Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    ...ja kyllä, se valkoisen laatikon e34 jarrulevy on useimmiten orggis ATE....
    Mistäs tiedän minkä merkkiset mun ruskean laatikon E39 jarrulevyt on? Ostin ne KL-varaosista silloin kun siellä oli Bosch:in jarruosat tarjouksessa. Ei noissa mitään Bosch:ia kyllä lue missään. Laatikossa lukee kannessa isolla "QUALITÄT MADE IN GERMANY" ja sivussa on valkoinen tarra jossa on pari viivakoodia ja teksti "Qualität Ersatzteil - Quality Part - ...". Mukana on myös asennusohjeet joissa ei lue mitään merkkiä, eikä levyissäkään ole merkkiä vaan Made In Germany -teksti.

    Leave a comment:


  • tepi_
    replied
    Originally posted by honkkeli View Post
    Mut tarkoittaakos toi et ei kannata ostaa? En meinaa et tars olla rata-ajoon sopivat vaan ihan normi maantie ajoon. Entä jos noi on pelkät jouset ni onkos motonetissä niihin sopivia iskareita? käykö ihan normi iskarit vai tarviiko ne olla jotenkin erillaiset?
    Ostin tuolta aikoinaan mun ensmäiseen E30:iin juurikin nuo Lesjöforsin jouset ja antaisin itsekkin niille arvosanaksi jonku 3-4 väliltä,laitettiin vanhoille ok kuntoisille iskareille ja hyvin toimii.

    Nuo jousethan ei madalla kun noin 40 milliä,mulla auto oli vanhakoppanen,sulla taas uudempi,joten voi jäädä vähän takapainoiseksi=ruma Taas tohon vanhakoppaseen tuli oikein hyvännäköinen yleisilme.

    Leave a comment:


  • Reka
    replied
    Jospa vielä yhen lankean tänne jatkoks, vaikka luulis että alan tekijöillä ei aika riittäis yötä myöden täällä roikkua.Tarkoitus ei tässä ole mustamaalata eikä alkaa käydä mitään kahdenkeskisiä vääntöjä, vaan kertoa kokemuksia alkajille, ettei esitellä katteettomia pilvilinnoja tyyliin "Biltema myy oikeasti Mobilin öljyä".
    Ehkä tulin väärinymmärretyksi kuitenkin näin motonetin kanta-asiakkaana, mutta useita autoja laittaneena en voi sanoa "satoja" jarruja käytännössä kokeneeni ja edellä esittelemässä tapauksessa kaikki kolmet vastaavat jarrulevyt olivat jo ulkoisesti tyystin erinäköisiä.
    Monesti alkuperäisosat voi tunnistaa pois raaputetuista merkkiorganisaatioiden logoista ja varaosanumeroista, joskus jotkut Ford-osat oli kyllä orggispakkauksessa joskin kalliimpia kuin merkkiliikkeestä ostettuna?

    En usko että kukaan täällä kuvittelee ostavansa Motonet merkkisiä osia, mutta näin nobodyna harmittaa joskus arpajaiset tiskillä: minkä valmistajan tuotteen myyjä minulle valitsee... jos kuitenkin hinta on sama, saa sitten jotain italian paskoja taikka alkuperäisvalmistajan niveliä!
    Varmaan kohtalaiset on katteet heilläkin, vaikka 10 pistettä korjaamoalennusta vielä saisikin ja eihän huonolaatuinen osa haittaa jos asiakas saa autonsa kuntoon eli useimmiten katsastuksesta läpi mahd. edullisesti itse sen tiedostaen, mutta jos sama vika uusii taas seuraavana vuonna, niin jo tullaan takuuna ruikuttamaan uuden asennusta (malli esim: kympin osa=satasen työt).
    Vielä se, että monikaan aiemmista autoistani ei ole ollut niin ronkeli osien suhteen kun Bmw, joka ehjänä ajoltaan ja malliltaan vanhana toimii vieläkin esikuvana useimmille muille.
    -RIB-

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    yleensä saanut motonetista hyviä osia,mutta kerran ostin jarrupalat emännän e30:n niin,ei ollu ollenkaan kitinän vaimennuskumeja eikä pölyuria paloissa,myös materiaali varmaan jotain kovaa kun jarrut ulvo aivan perkeleesti,tosin jostain syystä vaiva ei nyt kylmällä kelillä kuulu,mutta kun lämpiää,alkaa vinkuun,saman koki kaveri mersun kans ja palat oli saman merkkiset.Muuten kyllä hyviä kokemuksia,tosin niillä taitaa olla niin paljon osatoimittajia,ettäottavat sieltä mistä sattuu milloinkin ensin saamaan,eli voi laatu vaihdella

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Näin. On nimittäin niin että täälläkin motonetin tiskiltä tuotteen ostaneet ja "pettyneet" ovat tietämättään ostaneet/käyttäneet kuitenkin BMW:n orggisosaa. Itse olen jostain syystä, varsinkin viime aikoina saanut motonetin tiskiltä lähes poikkeuksetta bemun orggisosaa, tarvikkeena.
    Toisaalta, minä nyt kuitenkin ostan motonetista tavaraa ammattini puolesta satoja/tuhansia artikkeleita vuosittain jolloin ei ole ihan sama maksanko jostain nivelestä tms. x3-4 hinnan "maahantuoja-avustusta", varsinkaan kun minulla ei ole juurikaan huonoja kokemuksia mistään oikein asennetusta tarvikeosasta. Lisäksi kuitenkin väitän että bemun kohdalla yli puolet tavarasta on merkitöntä orggista. Lisäksi nämä "motonetosahyihyi" jutut huvittaa siksikin, kun putiikissa taitaa olla n.tuhannen eri valmistajan tavaraa joka vielä vaihtuu monessa kohdassa suhteellisen useinkin. Eli jos otetaan esim.e39:n alatukivarsi, niin orggiksen lisäksi olen viimeisen 3-4-vuoden aikana tainnut saada 4-5:n eri valmistajan tuotetta.... ei siis kuitenkaan mitään "motonetosaa". Tämän merkkistä pussia/laatikkoa en vieläkään ja kovasta yrityksestä huolimatta ole käteeni saanut vaikka täällä niitä "motonetosia" on monikin tuntunut saavan.

    ...ja kyllä, se valkoisen laatikon e34 jarrulevy on useimmiten orggis ATE....

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by Reka View Post
    Taitaa "Hemillä" olla motonetin osakkeita takataskussa kiivaista kannanotoista päätellen ja mitä tulee työkseen korjauksia tekevien mielipiteisiin, niin moni ei suostu kyseisen marketin osia asentamaan.
    Itse olen yhtä mieltä kuin on täälläkin todettukin, että tarjolla on sekä hyviä että huonompia osia.
    Kokemuksesta voin kertoa esim. e34 tds etujarrulevyistä samoin, kuin Tom1's (taisin varoittaakin..) , myös itse ajattelin edullisten levyjen riittävän, mutta ei mennyt kuin tuhannen kilometriä kun alkoi ravistaa. Eikä tarvitse esitelmöidä asennusvirheistä; Näitä on nimittäin tehty. Alkuperäiset eivät ravistelleet, ne vaan kulu alimittaan. No Boschit oli melkeen tuplahintaiset, mut ainoo sarja tässä kylässä oli hyllystä tippuneet joita en arvannut edes kokeilla, vaan jouduin venymään Metroautoon; 180€/parit. En ole katunut. Palat "sain" Sporttiautosta EBC 60:-(ns.vakio).
    Motonetin osista vielä... Sachs/Boge iskarit on alla ja vastaa kutakuinkin alkuperäistä, mutta vakaajatangot piti palauttaa jo alle 6kk:den kun oli kumit hapristuneet jne. eri automerkkeihin saa laadukkaampia osia hieman erilailla ja eripaikoista.


    Hohhoijaa. Sä siis tiedät, että Motonetista voi saa huonoja osia ja myös merkkiosia? Siltikään et sisäistä tai tajua sitä? Kerro mikä vi**n järki on ostaa joku Bilsteinin tai Sachsin osa Metroautosta jos sen saa 50 % halvemmalla Motonetista? Köyhät kyykkyyn mentaliteetti vai?

    Leave a comment:


  • Reka
    replied
    Taitaa "Hemillä" olla motonetin osakkeita takataskussa kiivaista kannanotoista päätellen ja mitä tulee työkseen korjauksia tekevien mielipiteisiin, niin moni ei suostu kyseisen marketin osia asentamaan.
    Itse olen yhtä mieltä kuin on täälläkin todettukin, että tarjolla on sekä hyviä että huonompia osia.
    Kokemuksesta voin kertoa esim. e34 tds etujarrulevyistä samoin, kuin Tom1's (taisin varoittaakin..) , myös itse ajattelin edullisten levyjen riittävän, mutta ei mennyt kuin tuhannen kilometriä kun alkoi ravistaa. Eikä tarvitse esitelmöidä asennusvirheistä; Näitä on nimittäin tehty. Alkuperäiset eivät ravistelleet, ne vaan kulu alimittaan. No Boschit oli melkeen tuplahintaiset, mut ainoo sarja tässä kylässä oli hyllystä tippuneet joita en arvannut edes kokeilla, vaan jouduin venymään Metroautoon; 180€/parit. En ole katunut. Palat "sain" Sporttiautosta EBC 60:-(ns.vakio).
    Motonetin osista vielä... Sachs/Boge iskarit on alla ja vastaa kutakuinkin alkuperäistä, mutta vakaajatangot piti palauttaa jo alle 6kk:den kun oli kumit hapristuneet jne. eri automerkkeihin saa laadukkaampia osia hieman erilailla ja eripaikoista.

    Leave a comment:


  • honkkeli
    replied
    Originally posted by Aapo View Post
    Lesjöforsin madallusjouset. Arvosana varmaan jotain 3. Ei pitäisi esiintyä sen ihmeempiä ylläreitä. Ei mitkään alan huiput, mutta ei ihan sontaakaan. Hinta varmaan nyt paljastaa aika paljon. Kunnon iskarit kun hommaa, niin pitäs olla ihan siedettävä setti. Tosin jos oikeasti hyvää haluaa, niin merkki on varmaan joku muu.
    Mut tarkoittaakos toi et ei kannata ostaa? En meinaa et tars olla rata-ajoon sopivat vaan ihan normi maantie ajoon. Entä jos noi on pelkät jouset ni onkos motonetissä niihin sopivia iskareita? käykö ihan normi iskarit vai tarviiko ne olla jotenkin erillaiset?

    Leave a comment:


  • Tom1s
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Itse en ole vuosikausiin käyttänyt tekemissäni jarruremonteissa mitään muita levyjä kuin mitä on motonetin tiskille kulloinkin kannettu. Varmasti nyt muutama sata levyä myöhemmin, en ole edelleenkään saanut yhtäkään kieroa tai kieroutuvaa levyä. Jos levy on alunperin kieroutunut, niin ongelma ei pitkässä juoksussa poistu pelkästään levyä=oiretta korjaamalla, vaan ongelma on käytännössä 100%:n varmuudella jossain muualla.
    Aiempien keskustelujen takia uskalsinkin ostaa motonetin levyt myös eteen mutta tulipahan taas koettua kantapään kautta tuokin homma. Aiemmassa kesäpirssissä boschin levyt toimivat kuin unelma niin radalla kuin siviililiikenteessä. Tosin motonetista ostetut takalevyt kävivät sinisenä vaikkakin toimivat(tosin kitisten) alkuperäisten palojen kanssa.

    Jotain mielestäni kertoo myös se että tietynmerkkiset levyt ja palat esim. alkuperäiset eivät vingu mutta kun toinen(jarrulevy tai pala)(omassa tapauksessa levy) on muuta kuin alkuperäinen tapahtuu tätä vinguntaa ihan riittävästi.

    Edelleenkin en väitä suuntaan tai toiseen mutta jotain hämärää tässä on kerran aina kun ostaa kunnon(merkki) levyt ei ongelmaa ole kohdallani ollut kertaakaan. Kovuusmittaria kehiin...kun mitään muuta lämpömittausta on hieman hankala tehdä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Itse en ole vuosikausiin käyttänyt tekemissäni jarruremonteissa mitään muita levyjä kuin mitä on motonetin tiskille kulloinkin kannettu. Varmasti nyt muutama sata levyä myöhemmin, en ole edelleenkään saanut yhtäkään kieroa tai kieroutuvaa levyä. Jos levy on alunperin kieroutunut, niin ongelma ei pitkässä juoksussa poistu pelkästään levyä=oiretta korjaamalla, vaan ongelma on käytännössä 100%:n varmuudella jossain muualla.

    Leave a comment:


  • Tom1s
    replied
    Originally posted by erese View Post
    Täällä myös motonetin (QH) jarrulevyt ja jarrupalat (icer/remsa). Noilla rullattu n. 20 tkm eikä ole levyt menneet kieroiksi eikä palat kettuillu. Eli ei ongelmia.

    Lisäys että e34:n jarrulevylaatikossa oli merkki ABS ja A punasella..muuta merkkiä ei ollut..tiedän mutta tässä tapauksessa se ei tarkoittane lukkiutumattomia jarruja. Outo nimi firmalla joka tapauksessa.

    Lisäksi motonetin jarrupalat(icer)ovat suhteellisen pehmeitä eli jarrupölyä tulee reilusti...

    Kuten aiemminkin on todettu motosta saa monen merkkistä tavaraa..pitäisi vaan osata karsia paskat pois päältä.
    Last edited by Tom1s; 11-10-2006, 08:40.

    Leave a comment:


  • erese
    replied
    Täällä myös motonetin (QH) jarrulevyt ja jarrupalat (icer/remsa). Noilla rullattu n. 20 tkm eikä ole levyt menneet kieroiksi eikä palat kettuillu. Eli ei ongelmia.
    Last edited by erese; 11-10-2006, 08:12.

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Ei ole ainakaan allekirjoittaneella ilmennyt ongelmia motonetin osien kanssa. Jarrupalat antureineen ovat toimineet ihan hienosti hintaansa nähden ja auto on pysöhtynyt kuten alkuperäisilläkin, mutta alle puolen hinnan.

    Leave a comment:


  • Tom1s
    replied
    Motonetin jarrulevyt ainakin nyt 6kk:n jälkeen sekä siskon civikissä että omassa e34:ssä kierot. Civikkiin tuli etulevyt ja palat motosta koska muualla olisi ollut 2vko toimitusaika(harmittaa ottaa irti ja palauttaa)

    Omassa e34:ssä etujarrulevyt kierot ja alkuperäiset palat..vinkuu kuin syötävä välillä vaikka alkuperäisillä levyillä ei vinkunut. Vaikka jarrulevyt ovat rautaa niin silti jos saisin jostain lainaksi kovuusmittarin niin olisi mielenkiintoista katsoa onko noiden kovuuksissa kuinka paljon eroa vai onko tuotantoprosessissa säästetty että levyt menevät kieroksi noin nopeasti.

    Molemmissa tapauksissa satulat käytiin läpi teräsharjalla ja katsottiin että mikään ei jumita. Myös jarrunesteet vaihdettiin ja ilmattiin. e34:ssä lisäksi uudet tukivarret. Jarrulevyjen "sisäänajoakin" yritettiin harrastaa...taitaa seuraavat olla boschin levyt taas.
    Last edited by Tom1s; 11-10-2006, 07:59.

    Leave a comment:


  • Aapo
    replied
    Originally posted by honkkeli View Post
    Mitäs koulu arvosanaks 1-5 saa motonetin madallus sarja? kattelin äskettäin osien hintoja ja pisti silmään et hinta oli n.129€ onkos niistä mihkään ja mitä toi niitten sarja sisältää?
    Lesjöforsin madallusjouset. Arvosana varmaan jotain 3. Ei pitäisi esiintyä sen ihmeempiä ylläreitä. Ei mitkään alan huiput, mutta ei ihan sontaakaan. Hinta varmaan nyt paljastaa aika paljon. Kunnon iskarit kun hommaa, niin pitäs olla ihan siedettävä setti. Tosin jos oikeasti hyvää haluaa, niin merkki on varmaan joku muu.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎