Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds -93 moottori sökönä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #16
    Originally posted by maako77
    koneeseen uudet laakerit, männänrenkaat, ketju, pultit, tiivisteet, uusi kansi ja työt = 2525,58 euroa.. hmm. Olis ainakin uus sitte.. mut kallista on. Tiedä täs ny sit mitä tekis kun ei tota rahaakaan kauheemmin ole nurkkiin jääny. Kannen osuus hommasta n.1600 ekee et jos jostain sais vaikka korjatun ni sais tota hintaa vähän alas päin. Ei oikein käytetyn koneen hommaaminen kiinnosta ku siin voi kohta olla taas sama... Onkohan alakerta nitrattu? Jos on niin +300e
    Aika kalliilta vaikuttaa. Paljonko on pelkät osat ja mistä ostettuna? Kannattaa nyt kysyä tarjous paristakin paikkaa. Onko kuvia hajonneesta koneesta/laakereista? Kiinnostaisi ihan tulevaisuutta silmällä pitäen.


    jpeltoma= Miksi vaihdoit omaasi alakerran laakerit? Varmuudeksi? Oliko kuluneet?kilometrit?Onko tuo tyyppivika? Entäs tuo kutosen mäntä?
    Last edited by Tom1s; 26-05-2006, 08:02.
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #17
      Mulla oli tossa taannoin työn alla M51 kone mihin vaihdoin männän (helma murtunut) ja samalla laakeroin alakerran - varmuuden vuoksi.

      Se tietysti ratkaisee paljon, millanen on kampiakselin kaula 6 pytyssä? Onko hajonnu laakeri syönyt sen pahasti? Musta toi kansi kannattaa hitsauttaa, jos se kerran ei ole vielä edes oirehtinut? Täälläkin foorumilla on pyörinyt pari AL- hitsari firman nimee. Eihän se uus ole tolleen tehtynä, mutta jos budejtti on tiukka...
      Last edited by jpeltoma; 26-05-2006, 10:18.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • maako77
        BTCF Member
        • Apr 2006
        • 232
        • Kotka

        #18
        työt = 440 ekee, kansi+venat = 1550ekee et pelkän lohkon koneistukselle ja osille ei jäis kuin n.900.. Meinasvat tosin et kantta ne ei rupea hitsaamaan kun on haljennu etukammiosta... Bemu oyllä olis kone 1400 kuljetus 120 ja työt 380 Huomaan että vaihtoehtoja alkaa olee niin monta ja parin satasen erolla ettei kohta tiiä mitä tehä


        vain raha puuttuuu...

        kai tuo on teettää jollakin ku iteltä kyllä loppu mielenkiinto kyseistä autoa kohtaan....
        Last edited by maako77; 26-05-2006, 19:38.
        535xd f11 -11
        Ex.
        550iA Touring -06
        -545i A -04
        -535i sedan -88-
        -540i -10/97- 6-speed sedan
        -525i -89-
        -320i -98 4d-
        -535i sedan -88-
        -525tdsa touring -93-

        Comment

        • Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

          #19
          Halpa työ, todella etuunen. Omasta mielestä kannattaa laittaa uutta osaa, jolloin tietää, mitä kone on syönyt. Tuon kannen hinnan kun saat jotenkin vielä puolitettua, esimerkiksi korjauttamalla, niin ei tuo pahan hintainen remontti ole siihen nähden, että uutta osaa tulee aika paljon.

          Omaan autoon kun tehtiin kansiremontti ja nokkaketjujen vaihto, niin pelkkä työ oli pitkälti toista tonnia.
          Last edited by Happo; 27-05-2006, 00:03.
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

          Comment

          • maako77
            BTCF Member
            • Apr 2006
            • 232
            • Kotka

            #20
            No tuo hintahan onkin koneistamon osuus.. Kyllähän tolla tosta koneesta sais "uuden" tollee mut vain raha uupuu ja sit kun joku sais viel ton kasaankin.
            535xd f11 -11
            Ex.
            550iA Touring -06
            -545i A -04
            -535i sedan -88-
            -540i -10/97- 6-speed sedan
            -525i -89-
            -320i -98 4d-
            -535i sedan -88-
            -525tdsa touring -93-

            Comment

            • Happo
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 922
              • Kauhajoki

              #21
              Ajattelinkin, että meneepä halvalla . Sehän näissä on surullista, että yhtäkkiä pitäis olla kolme tonnia repäistä jostakin. Ylivieskassa Aution auto hitsaa ja koneistaa kannen kuntoon 700:lla eurolla puolen vuoden takuulla. Ne tekee kyllä aika raadostakin vielä toimivan ja kestävän kannen..toivottavasti .
              Ford S-Max 2.0
              Kilpuri VW Golf III VR6
              ex:

              F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

              Comment

              • maako77
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 232
                • Kotka

                #22
                no nyt tulee maanantaina kone porista kaukokiidon avittamana. Kaveri lupas sen laittaa 200 ekel. Onneks sillä on vehkeet/taito pumpun ajoitukseen niin saa tosta omasta vaihdettua sen uuteen koneeseen. Uudessa koneessa kun ei o ku lohko ja kansi.
                535xd f11 -11
                Ex.
                550iA Touring -06
                -545i A -04
                -535i sedan -88-
                -540i -10/97- 6-speed sedan
                -525i -89-
                -320i -98 4d-
                -535i sedan -88-
                -525tdsa touring -93-

                Comment

                • maako77
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 232
                  • Kotka

                  #23
                  Ei taas kaikki mee niinku pitäis... Kone onkin mallia -96 tai jotain. Pumppu ei sit ihan suoraan käykkään. Joutuu sorvaamaan holkin et ei ny öljyt sit lentele ympäriinsä. Aika hyvin et saksanmieskin on kerenny jo e34:seen vaihtaa koko padan. Oli kuitenkin otettu pois e34 koppasesta vaik kone on e39 korisesta.

                  No jokohan se kohta liikkuis tai sit poltan ton... Ei meinaa taas mikään onnistua helposti. PRKL
                  535xd f11 -11
                  Ex.
                  550iA Touring -06
                  -545i A -04
                  -535i sedan -88-
                  -540i -10/97- 6-speed sedan
                  -525i -89-
                  -320i -98 4d-
                  -535i sedan -88-
                  -525tdsa touring -93-

                  Comment

                  • xela
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 141
                    • Tampere

                    #24
                    Tästä varmaan voi olla apua...

                    Comment

                    • D-Power
                      Newbiemmer
                      • Oct 2004
                      • 1
                      • P- Pohjanmaa

                      #25
                      kolina värinänvaimentimesta

                      Hieman aiheeseen liittyen, oma tds:ni alkoi myös eilen kolisemaan varsin merkillisesti tyhjäkäynnillä, hieman kierroksia nostamalla n.1000- 2000 r/min kolina häipyi lähes täysin (en uskaltanut kokeilla kovempia kierroslukemia).

                      Kolinan aiheuttajaksi ilmeni rikkoutunut värinänvaimennin kampiakselin etupäässä. Vika aiheutti todella kovaäänistä kolinaa ja jo hetken luulin että motti olisi hajonnut lopullisesti.

                      Jos jollakin sattuu tallin nurkassa lojumaan ehjä värinänvaimennin M51 moottoriin, niin minulla olisi sille käyttöä.

                      Kuvassa osa nro 1.

                      Comment

                      • Matiska
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 170
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by D-Power
                        Hieman aiheeseen liittyen, oma tds:ni alkoi myös eilen kolisemaan varsin merkillisesti tyhjäkäynnillä, hieman kierroksia nostamalla n.1000- 2000 r/min kolina häipyi lähes täysin (en uskaltanut kokeilla kovempia kierroslukemia).

                        Kolinan aiheuttajaksi ilmeni rikkoutunut värinänvaimennin kampiakselin etupäässä. Vika aiheutti todella kovaäänistä kolinaa ja jo hetken luulin että motti olisi hajonnut lopullisesti.

                        Jos jollakin sattuu tallin nurkassa lojumaan ehjä värinänvaimennin M51 moottoriin, niin minulla olisi sille käyttöä.

                        Kuvassa osa nro 1.
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=11&fg=18
                        meillä on yhdestä korjattiin hitsaamalla et jos hitsauskone löytyy niin saat väliaikaisen avun uutta odotellessa.

                        Comment

                        • maako77
                          BTCF Member
                          • Apr 2006
                          • 232
                          • Kotka

                          #27
                          Do dii! Nyt on kone vaihdettu mutta tehoja uupuu. Paikoiltaan lähdettäessä ei vetoja juuri ollenkaan ja muutenkin tukkoista. 80km/h ja kaasu pohjaan ei kulutuviisarikaan nouse yli 20l. Kaasu ylös ja uusi yritys niin sit löytyy vetoja paljon paremmin ja kulutuskin on tapissaan. Siitä sit kiihdytystä reilusti.. ja kohta loppuu kiihtyvyys ja kulutusmittari putoaa taas siihen n.20l. Kait tuos joku anturi sekoilee tai jotain muuta.. Sunnuntaina katotaa vikakoodit josko sieltä löytys jotain. Prkl.
                          535xd f11 -11
                          Ex.
                          550iA Touring -06
                          -545i A -04
                          -535i sedan -88-
                          -540i -10/97- 6-speed sedan
                          -525i -89-
                          -320i -98 4d-
                          -535i sedan -88-
                          -525tdsa touring -93-

                          Comment

                          • maako77
                            BTCF Member
                            • Apr 2006
                            • 232
                            • Kotka

                            #28
                            joo-o. egr venttiilin välistä ja siitä ympäristöstä tursuaa öljyä.. eli turbokin kai ottanut kipeää. naftapumppukin rupes kusemaan ympäriinsä.. vittu. Vanhasta öljypohjasta tuli sen verran metalli mujua et tainnu rikkoa turbon laakerit sit siin samalla ku laakerit menny alakerrasta. taitaa olla eka ja vika bimmeri mulle ku ei täs taas mikään mee niinku pitäis...
                            535xd f11 -11
                            Ex.
                            550iA Touring -06
                            -545i A -04
                            -535i sedan -88-
                            -540i -10/97- 6-speed sedan
                            -525i -89-
                            -320i -98 4d-
                            -535i sedan -88-
                            -525tdsa touring -93-

                            Comment

                            • Tom1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 669
                              • .

                              #29
                              Originally posted by maako77
                              joo-o. egr venttiilin välistä ja siitä ympäristöstä tursuaa öljyä.. eli turbokin kai ottanut kipeää. naftapumppukin rupes kusemaan ympäriinsä.. vittu. Vanhasta öljypohjasta tuli sen verran metalli mujua et tainnu rikkoa turbon laakerit sit siin samalla ku laakerit menny alakerrasta. taitaa olla eka ja vika bimmeri mulle ku ei täs taas mikään mee niinku pitäis...
                              Kannattaa virittää ahtopainemittari niin näkee ahtaako ahdin lainkaan. Kyllä tossa omassakin nuo ahtoputket ovat hieman öljyssä sisältä. Öljyä kone ei kuitenkaan syö. Ebaysta on näkynyt noita TDS:n ahtimia muutamalla satkulla.

                              Onhan siinä ollut kuitenkin suodatin välissä ennen ahdinta? Luulisi metallisilpun jääneen sinne? Onhan ahdin oikeassa asennossa? Jos turbon öljyn takaisin virtaus öljypohjaan ei ole vapaa niin öljy löytää helposti tiensä pakoputkeen.
                              F31 328i M-Sport

                              Comment

                              • maako77
                                BTCF Member
                                • Apr 2006
                                • 232
                                • Kotka

                                #30
                                käytii kaikki anturit autodatan ohjeiden mukaisesti läpi. Löytyi 1 liitin mikä ei saanu kunnolla kosketusta. crc pelasti tässäkin asiassa ja nyt löytyy vetoja taas
                                kuin ennenkin. pumpun sisällä oleva polttoaineen määränsäätimen asentotunnistin oli ainoa mikä ei antanu ohmeja ollenkaan mutta sehän ei haittaa kun ny toimii kuitenki. syöttöpumpun tiivisteet täytyy uusia vielä jossain vaiheessa.


                                Mistähän tohon ilmastoinnin kompuraan sais uuden vapaakäyttökytkimen laakerin ku pitäis vaihtaa?
                                535xd f11 -11
                                Ex.
                                550iA Touring -06
                                -545i A -04
                                -535i sedan -88-
                                -540i -10/97- 6-speed sedan
                                -525i -89-
                                -320i -98 4d-
                                -535i sedan -88-
                                -525tdsa touring -93-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎