihdoin männän (helma murtunut) ja samalla laakeroin alakerran - varmuuden vuoksi.
Se tietysti ratkaisee paljon, millanen on kampiakselin kaula 6 pytyssä? Onko hajonnu laakeri syönyt sen pahasti? Musta toi kansi kannattaa hitsauttaa, jos se kerran ei ole vielä edes oirehtinut? Täälläkin foorumilla on pyörinyt pari AL- hitsari firman nimee. Eihän se uus ole tolleen tehtynä, mutta jos budejtti on tiukka...
työt = 440 ekee, kansi+venat = 1550ekee et pelkän lohkon koneistukselle ja osille ei jäis kuin n.900.. Meinasvat tosin et kantta ne ei rupea hitsaamaan kun on haljennu etukammiosta... Bemu oyllä olis kone 1400 kuljetus 120 ja työt 380 Huomaan että vaihtoehtoja alkaa olee niin monta ja parin satasen erolla ettei kohta tiiä mitä tehä
vain raha puuttuuu...
kai tuo on teettää jollakin ku iteltä kyllä loppu mielenkiinto kyseistä autoa kohtaan....
Halpa työ, todella etuunen. Omasta mielestä kannattaa laittaa uutta osaa, jolloin tietää, mitä kone on syönyt. Tuon kannen hinnan kun saat jotenkin vielä puolitettua, esimerkiksi korjauttamalla, niin ei tuo pahan hintainen remontti ole siihen nähden, että uutta osaa tulee aika paljon.
Omaan autoon kun tehtiin kansiremontti ja nokkaketjujen vaihto, niin pelkkä työ oli pitkälti toista tonnia.
No tuo hintahan onkin koneistamon osuus.. Kyllähän tolla tosta koneesta sais "uuden" tollee mut vain raha uupuu ja sit kun joku sais viel ton kasaankin.
535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Ajattelinkin, että meneepä halvalla . Sehän näissä on surullista, että yhtäkkiä pitäis olla kolme tonnia repäistä jostakin. Ylivieskassa Aution auto hitsaa ja koneistaa kannen kuntoon 700:lla eurolla puolen vuoden takuulla. Ne tekee kyllä aika raadostakin vielä toimivan ja kestävän kannen..toivottavasti .
no nyt tulee maanantaina kone porista kaukokiidon avittamana. Kaveri lupas sen laittaa 200 ekel. Onneks sillä on vehkeet/taito pumpun ajoitukseen niin saa tosta omasta vaihdettua sen uuteen koneeseen. Uudessa koneessa kun ei o ku lohko ja kansi.
535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Ei taas kaikki mee niinku pitäis... Kone onkin mallia -96 tai jotain. Pumppu ei sit ihan suoraan käykkään. Joutuu sorvaamaan holkin et ei ny öljyt sit lentele ympäriinsä. Aika hyvin et saksanmieskin on kerenny jo e34:seen vaihtaa koko padan. Oli kuitenkin otettu pois e34 koppasesta vaik kone on e39 korisesta.
No jokohan se kohta liikkuis tai sit poltan ton... Ei meinaa taas mikään onnistua helposti. PRKL
535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Hieman aiheeseen liittyen, oma tds:ni alkoi myös eilen kolisemaan varsin merkillisesti tyhjäkäynnillä, hieman kierroksia nostamalla n.1000- 2000 r/min kolina häipyi lähes täysin (en uskaltanut kokeilla kovempia kierroslukemia).
Kolinan aiheuttajaksi ilmeni rikkoutunut värinänvaimennin kampiakselin etupäässä. Vika aiheutti todella kovaäänistä kolinaa ja jo hetken luulin että motti olisi hajonnut lopullisesti.
Jos jollakin sattuu tallin nurkassa lojumaan ehjä värinänvaimennin M51 moottoriin, niin minulla olisi sille käyttöä.
Hieman aiheeseen liittyen, oma tds:ni alkoi myös eilen kolisemaan varsin merkillisesti tyhjäkäynnillä, hieman kierroksia nostamalla n.1000- 2000 r/min kolina häipyi lähes täysin (en uskaltanut kokeilla kovempia kierroslukemia).
Kolinan aiheuttajaksi ilmeni rikkoutunut värinänvaimennin kampiakselin etupäässä. Vika aiheutti todella kovaäänistä kolinaa ja jo hetken luulin että motti olisi hajonnut lopullisesti.
Jos jollakin sattuu tallin nurkassa lojumaan ehjä värinänvaimennin M51 moottoriin, niin minulla olisi sille käyttöä.
Do dii! Nyt on kone vaihdettu mutta tehoja uupuu. Paikoiltaan lähdettäessä ei vetoja juuri ollenkaan ja muutenkin tukkoista. 80km/h ja kaasu pohjaan ei kulutuviisarikaan nouse yli 20l. Kaasu ylös ja uusi yritys niin sit löytyy vetoja paljon paremmin ja kulutuskin on tapissaan. Siitä sit kiihdytystä reilusti.. ja kohta loppuu kiihtyvyys ja kulutusmittari putoaa taas siihen n.20l. Kait tuos joku anturi sekoilee tai jotain muuta.. Sunnuntaina katotaa vikakoodit josko sieltä löytys jotain. Prkl.
535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
joo-o. egr venttiilin välistä ja siitä ympäristöstä tursuaa öljyä.. eli turbokin kai ottanut kipeää. naftapumppukin rupes kusemaan ympäriinsä.. vittu. Vanhasta öljypohjasta tuli sen verran metalli mujua et tainnu rikkoa turbon laakerit sit siin samalla ku laakerit menny alakerrasta. taitaa olla eka ja vika bimmeri mulle ku ei täs taas mikään mee niinku pitäis...
535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
joo-o. egr venttiilin välistä ja siitä ympäristöstä tursuaa öljyä.. eli turbokin kai ottanut kipeää. naftapumppukin rupes kusemaan ympäriinsä.. vittu. Vanhasta öljypohjasta tuli sen verran metalli mujua et tainnu rikkoa turbon laakerit sit siin samalla ku laakerit menny alakerrasta. taitaa olla eka ja vika bimmeri mulle ku ei täs taas mikään mee niinku pitäis...
Kannattaa virittää ahtopainemittari niin näkee ahtaako ahdin lainkaan. Kyllä tossa omassakin nuo ahtoputket ovat hieman öljyssä sisältä. Öljyä kone ei kuitenkaan syö. Ebaysta on näkynyt noita TDS:n ahtimia muutamalla satkulla.
Onhan siinä ollut kuitenkin suodatin välissä ennen ahdinta? Luulisi metallisilpun jääneen sinne? Onhan ahdin oikeassa asennossa? Jos turbon öljyn takaisin virtaus öljypohjaan ei ole vapaa niin öljy löytää helposti tiensä pakoputkeen.
käytii kaikki anturit autodatan ohjeiden mukaisesti läpi. Löytyi 1 liitin mikä ei saanu kunnolla kosketusta. crc pelasti tässäkin asiassa ja nyt löytyy vetoja taas
kuin ennenkin. pumpun sisällä oleva polttoaineen määränsäätimen asentotunnistin oli ainoa mikä ei antanu ohmeja ollenkaan mutta sehän ei haittaa kun ny toimii kuitenki. syöttöpumpun tiivisteet täytyy uusia vielä jossain vaiheessa.
Mistähän tohon ilmastoinnin kompuraan sais uuden vapaakäyttökytkimen laakerin ku pitäis vaihtaa?
535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Comment