Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jansu
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Toimivatko BMW:n varaosanumerot Motonetissa nykyään?
    Kyllä aika pitkälti löytyy tukkureiden listoilta referenssinumerot joilla kääntää muiden valmistajien vastaaviksi, siis aika helposti onnistuu osien haku ORG valmistenumerolla.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Mäkki View Post
    En tiedä miksi, mutta kyllä sieltä tiskiltä on aina lähdetty oikean osan kanssa :think
    Motonetissä kun käy niin pitää vähänpikkasen tietää mitä on hakemassa jne. Siinä vuorolapun kanssa jonottaessa kuulee aina ne edelläolevien arpomistainat varaosamyyjän kanssa. Keskiverto ostaja on sen verran pihalla että juttujen perusteella ettei paljo voi panna likoon korjaustyön onnistunisen puolesta. Hauskoja juttuja ne on kuunnella. Onko se paku ny pitkä vai pätkämalli kuski ei muista, pitäs tietää ku käkkävaijerit on erimittaset. Voitko kattoo siitä erimerkkisestä ku eiks nää oo samalla pohjalevyllä... Onkohan se vika kuitenkaan niissä vaijereissa vai mitä varaosamyyjä on mieltä, mikä noista menee? Tätä vianmääritystä sit jatketaan 15-35 minuuttia per asiakas. Jonon hännillä seison minä, tarvitsemani varaosanumerot listattuna kourassa.
    Last edited by petrolhead; 23-05-2016, 16:00.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Toimivatko BMW:n varaosanumerot Motonetissa nykyään?

    Leave a comment:


  • Tevu
    replied
    Ite tulee nykyään haettua motonetista, kl tai motokeitaalta suoraan osa numeroiden kanssa luurilta näyttäen, niin eipä ole tarvinnut puolta päivää ihmetellä mikä osa se nyt mahtaa sitten olla ja minkä malliseen laitteeseen. Eipä ole tullut vääriä palikoita ja on nopeeta palvelua.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Olen itse harrastanut autoja aktiivisesti n.20 vuotta.

    Olen purkanut osiksi varmasti lähemmäs 40 autoa ja kasannut osista n. 20 autoa, suurin osa näistä on ollut tekniikan- tai korinvaihtoja.

    Olen työskennellyt vuosia autonasentajana ja pian 10 vuotta myynyt varaosia päivätyökseni.

    Silti ei mene viikkoa ilman missiä, lienenkö vain niin tyhmä ettei ala tuo kokemus vastautua ammattitaitoon.

    Tai sitten se on oikeasti ihan yhtä haastavaa kuin teidän muiden keskivertojamppojen omat oikeat työtkin.
    Sinä vain et omaa sitä monien asiakkaiden vaatimaa selvännäkökykyä?

    Originally posted by Mäkki View Post
    En tiedä miksi, mutta kyllä sieltä tiskiltä on aina lähdetty oikean osan kanssa :think
    Niin, eli olet valmistautunut ostamaan oikean osan(olet valistunut ja ennen kaikkea valmistautunut ostaja), etkä vain ala kiukuttelemaan siitä jos varaosamyyjä ei omaa selvännäkijän kykyjä jos/kun ei näekkään jokaista tuhatta nippeliä mitä juuri sinun autosta löytyy.
    Ne varaosaohjelmat/luettelotkaan kun ei kerro kaikkea, niin vain ostajalla on edes mahdollisuus tietää mitä hän haluaa/tarvitsee.
    Kyllähän tuolla varaosatiskillä odotellessa kuulee lähes joka kerran niin absurdia juttua kun ihmiset hakee osia autoihinsa niin että jo pelkkä malli ja vuosimalli on kokonaan hakusessa?

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    En tiedä miksi, mutta kyllä sieltä tiskiltä on aina lähdetty oikean osan kanssa :think

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Olen itse harrastanut autoja aktiivisesti n.20 vuotta.

    Olen purkanut osiksi varmasti lähemmäs 40 autoa ja kasannut osista n. 20 autoa, suurin osa näistä on ollut tekniikan- tai korinvaihtoja.

    Olen työskennellyt vuosia autonasentajana ja pian 10 vuotta myynyt varaosia päivätyökseni.

    Silti ei mene viikkoa ilman missiä, lienenkö vain niin tyhmä ettei ala tuo kokemus vastautua ammattitaitoon.

    Tai sitten se on oikeasti ihan yhtä haastavaa kuin teidän muiden keskivertojamppojen omat oikeat työtkin.

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Hmm, mietitäämpä hieman montako osaa pitäisi olla opiskeltuna/omassa muistissa jos olet varaosamyyjänä motonetissa tai BMW:n marmorilla?
    Tämä tulos...joka on kymmeniä tuhansia, kerrotaan sillä kuinka paljon samoissakin autoissa on erilaisia osavariaatioita vuosimallien vaihtuvuudesta, moottoreista ja varusteista riippuen, jne,jne?

    .....”Nissanmicranjarrusatulankiinnityspulttikiiit ..ooos”
    ....Ai, mikä tarkka valmistusajankohta? Mikä ihmeen moottorityyppi? Ai siltikin käytetty kolmen erityypin jarruja?...ai mikä alustanumero?

    Sitten somessa: ...."Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä”....

    Työtähän sekin on ja aikamoni näistä on jotain osa-aikaisia työntekijöitä tai opiskelijoita joilla saattaa kiinnostus olla vähän... Huono.
    Hereillä kannattaa olla että saa oikean osan. Pienestä kiinni välillä se että joku alkaa menemään "åt helvete"

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by VeeCasi View Post
    No eläpä muuta sano .Parhaillaan on käännetty tietokoneen näyttöä ja sanottu ,että kato itse sopiva osa .Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä .
    Hmm, mietitäämpä hieman montako osaa pitäisi olla opiskeltuna/omassa muistissa jos olet varaosamyyjänä motonetissa tai BMW:n marmorilla?
    Tämä tulos...joka on kymmeniä tuhansia, kerrotaan sillä kuinka paljon samoissakin autoissa on erilaisia osavariaatioita vuosimallien vaihtuvuudesta, moottoreista ja varusteista riippuen, jne,jne?

    .....”Nissanmicranjarrusatulankiinnityspulttikiiit ..ooos”
    ....Ai, mikä tarkka valmistusajankohta? Mikä ihmeen moottorityyppi? Ai siltikin käytetty kolmen erityypin jarruja?...ai mikä alustanumero?

    Sitten somessa: ...."Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä”....

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Petri View Post


    Onkohan compactissa nyt sitten taas joku aivan oma patenttinsa. :think
    Ei ole, jossain vuosimallissa tuo kiinnitys on vaihtunut. Ainakin 6/95 alkup. laturissa oli jo tuo kierreholkki. Eihän tuolla muuta väliä ole, kun muistaa että kaikki "tehdaskunnostetut" laturit tulee tuolla läpipultti kiinnityksellä ja vanhasta joutuu tuon holkin vaihtamaan jos ei käsillä satu olemaan pidempää pulttia.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Nojoo, todellinen osien tuntemus vaatisi sitä, että aivan omakätisesti niitä myös asentaa. Harvassa ovat niin pätevät myyjät nykyään, koska he eivät ole niin halpoja ja helposti löydettävissä.

    Onneksi oma ei ole vielä niin kovasti vakiosta poikkeava, että usein tarvisi tiskillä riidellä.

    Leave a comment:


  • Petri
    replied
    Hyvin se kierreholkki siitä vanhasta laturista sitten loppujenlopuksi siirtyi uuteen osaan.

    Kiitokset vinkistä Kånalan Motonettiin Samulle(?)


    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by VeeCasi View Post
    No eläpä muuta sano .Parhaillaan on käännetty tietokoneen näyttöä ja sanottu ,että kato itse sopiva osa .Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä .
    No eihän se näytön kääntäminen mitään harvinaista ole, ei edes marmorilla. Laakkosella on minulta mm. kyselty, miksi tässä luettelossa on kahden mittaisi pultteja jarrusatulan kannattimeen? Samalla sitten käännettiin näyttö. Piti siinä sitten valistaa herra varaosamyyjää, että ylhäällä ja alhaalla on erimittaiset pultit. Olin ostamassa uudet pultit kun edellisen omistajan aikana joku oli kannat pyöristänyt alkuperäisistä.

    Oi niitä aikoja kun BMW edustus oli vielä Hartikaisella ja tiskin takana oli Kettunen. Vastaukset löytyi kuin apteekin hyllyltä ja osien etsimistä ei tarvinnut myyjälle opettaa (Avain vaunulla BMW osien kohdalla joutui ihan kädestä pitäen opettamaan).

    Nykyisin tulee kyllä suurinosa tilattua netistä, kun varaosaluettelosta katsoo numeron ja sillä hakee. Sitten valitsee vain itseään miellyttävän valmistajan ja tilaa. Toki jotain pientä ei kehtaa tilata, tai jos osa on saatava nopeasti, saa sen paikallisesta usein nopeammin.

    Leave a comment:


  • VeeCasi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Joo ehdottomasti huonommaksi meni kun suodattimet siirrettiin tiskin taakse. Tiskillä olevat myyjät kun eivät keskimäärin tunnu autoista juuri ymmärtävän ja osia saa ainoastaan automallin mukaan. Halusit sitten vaikka pakosarjan m8 mutterin, silti pitää sanoa mihin autoon.
    No eläpä muuta sano .Parhaillaan on käännetty tietokoneen näyttöä ja sanottu ,että kato itse sopiva osa .Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä .

    Leave a comment:


  • Petri
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Eikö tuosta vanhasta laturista pidä ottaa tuo ruosteinen kuuskantti uuteen?
    Ja uudesta tuo holkki sitten ensin pois? Aika tiukassa on, millähän keinolla tuon irrottaa helpoiten? Saati laittaa uuteen paikalleen...


    Originally posted by Axum View Post
    ainakin omassa m50/52 latureissa ei oo kierteitä vaan kiinnitys pultilla ja mutterilla.

    Onkohan compactissa nyt sitten taas joku aivan oma patenttinsa. :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎