Mihin asentoon mittari pitää vääntää että yleismittari näyttää oikeeta arvoo?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yleismittarista seos mittari?
Collapse
X
-
Originally posted by reddewilDigimittarilla ei tosiaankaan tee tossa hommassa mitään!
20e digimittarilla pärjää tässä hommassa hyvin. Tosin joillain on hyviäkin digimittareita mistä saa pihalle min/avg/max arvot ja dataloggauksen- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_jooPaskapuhetta. Kapeakaistaanturilla et nää yhtään sen tarkemmin kuin LAIHA/jotain tältä väliltä/rikas/todella rikas
20e digimittarilla pärjää tässä hommassa hyvin. Tosin joillain on hyviäkin digimittareita mistä saa pihalle min/avg/max arvot ja dataloggauksen
Sellasella diy-ledinäytöllä voi nyt kattoo sen ettei kokoaikaa laihalla ole, suosittelen rakentamaan sen n.8€....
Comment
-
-
Originally posted by superfastJa analogi mittari kun toi digi ei kuulemma kerkiä aina mukaan muutoksiin tarpeeks nopeesti.
Kyllä sellainen 5e digimittari kelpaa, varsinkin jos ei ole closed-loopissa, kuten käsitin (E30), niin ei sahaa tuo jännitekään...
Tuo ledipatsas ehkä helpoin ja halvin yleiskäyttöön. Sellaisiahan ne kaupallisetkin ovat, hintaa vain n-kertaa enemmän?
Niin ja tasajännitettä tulee, eli 0-1V DC. Yleensä mittareissa on tuo 0-2V DC alue.Last edited by Z3BMW3; 30-05-2006, 16:43.Z3BMW3
Comment
-
-
Originally posted by reddewilNiin no jos haluaa tietää huippuarvon ja minimin, voin ne kertoa jo tässä, 0-1000mV (jos kakkua on riittänyt) keskiarvo on jotain siltä väliltä, pulssi on n.1sec. Digimittarin "päivitystaajuus" on vaan sellanen että lukemat vilisee edestakas, joten ei tee mitään. Dataloggauksella voi kattoo jälkikäteen mitä tapahtu, joka sekään tieto ei ole oikein käyttökelpoinen.
Sellasella diy-ledinäytöllä voi nyt kattoo sen ettei kokoaikaa laihalla ole, suosittelen rakentamaan sen n.8€.
Sillä välillä kun mittari väpäjää on miltei sama onko mittari analoginen vai digi. Ainoa minkä saattaa nähdä on väpäjääkö se rikkaan vai laihan puolella. Mutta oli se laihan tai rikkaan puolella niin seosta pitää silti rikastaa, siis täyskaasulla. Tasakaasulla seosta ei paljoa nb anturilla voi säätää. Kone kyllä kestää tasakaasulla laihalla ajamisen. Se kyllä nykii sitten kun on liian laihaa. Taasen rikkaalla pyollella näkee "riittävän" hyvin missä mennään.
Itse en henk.koht käytä nb lambaa enää ollenkaan käytä säätämiseen sen epätarkkuuden takia.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Digimittari ja RC-alipäästösuodin
Analogimittarien ottoresistanssi on yleensä aika pieni, joten se vaikuttaa mittaustulokseen. Aika hyvään ja luettavaan tulokseen pääsee, jos vähän tasaa pulsseja RC-alipäästösuotimalla. Eli lambdan kanssa tulee sarjaan vastus. Tämä mitataan digimittarilla, jonka napojen väliin on kytketty elektrolyytti kondensaattori. Eri vastusten ja konkan arvoja voi kokeilla esim. 100kohmia ja 1uF.
Comment
-
Comment