Announcement

Collapse
No announcement yet.

Painelaakeri menossa vai jokin muu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aapo
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 126
    • Tampere

    Painelaakeri menossa vai jokin muu ?

    Eli kun kytkinpoljinta koskettaa jalalla, alkaa kuulumaan sellainen metallinen hilinä. Ääni jatkuu kunnes kytkinpoljin on pohjassa, ja alkaa taas nostettaessa.
    Joskus ääni jatkuu myös polkimen ollessa pohjassa, mutta ei yleensä. Äänen voimakkuus myös vaihtelee. Ääntä voisi ehkä kuvailla niin että jos olisi pultti, mikä olisi täynnä prikkoja (löysällä) ja sitä helistäisi niin voisi kuulua samankaltainen ääni. Itse veikkaisin painelaakeria, mutta mitäpä mut ovat mieltä ?

    Edit: niin ja auto oli se 525 E34
    Last edited by Aapo; 02-06-2006, 12:42.
  • patte.525iM
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 188
    • raasepori

    #2
    Originally posted by Aapo
    Eli kun kytkinpoljinta koskettaa jalalla, alkaa kuulumaan sellainen metallinen hilinä. Ääni jatkuu kunnes kytkinpoljin on pohjassa, ja alkaa taas nostettaessa.
    Joskus ääni jatkuu myös polkimen ollessa pohjassa, mutta ei yleensä. Äänen voimakkuus myös vaihtelee. Ääntä voisi ehkä kuvailla niin että jos olisi pultti, mikä olisi täynnä prikkoja (löysällä) ja sitä helistäisi niin voisi kuulua samankaltainen ääni. Itse veikkaisin painelaakeria, mutta mitäpä mut ovat mieltä ?

    Edit: niin ja auto oli se 525 E34
    on se painelaakeri just vaihdoin omaani muutama viikko sit
    patte.525im

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      Originally posted by patte.525iM
      on se painelaakeri just vaihdoin omaani muutama viikko sit
      omassani levähti kilometreissä 270tkm alkuperäinen painelaakeri.
      oireet oli aluksi juuri samat.

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4
        vaikka toimii aika pitkään sen jälkeen, ku alkaa ääntää, niin loputtomiin ei kannata vaihtoa venyttää. seiskasta meni laakeri-> leikkas kiinni-> koko koppa täynnä muhjua-> kytkin& vauhtipyörä vaihtoon. ei ollu halbaa, vaikka uus laakeri makso vaan 25€
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • Aapo
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 126
          • Tampere

          #5
          OK, kiitos vastauksista. Täytyypä vaihdella...tarttee vaihtaa itte jos vaan löytäis jostain paikan missä tehdä. Vai onko jollain tiedossa Tampereen alueella jokin huokea virma joka tekis vielä hyvää työtäkin ?

          Comment

          • Lötkö
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 644
            • Keskisuomi

            #6
            Mulla on kans samat oireet. Pitäis vaihtaa viimeistään ennen bimmerpartya,kolisoo nii makeasti Miten ois helpoin homma vaihtaa? Tossa suunniteltiin että jos nostas koko koneen pois,laatikon kanssa. On niin ahasta ja vielä torksilla avattava jos siis meinaa pelkän laatikon puottaa.

            Comment

            • Aapo
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 126
              • Tampere

              #7
              Aiheeseen liittyen....mistäköhän saisi räjäytyskuvat e34:een ?
              Bemari on vielä vähän vieras vehje, joten olisi kiva nähdä mitä on vastassa

              Ja niitä korjaamoja muuten saa kanssa suositella
              Itse pyrin ensisijaisesti tekemään itse mutta nyt tuo
              ylimääräinen aika on vähän sellainen asia että sitä ei liiemmälti ole...

              Comment

              • Hooligan
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 132
                • Unknown

                #8
                Mulla olis kanssa vähän samanlaisia oireita. Onko se isokin homma vaihtaa se painelaakeri vai kannattaako viedä auto ihan korjaamolle ja vaihdattaa siellä? Itse kun en mikään insinööri ole.
                E21

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #9
                  OFFTOPIC!

                  Ei insinöörit mitään osaa itse...

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10055
                    • KVLA

                    #10
                    Jos irroitelet laatikon painelaakerin vaihtoa varten,niin uusi samalla aukaisulla sinne kaikki muukin tarpeellinen.(Mahdollisesti KOKO kytkin ja ehkäpä pari stefaakin...)

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31
                      Jos irroitelet laatikon painelaakerin vaihtoa varten,niin uusi samalla aukaisulla sinne kaikki muukin tarpeellinen.(Mahdollisesti KOKO kytkin ja ehkäpä pari stefaakin...)
                      Jep, piti myös tätä samaa asiaa sanoa. Melko varmasti, jos vaihdat nyt vain sen laakerin, niin ylihuomena pamahtaa kytkin Toki, jos kytkin ja muut näyttää hyvältä, niin ei siinä mitään. Suosittelen kuitenkin vaihtamaan kaikki uusiin mitä laatikon irroittamisen jälkeen näkyy. On kuitenkin hieman isompi työ ottaa tuota laatikkoa päivittäin irti...
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • Aapo
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 126
                        • Tampere

                        #12
                        Joojoo...mitähän kaikkea siinä oikein joutuu irrottamaan kun soittelin paikalliselle AD korjaamolle ja sanoivat etteivät oikein suostu tekemään ko. operaatiota kun "ei oo ihan niin yksinkertanen" ?? Laatikon irrottaminen on kuulemma kovinkin hankala juttu, ja pakoputki pitää ottaa koko matkalta pois..ja kardaanikin vielä...

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          #13
                          Originally posted by Aapo
                          Joojoo...mitähän kaikkea siinä oikein joutuu irrottamaan
                          Luulisin että aika lailla samat mitä e30:ssä. Putkisto, kardaani, kytkimen työsylinteri, vaihdekeppi yms. Ei mukava homma, mutta aika ok, jos vain saat auton kunnolla ilmaan.
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #14
                            Originally posted by Aapo
                            OK, kiitos vastauksista. Täytyypä vaihdella...tarttee vaihtaa itte jos vaan löytäis jostain paikan missä tehdä. Vai onko jollain tiedossa Tampereen alueella jokin huokea virma joka tekis vielä hyvää työtäkin ?
                            Autopaja I. Uotila Kangasalalla tekee ja takuulla kunnolla, tosin työjono taitaa olla johonkin heinäkuun loppuun.
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • b@ss
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 408
                              • Lammi

                              #15
                              montulle vaan ja irti. helppo homma
                              E30 323i [pajalla]
                              Nissan Primera GT
                              myydään e34 osaa
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239

                              Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76

                              Member of Team ERT
                              Juodaan_naiset_kauniiksi.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎