Announcement

Collapse
No announcement yet.

voi poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K.S.
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 649
    • Espoo

    voi poistaa

    homma selvinnyt
    Last edited by K.S.; 30-12-2006, 11:52.
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    #2
    Olen saanut sen käsityksen, että ei välttämättä edes pysy siinä Kalt-merkissä. Voi laskea vähän sen alle ja jäädä siihen muutaman viivan Kalt-merkin alle.

    Itellä M52B25 -koneessa laskee vähän alle sen Kalt-viivan ja pysyy siinä sitten.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • aaronp
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 908
      • Pirkanmaa

      #3
      Auton jäähdyttimessä on heikko kohta siellä kuskin puolella jäähdyttimen alla sijaitseva jäähdytysnesteen "poistoputki". Siinä on vaakasuorassa oleva sininen muovinen pultti ( ristipääkanta ) jota aukaisemalla se vetäytyy pois poistoputkesta. Tarkastappa se koska siellä muovipultissa olevat o-renkaat kovettuvat ja sen jälkeen se ei enää ole tiivis. Helppo korjata ja uudet osat ei maksa juuri mithään jos niitä edes tarvitsee ( esim. putkimiehenteippiä pultin kierteisiin niiin johan tiivistyy).

      Comment

      • Ville-325
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 213

        #4
        Originally posted by K.S.

        Älkääkä nyt sanoko että tän koneen tyyppivika on kansien halkeilu
        Valitettavasti tuntuu olevan, mutta ei sulla tuon tekstin perusteella mitään sellasia oireita oo.

        Comment

        • mopedi
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 87

          #5
          Taitaa olla kyseisessä moottorissa juurikin vakiovika että vuotaa kannentiivisteenvälistä viimisen sylinterin kohdalta, siis tulipellin puolelta nestettä pihalle, pakosarjan puolelle. Haiseeko välillä neste?
          Itsellä oli sama vika ja kuullut monella muullakin olleen. Itse tyhjensin syylärinpaikkausaineen jolla vuoto loppui ihme kyllä.

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #6
            jepjep
            Last edited by K.S.; 30-12-2006, 11:53.

            Comment

            • Jorma
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 42

              #7
              Onko lätäkkö moottorin etu- vai takaosassa? Itsellä vuosi muovinen termostaatin koppa (haurastuu vanhemmiten) moottorin etuosassa. Lirutteli nestettä jäähdyttäjän alavesiletkua pitkin alas. Vilkaise auton alle ja tarkista tämä.

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #8
                jepjep
                Last edited by K.S.; 30-12-2006, 11:53.

                Comment

                • kolkaksviis
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 161

                  #9
                  Kannentiiviste...?

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    #10
                    Dudii..vuotaa joko syylärin ja paisuntasäiliön välisestä muovisaumasta, tai sitten paisuntasäiliön pohjassa olevasta anturista..ei päässyt auton alle vielä paremmin tutkimaan
                    Ei liene käytetyt syylärit hirveitä maksa..

                    Helpottaa kummasti kun tietää ettei tartte ryhtyä ökyhintaiseen kansiremppaan..

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      #11
                      Originally posted by K.S.
                      Dudii..vuotaa joko syylärin ja paisuntasäiliön välisestä muovisaumasta, tai sitten paisuntasäiliön pohjassa olevasta anturista..ei päässyt auton alle vielä paremmin tutkimaan
                      Ei liene käytetyt syylärit hirveitä maksa..

                      Helpottaa kummasti kun tietää ettei tartte ryhtyä ökyhintaiseen kansiremppaan..
                      Siihen syylärin ja paisarin väliin pystyy vaihtamaan o-renkaat, aika tavallinen vuotokohta. Itellä auto seiso talvella ~3 kk ja kusi siitä saumasta jonkun aikaa mutta kyllä se siitä ittensä tiivisti kun jonkun aikaa ajeli. Syylärissä ollut tämä sama 'ominaisuus' aina, ja kyseessä about 1½ vuotta sitten vaihdettu alkup. behrin syyläri.
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • K.S.
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 649
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by nut
                        Siihen syylärin ja paisarin väliin pystyy vaihtamaan o-renkaat, aika tavallinen vuotokohta. Itellä auto seiso talvella ~3 kk ja kusi siitä saumasta jonkun aikaa mutta kyllä se siitä ittensä tiivisti kun jonkun aikaa ajeli. Syylärissä ollut tämä sama 'ominaisuus' aina, ja kyseessä about 1½ vuotta sitten vaihdettu alkup. behrin syyläri.
                        Sitä tossa vähän kattelinkin, eli kun siitä päältä painekorkin vierestä avaa ne kuusiokolopultit paisuntasäiliö lähtee irti?

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          ...ja vain viitsii nitkutella paisarin varovasti irti. Joskus on nimittäin aika tiukassa ja helposti murtaa sen yläpään pikku o-renkaalla varustetun läpimenokanavan.

                          Comment

                          • kooma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1017
                            • Pikis

                            #14
                            Originally posted by K.S.
                            Voiko tota jäähdytysjärjestelmää koeponnistaa jossain pajassa, kun tämmösestä olen kuullu.. Ja mitäköhän moinen lysti suurinpiirtein maksaa..
                            Annetaan nyt merkkiliikkeelle kehuja kun on aihetta, Turun Metro-Auton pikahuollossa ottivat auton ylös, käsipumppu korkin paikalle, painetta järjestelmään ja sitten ihmettelemään mistä kusee (mulla syylärin kyljestä paikasta jota ei voi korjata). Toimenpiteen kustannus nolla euroa.
                            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                            Comment

                            • roadster
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 133

                              #15
                              Ootteko kokeillu käyttää niitä jäähdytinvuotopaikkauspulloja, mitkä kaadetaan sinne paisuntasäiliöön... Kukaan kokeillu ja mitä merkkiä, jolla ongelmaa..?

                              Forten pullon aattelin ite tökätä ku vähä taso tuntuis laskevan. Tosin Hämeenlinna Länsiautos sano, et tason laskeminen ominaista. Mut mulla se laskee aikalailla sinne alas asti.. Tiedä sitten missä voi vika olla..
                              E36 320iA Coupe, vm.-92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎