Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zJark
    replied
    Originally posted by wta View Post
    No kerrotkos sitten miksi ei kannattaisi ostaa sitä merkkiosaa puoleen hintaa siitä mitä se maksaa marmoritiskillä?
    Tuskinpa sentää kannattaa marmoritiskille kävellä. Esim Kl-osat myy laadukasta tavaraa. Eikä tarvi jännittää tiskillä mitä sieltä tulee.

    Viimeinen naula motonet arkkuun tuli kun hain e30 etupään osasia.
    Vakaajan yhdystangot kesti ~2viikkoo ja poikki. (hitsaus petti, selkeä valmistus vika)
    Etutolppien yläpään laakerit kesti ~2kk ja gummi väsähti niin että makas suoraan jousilautasta vasten ja rattia kääntäessä kuulu jumalaton narina ja iskarinpäät väänty senttikaupalla sisäänpäin. (Paskaa maretiaalia, tms)
    Molemmat osat vaihdettu samaan aikaan. Merkkiä en muista eikä ole niin väliäkään.
    Muutakin vaihdoin samalla niin kohta saa leimalla tuomion tarviiko alkaa taas tavaraa vaihtaan.

    Leave a comment:


  • uti
    replied
    Motonet

    Motonetin mollaajat = kädettömät ? Moni vaihtaa viallisen osan, muttei välttämättä vian aiheuttanutta osaa. Valitettavan usein näistä kirjoituksista näkee, että kirjoittamisen taito on ainoa.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jakusa View Post
    Ottamatta sen kummemmin kantaa topikin järkevyyteen, totean vain, että yleisesti tässä topikissa keskustelevat mielestäni tarkoittavat Motonet-osalla motonetistä ostettua osaa eivätkä motonet-merkkistä osaa. Toki joku on saattanut luulla motonetin valmistavan osia mutta varmasti kun aiheesta on enemmän tai vähemmän vittumaiseen sävyyn mainittu useampaan otteeseen tietävät nyt, ettei motonet valmista autoon varaosia.
    Niin niin...mutta mikä ihme motonetista ostettu tarvikevaraosa olisi jotenkin lähtökohtaisesti erilainen kuin mistä tahansa muualta ostettu tarvikevaraosa?
    Tai miksi Motonetista tai mistä tahansa muusta tarvikeosia myyvästä liikkeestä ostettu orggisosa olisi jotenkin erilainen kuin marmoritiskiltä x3 hintaan ostettu sama osa?
    Jos joku ei halua motonetistakaan jonkin tietyn merkkistä tai valmistusmaan tuotetta, voi tämän ilmoittaa jo ihan tiskillä, ennen kuin kyyppari osan hyllystä noutaa.
    Ei kai se nyt niin vaikeaa voi olla?

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Originally posted by zJark View Post
    Menee nimenomaan niistä hyllyistä. Ja siitä halvasta tuoksusta mikä sielä leijuu. Loistavasti päätelty sherlock.
    No kerrotkos sitten miksi ei kannattaisi ostaa sitä merkkiosaa puoleen hintaa siitä mitä se maksaa marmoritiskillä?

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Originally posted by wta View Post
    Miksi ei? Meneekö se merkkiosa huonoksi jos se koskettaa motonetin hyllyä?


    Voihan sitä motonetissä katsoa sitä osaa ja pakettia missä se on. Jos osassa ja paketissa on oikean valmistajan tekstit niin luultavasti osa on tällöin ihan sama (siis samanlainen) kuin se minkä saisit marmoristiskiltä kaksinkertaisella hinnalla. Jos paketissa lukee made in hongkong tms. niin ei sitä ole pakko ostaa.
    Menee nimenomaan niistä hyllyistä. Ja siitä halvasta tuoksusta mikä sielä leijuu. Loistavasti päätelty sherlock.

    Leave a comment:


  • jakusa
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siis tässä nyt puhutaan ihan samasta asiasta kuin että onko K-kaupan ruoka paskempaa kuin S-marketin, tai päinvastoin ja unohdetaan tyystin itse tuote?
    Motonet myy tuhansien eri valmistajien tuotteita jotka vieläpä vaihtuvat lähes toimituserästä toiseen. Ihan samaa tavaraa myy kaikki muutkin autotarvikeliikkeet, valikoimien toki olleessa joka myymälässä kullakin hetkellä erilainen. Ei ole olemassakaan mitään "Motonet" osaa, eikä edes TYYPILLISTÄ "Motonet" osaa, vaan motonet myy tarvikevaraosia aivan samoin kuin kuka tai mikä tahansa yritys joka myy tarvikevaraosia.
    On siis todella absurdin lapsellista yleistää keskustelemalla "motonet" osista vain siksi että jokin jurid, trw, moog, bosch, sachs, tms. merkkinen varaosa on sattumalta käyty noutamassa juuri Motonetin tiskiltä.
    Toinen asia mikä nyt tuntuu "automiesten" keskuudessa täydellisesti hämärtyvän on se että ei niitä orggisvaraosiakaan valmista autonvalmistaja itse, vaan 95% toiminnallisista osista valmistaa kulloinkin kilpailetut alihankkijat ympäri maailman. Nämä alihankkijat ovat samoja valmistajia kuin mm.edellä mainitut "tarvikeosavalmistajat" eli esim. jurid, trw, moog, bosch, sachs, tms., jotka myy ihan samalta linjalta samaa osaa, mutta eri paketissa orggisosana maahantuojaorganisaation kautta ja omalla valmistajan merkillään "tarvikkeena" tai siinä merkittömässä valkoisessa laatikossa.
    Varmasti tarvikeosissakin on jonkin verran laatueroja, mutta sellaista varaosaa ei joka tapauksessa ole olemassakaan kuin "Motonet".
    Ottamatta sen kummemmin kantaa topikin järkevyyteen, totean vain, että yleisesti tässä topikissa keskustelevat mielestäni tarkoittavat Motonet-osalla motonetistä ostettua osaa eivätkä motonet-merkkistä osaa. Toki joku on saattanut luulla motonetin valmistavan osia mutta varmasti kun aiheesta on enemmän tai vähemmän vittumaiseen sävyyn mainittu useampaan otteeseen tietävät nyt, ettei motonet valmista autoon varaosia.

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Originally posted by zJark View Post
    Auton osia ei sieltä kannata hakea.
    Miksi ei? Meneekö se merkkiosa huonoksi jos se koskettaa motonetin hyllyä?


    Voihan sitä motonetissä katsoa sitä osaa ja pakettia missä se on. Jos osassa ja paketissa on oikean valmistajan tekstit niin luultavasti osa on tällöin ihan sama (siis samanlainen) kuin se minkä saisit marmoristiskiltä kaksinkertaisella hinnalla. Jos paketissa lukee made in hongkong tms. niin ei sitä ole pakko ostaa.

    Leave a comment:


  • [Riku]
    replied
    Mystisen 535 haettiin motonetistä etujarrusatuloiden korjaussarja. Merkkiä en nyt enää muista, mutta kuitenkin. Toisessa sarjoista, oli männän tiivistekumissa valuvika. Se oli puolenkierroksen matkalta hieman ohuempi kuin piti. Ei paljon, mutta sen verran että teetti ylimääräistä hommaa, päänvaivaa ja vitutusta kun ei nesteet pysyneet sisällä. Kun kaikki muu oli moneen kertaan karsittu tutkittiin kumi tarkkaan. Motonetin kanta asiaan voi voi, ostakaa vielä yksi korjaussarja. Loistavaa asiakaspalvelua.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jakusa View Post
    Voisko mitenkään, siis MITENKÄÄN, olla motonetista OSTETTU suodatin. Siis kun joku sanoo motonet-mikä-tahansa-osa niin ite ainakin tajuan sen niin että motonetista OSTETTU minkä-merkkinen-tahansa osa. Ja luonnollisesti kokemukset ko. osasta liittyvät aina sen merkkiseen osaan kuin kulloinkin on ostettu.

    Itse oon ostellu motonetista kaikenmoista palikkaa.. Kokemuksia on hyviä ja huonoja. Voisi tässä yhteydessä mainita, että siellä myydään e32 740/750 autoihin 730/735 tarkoitettuja etupään tukivarsia puslineen (ero on nimenomaan puslassa). Onneksi osien paketeissa oli BMW osanumerot, jotka paljastivat virheen.
    Siis tässä nyt puhutaan ihan samasta asiasta kuin että onko K-kaupan ruoka paskempaa kuin S-marketin, tai päinvastoin ja unohdetaan tyystin itse tuote?
    Motonet myy tuhansien eri valmistajien tuotteita jotka vieläpä vaihtuvat lähes toimituserästä toiseen. Ihan samaa tavaraa myy kaikki muutkin autotarvikeliikkeet, valikoimien toki olleessa joka myymälässä kullakin hetkellä erilainen. Ei ole olemassakaan mitään "Motonet" osaa, eikä edes TYYPILLISTÄ "Motonet" osaa, vaan motonet myy tarvikevaraosia aivan samoin kuin kuka tai mikä tahansa yritys joka myy tarvikevaraosia.
    On siis todella absurdin lapsellista yleistää keskustelemalla "motonet" osista vain siksi että jokin jurid, trw, moog, bosch, sachs, tms. merkkinen varaosa on sattumalta käyty noutamassa juuri Motonetin tiskiltä.
    Toinen asia mikä nyt tuntuu "automiesten" keskuudessa täydellisesti hämärtyvän on se että ei niitä orggisvaraosiakaan valmista autonvalmistaja itse, vaan 95% toiminnallisista osista valmistaa kulloinkin kilpailetut alihankkijat ympäri maailman. Nämä alihankkijat ovat samoja valmistajia kuin mm.edellä mainitut "tarvikeosavalmistajat" eli esim. jurid, trw, moog, bosch, sachs, tms., jotka myy ihan samalta linjalta samaa osaa, mutta eri paketissa orggisosana maahantuojaorganisaation kautta ja omalla valmistajan merkillään "tarvikkeena" tai siinä merkittömässä valkoisessa laatikossa.
    Varmasti tarvikeosissakin on jonkin verran laatueroja, mutta sellaista varaosaa ei joka tapauksessa ole olemassakaan kuin "Motonet".

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Olen kerran saanut hyvää tavaraa motonetistä.
    Siitä on kolmevuotta.
    Etsiskelin talveksi kynttilä lyhtyjä terassille ripustettavaksi. Päädyin ostamaan motonetistä 2 kappaletta metallirungolla, lasilla ja puu somisteilla olevia lyhtyjä.
    Toistaiseksi ei voi valittaa. Ovat ajaneet asiansa hyvin ,ellei jopa kiitettävästi.
    Puuosissa ei näy vieläkään homepilkkuja, lasit vieläkin ehjät, metalliosissa hyvin pienenpientä ruskeata pilkkua(ei huomaa enää metrinpäästä). Ajattelin käyttää niitä ainakin vielä 3 vuotta. Katsotaan miten äijän käy.

    Auton osia ei sieltä kannata hakea.

    Leave a comment:


  • Pekuz
    replied
    Ite tuli ostettua Motonetistä joskus kampiakselin asentoanturi 200 srj. volvoon. Tais olla facet tms. merkkinen. Vanhassa anturissa oli joku henkinen kosketus ongelma, koska joskus ei vaan halunnu lähteä käyntiin ja kun kävi heiluttelemassa johtoa niin taas mentiin. Uuden anturin kanssa auto ei suostunut käymään ollenkaan. Ei muutakun takasin Motoon myitte susi osan ja selitin edellisen. Myyjä meni takahuoneeseen tuli hetken päästä takasin ja sanoi joo kyllä tää rikki on, että kävin mittaamassa. (induktiivinen anturi) Vanhassa ja uudessa anturissa oli samat vastus arvot, kun sitä itsekkin kummastelin.:think No heillä ei ollut tilalle antaa uutta anturia sain rahat takasin (mitä ei kuulemma aina tehdä). Ja hain käyttöautosta anturin 2x hintaan ja toimi!

    Tuohon samaiseen volleen tuli ostettua myös pakoputki motosta katti putkea lukuunottamatta. Se oli kans oma tyhmä moka. Jokainen putki oli eri valmistajan tekemä (walker, mufflex, ''merkitön'') ja eihän ne toisiinsa hyvin istunut. Vaikka muokkasinkin sitä päivän.

    Mutta paljon on tullut ostettua Motonetistä tavaraa ja yleisesti ottaen tyytyväinen...

    Leave a comment:


  • Tuiske
    replied
    Originally posted by kuukankorpi View Post
    Kyllähän ne nivelet saattaa lähteä pyöriin saksalaisissakin osissa.Mutta siitähän selviää helposti painamalla kartioo tiukemmalle,joko tunkilla tai jollain raudanpätkällä.Joo tää ei liity motonetin osiin mitenkään.
    yhdyn edelliseen. Kyllä se nivel saattaa pyöriä vaikka kuinka laadukkaissa osissa.. nivel kuitenkin kyseessä jonka tarkoituskin liikkua. Että jos ei tiedä kuinka asian tulee olla niin turha laittaa motonetistya ostetun osan piikkiin

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by kuukankorpi View Post
    Kyllähän ne nivelet saattaa lähteä pyöriin saksalaisissakin osissa.Mutta siitähän selviää helposti painamalla kartioo tiukemmalle,joko tunkilla tai jollain raudanpätkällä.Joo tää ei liity motonetin osiin mitenkään.
    Aivan, ko. tapauksesa syy on ollut mielestäni vain ja ainoastaan asentajassa...

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Originally posted by HukkaPekka View Post
    Tässä mun kokemuksia Motonetin osista.

    Viime kesänä vaihdoin e28:iin raidetangon pään.
    Asennus meni muuten hyvin, mutta kun rupesin kirimään sitä lukkomutteria, ni se nivel pyöri mukana.
    Ei muutaku poltin mutterista muovit pois ja sain sen pyöritettyä käsin "loppuun asti" ja sit laitoin lukkomutterin vielä perään.
    Pakko oli tehä noi, ku oli sunnuntai ja maanantaina oli viimene päivä viiä jälkitarkastuksee ja joku sinne oli kuitenki laitettava.
    En kehannu lähtee eestaas ajelee, ku talli on maalla n.60km:n päässä.
    Läpi meni sillä ja vielä on ainaki pysyny paikoillaan.
    Mut oli aika "laatu" osa. Merkkiä en muista, mut se oli joku italialainen.

    Kaverin E34:een vaihettii kuukaus pari sitten molemmille puolille päät jälkitarkastuksee.
    Katsastusmies oli laittanu, et "Raidetangonpää vas. ja oik. puolella väljä" tms.
    En mä ton perusteella ainakaa osannu sanoo, et ulommat vai sisemmät. (Tai sit oon vaa vähä yksinkertane...)
    Mä ehotin, et käypi kattomas, onko siellä kokonaisia tankoja molemmille puolille, koska ei ollu esim. ruuvipenkkiä käytössä ja aattelin, et voi olla tiukassa ne päät.
    Ja sieltähän löyty saksalaiset tangot, mitkä oli kyl ihan eri maailmasta, ku kaverille sieltä aiemmin annetut (Delphi ja joku italialainen) päät.
    Et kyllä sieltäki saa ihan laatuosia, mut näköjään pitää vähä valikoida.
    Nuissaki ku hinnat oli 60e kokonaiset tangot ja 40e irralliset päät, ni säästi ainakin hermoja ton 20e:n edestä noilla kalliimmilla osilla.

    Ite kyllä ainakin nuissa nivelissä otan jatkossa sen vähän kalliimman saksalaisen ku halvemman italialaisen.

    Mut yleensä on ollu ihan toimivia osia, mitä oon sieltä ostanu.
    Et ei oo tarvinnu palauttaa sen takia, et ei oo toiminu.
    Kyllähän ne nivelet saattaa lähteä pyöriin saksalaisissakin osissa.Mutta siitähän selviää helposti painamalla kartioo tiukemmalle,joko tunkilla tai jollain raudanpätkällä.Joo tää ei liity motonetin osiin mitenkään.

    Leave a comment:


  • HukkaPekka
    replied
    Tässä mun kokemuksia Motonetin osista.

    Viime kesänä vaihdoin e28:iin raidetangon pään.
    Asennus meni muuten hyvin, mutta kun rupesin kirimään sitä lukkomutteria, ni se nivel pyöri mukana.
    Ei muutaku poltin mutterista muovit pois ja sain sen pyöritettyä käsin "loppuun asti" ja sit laitoin lukkomutterin vielä perään.
    Pakko oli tehä noi, ku oli sunnuntai ja maanantaina oli viimene päivä viiä jälkitarkastuksee ja joku sinne oli kuitenki laitettava.
    En kehannu lähtee eestaas ajelee, ku talli on maalla n.60km:n päässä.
    Läpi meni sillä ja vielä on ainaki pysyny paikoillaan.
    Mut oli aika "laatu" osa. Merkkiä en muista, mut se oli joku italialainen.

    Kaverin E34:een vaihettii kuukaus pari sitten molemmille puolille päät jälkitarkastuksee.
    Katsastusmies oli laittanu, et "Raidetangonpää vas. ja oik. puolella väljä" tms.
    En mä ton perusteella ainakaa osannu sanoo, et ulommat vai sisemmät. (Tai sit oon vaa vähä yksinkertane...)
    Mä ehotin, et käypi kattomas, onko siellä kokonaisia tankoja molemmille puolille, koska ei ollu esim. ruuvipenkkiä käytössä ja aattelin, et voi olla tiukassa ne päät.
    Ja sieltähän löyty saksalaiset tangot, mitkä oli kyl ihan eri maailmasta, ku kaverille sieltä aiemmin annetut (Delphi ja joku italialainen) päät.
    Et kyllä sieltäki saa ihan laatuosia, mut näköjään pitää vähä valikoida.
    Nuissaki ku hinnat oli 60e kokonaiset tangot ja 40e irralliset päät, ni säästi ainakin hermoja ton 20e:n edestä noilla kalliimmilla osilla.

    Ite kyllä ainakin nuissa nivelissä otan jatkossa sen vähän kalliimman saksalaisen ku halvemman italialaisen.

    Mut yleensä on ollu ihan toimivia osia, mitä oon sieltä ostanu.
    Et ei oo tarvinnu palauttaa sen takia, et ei oo toiminu.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎