Nyt se on ruvettava metsästämään sit hiljasempaa konetta kun vanha rupes pitämään kauheeta kolinaa... Lohkon puolelta kolina tuntuis kuuluvan. Varmaankin laakerit menny tai jotain muuta. Ääni on sen verran pahaa josta vois päätellä tuhon olevan suurta. Liekkö täällä kellään jääny nurkkiin moista konetta
525tds -93 moottori sökönä
Collapse
X
-
Ihan mielenkiinnosta nyt ensihätään kyselen. Kuinka se kolina alkoi? Tuliko pikkuhiljaakasvaen vai yhtäkkiä? Paljonko kilometrejä?
Noita ei ihan älyttömästi nurkissa pyöri, mutta hyvällä säkällä saattaa löytää. Jalosella varmaankin on, mutta siellä on myös hinta "kohdallaan". Kyllä se kannattaa avata ja katsoa, että minkälainen remontti olisi edessä, koska jos vaihtomoottorin heittää keulille avaamatta, niin sama vika saattaa olla muutaman kuukauden kuluttua edessä ja sehän vasta syö miestä.
Tämä toki vain meikäläisen henkilökohtainen mielipide, mutta jos autoa aikoo pidempään pitää, niin mukavahan se on tietää, että mitä moottori on syönyt.
Nimim. tds -93 Aina pahinta peläten, parasta toivoen
Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
-
Kannattaa ilman muuta ensin avata ja katsoa mitä on tapahtunut. Jos laakerien vaihdolla selviää niin sitten kannattaa korjata. Kk laakerit maksaa jotain 170€ sarja. Jos taas joutuu poraamaan ja vaihtamaan männät niin sitten hintaa alkaa kertyä. Lisäksi jos kansikin on saanut siipensä niin, melkein voi tulla toinen kone halvemmaksi.
Comment
-
Eihän ne laakerit kalliita olekaan, mutta työmäärä on aika hirveä - kone pois, auki, purku, kokoaminen. Eli jos ei itse voi tehdä, niin koneenvaihto on varmasti halvempaa. Tosin laakerit, stefat yms vaihtamalla saakin sitten varmasti hyvän alakerran.Originally posted by xelaKannattaa ilman muuta ensin avata ja katsoa mitä on tapahtunut. Jos laakerien vaihdolla selviää niin sitten kannattaa korjata. Kk laakerit maksaa jotain 170€ sarja. Jos taas joutuu poraamaan ja vaihtamaan männät niin sitten hintaa alkaa kertyä. Lisäksi jos kansikin on saanut siipensä niin, melkein voi tulla toinen kone halvemmaksi.
t.Ville
Comment
-
No joo, oletinkin että työ tehdään itse. Korjaamolla hintaa kertyy sitten ihan eri siivulla.Originally posted by KyytsisEihän ne laakerit kalliita olekaan, mutta työmäärä on aika hirveä - kone pois, auki, purku, kokoaminen. Eli jos ei itse voi tehdä, niin koneenvaihto on varmasti halvempaa. Tosin laakerit, stefat yms vaihtamalla saakin sitten varmasti hyvän alakerran.
t.Ville
Comment
-
Juu itellä on tilat ja vähän jopa taitoakin tehdä moinen... Kyllähän tuota täytyis purkaa ja katella mitä mokoma on menny syömään. Löytyyhän onneks muualtakin kuin oililta konetta ja 750ekee halvemmalla. Mielessä kyllä käyny et teettäis kunnon rempan lohkoon ni sit ainakin tietäis et se kestää. Mäntäsarjalle tosin tulee hintaa noin 800ekeä et ei sekään kauhen mukavalta kuulostais..... Ilmottelempa taas mitä löytyy.. Ja kolina alkoi pikkuhiljaa. Ensin yli 4tonnin kierroksilla ja siitä 30km aikana alhasemmille kierroksille kunnes kuulosti senverran pahalta että täytyi hinuri soittaa. Kilometrejä saksantuonnissa on 285t.Last edited by maako77; 15-05-2006, 16:43.535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Comment
-
Dodii nyt on kansi otettu ylös ja vikaa löyty ainakin siitä.. 5. mukissa aikas muhkea halkeama ja jokaisesta muusta löyty n.3mm halkeama. Kunnon etsintä saattaa tuottaa vielä lisääkin niitä. Lohkon puolesta näkymät ei sylintereissä näytä pahalta.. hoonauksenkin jälkiä vielä näkyvissä. Männät 79.96 liekkö alkuperänen koko ? Moottoria pyöriteltyä ei pahemmin tuntunut mitään, mutta kai se on sekin avattava.Last edited by maako77; 26-07-2009, 21:59.535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Comment
-
olisko tarkempaa tietoa kyseisestä puljusta?Originally posted by VK982Xtc:n kanssa käytiin Leppävirralla purkaamolla tänään ja siellä makas yhessä nurkassa just yks E34 525tds. Pannu ja vermeet tallessa.535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Comment
-
Valistunut arvaus: jokin männistä rikki (helma irti/lohjennut), mutta katso nyt onko noin.Originally posted by maako77... Lohkon puolelta kolina tuntuis kuuluvan. Varmaankin laakerit menny tai jotain muuta. Ääni on sen verran pahaa josta vois päätellä tuhon olevan suurta. Liekkö täällä kellään jääny nurkkiin moista konetta
Ja jotain apuja saattaisi osapuolelle löytyä....
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
Huomasinpa tuossa 6. männän lyöneen kanteen... Ei sitte tarvii oikeestaan muuta kuin uuden koneen. Prkl.
535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Comment
-
Jos se kutosen mäntä on ottanut kanteen niin sieltä on kiertokangen laakeri pettänyt. Kiertokangen laakerit saa vaihdettua alakautta irrottamatta konetta, nimimerkillä ite tehny. Konetta vaan ilmaan tunkilla (koneen kannakkeet irti), öljypohjan ruuvit pois, pudotetaan loiskelevy öljypohjaan samoin öljyn imuputki, taiteillaan ölypohja pois. Ja kas, laakerit
näkyvillä. TD koneissa on aina männän päässä niitä pieniä hiushalkeamia, ei niillä ole merkitystä, varsinkin siinä männän pään V- urassa. Kutosen mäntä kannattaa vaihtaa, petteri niitä tossa jo tarjos. Mullakin on muutama käytetty. Parillakympillä saa.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
tossa on tarjolla kone 700 ekellä mistä puuttuu pumppu mut sehän löytyy omastakin. Vielä kun sais ton pumpun irti...535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Comment
-
koneeseen uudet laakerit, männänrenkaat, ketju, pultit, tiivisteet, uusi kansi ja työt = 2525,58 euroa.. hmm. Olis ainakin uus sitte.. mut kallista on. Tiedä täs ny sit mitä tekis kun ei tota rahaakaan kauheemmin ole nurkkiin jääny. Kannen osuus hommasta n.1600 ekee et jos jostain sais vaikka korjatun ni sais tota hintaa vähän alas päin. Ei oikein käytetyn koneen hommaaminen kiinnosta ku siin voi kohta olla taas sama... Onkohan alakerta nitrattu? Jos on niin +300e535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Comment
Comment