Monttu tais löytyä, kertokaas nyt vielä mitä kaikkea tarvii ottaa huomioon jos vaihdan koko kytkinasetelman ? Pakosarjantiiviste nyt ainakin menee vaihtoon, jos putken joutuu ottamaan irti, mutta mitäs muuta...? Uudet pultit jos menee katki / se kumi kardaaninlaippaan jne. ? Vielä kun ei osaa oikein mieltää mitä uudessa autossa tarvitaan, vaikka vaihto sinällään sujuiskin
Monttu tais löytyä, kertokaas nyt vielä mitä kaikkea tarvii ottaa huomioon jos vaihdan koko kytkinasetelman ? Pakosarjantiiviste nyt ainakin menee vaihtoon, jos putken joutuu ottamaan irti, mutta mitäs muuta...? Uudet pultit jos menee katki / se kumi kardaaninlaippaan jne. ? Vielä kun ei osaa oikein mieltää mitä uudessa autossa tarvitaan, vaikka vaihto sinällään sujuiskin
Osta nyt ainakin kampiakselin takapäähän ja vaihteistoon molempiin päihin stefat (ehkäpä palautusoikeudella) varmuudeksi.Laatikon ollessa lattialla nuo tiivisteet on halvat ja helpohkot vaihtaa.
Jos kepissä on paljon välyksiä,niin ne on helppo nyt fiksata ja laittaa halutessasi vaihdevälin lyhentävä keppi.Nuo ainakin.
Ok, tuleeko muuta mieleen ? Ei oo kiva nimittäin huomata vkonloppuna ~60 km lähimmästä autovaraosaliikkeestä ettei jotain tarvittavaa ollukkaan...
Just noi tiivisteet ja mahdolliset katkeavat pultit ymym. olis kiva tietää ennakolta...seuraavalla kerrallahan ne sit onkin jo tiedossa, mutta...
Ok, tuleeko muuta mieleen ? Ei oo kiva nimittäin huomata vkonloppuna ~60 km lähimmästä autovaraosaliikkeestä ettei jotain tarvittavaa ollukkaan...
Just noi tiivisteet ja mahdolliset katkeavat pultit ymym. olis kiva tietää ennakolta...seuraavalla kerrallahan ne sit onkin jo tiedossa, mutta...
starttimoottorin irroitus on kaikis pahin kannatta irroittaa imusarja ett pääsee noihin starttimoottorin pultteihin mull oli ranteet ihan ruvella ennen kuin sain startin irti pakosarjat ja pakoputket joutuu ottaa pois katalysaattorin suojapellin jos on ett pääsee irroitamaan kardaanin ja sit voi käydä niin huono säkä kuin mulla ostin motonetistä koko kytkinsarjan asetelma levy ja laakeri mut ne olikin semmoiseen koneeseen mis on kaksoismassavauhtipyörä painelaakeri oli sentään sama elikkä mulla ois myytävänä asetelma ja levy jos sulla on kaksoismassavautipyörä 150e
starttimoottorin irroitus on kaikis pahin kannatta irroittaa imusarja ett pääsee noihin starttimoottorin pultteihin mull oli ranteet ihan ruvella ennen kuin sain startin irti pakosarjat ja pakoputket joutuu ottaa pois katalysaattorin suojapellin jos on ett pääsee irroitamaan kardaanin ja sit voi käydä niin huono säkä kuin mulla ostin motonetistä koko kytkinsarjan asetelma levy ja laakeri mut ne olikin semmoiseen koneeseen mis on kaksoismassavauhtipyörä painelaakeri oli sentään sama elikkä mulla ois myytävänä asetelma ja levy jos sulla on kaksoismassavautipyörä 150e
Pitääkö starttikin vai irrottaa ? Eikö laatikkoo saa muuten pois vai mikä siinä on ?
Ei tarvitse irroittaa imusarjaa jotta saa ne startin pultit pois/paikoilleen. Ahdastahan siellä on, mutta homma hoituu oikeilla työkaluilla.
Hyvä ! kaluja kyllä löytyy vaikka mihin lähtöön, ellei ihan jotain eriskummallisia tarvita
Ootteko saanu mistään pultteja katki tms. kun tätä rojetkia ootta tehny ? Se on aina vähän vaarana että jossakin kohtaa käy huonosti...tietäs vaan varata oikeen kokosia/lujusia pultteja mukaan ettei tuu itku silmään.
Perkule ku olis alffameerin korjausopas niin ei tarttisi kysellä kaikkia hölmöjä...ei vaan tunnu löytyvän mistään oikeeta vuosimallia :( Ellei vanhempaan/uudempaan autoon kohdistuva kirja käy...niitä kyllä on pilvin pimein.
Vähän asiaa sivuten, E30'een tuli tehtyä kytkinremontti kun luulin että on painelaakeri menossa särki. No siellä ei ollutkaan vikaa, mutta kampiakselin silmälaakeri oli entinen.
Jos meinaat paketin avata, niin vaihda toki tuo laakeri samalla, sen hinta ei oo kun 4e pyöreesti. Okei, se on todella v-tumainen vaihtaa, mutta...
Perkule ku olis alffameerin korjausopas niin ei tarttisi kysellä kaikkia hölmöjä...ei vaan tunnu löytyvän mistään oikeeta vuosimallia :( Ellei vanhempaan/uudempaan autoon kohdistuva kirja käy...niitä kyllä on pilvin pimein.
Nooni, ny o vaihettu painelaakeri ja kytkinsetti. Ei menny ku 16h
Meinas laatikko olla vähän tiukassa kiinni, ja osa pulteista melko v*ttumaisessa paikassa..ja kaikkee pientä vastoinkäymistä muutenkin.
Nyt kun kaikki on kasassa ja toimii, niin semmoset tuli että kytkin on mielestäni liian löysä, ilmattiin kyllä kunnolla...aikasemmin se oli suth jämäkkä.
Sitten auto täristää 80 km/h ->, pahin tärinä siinä 110 vauhissa.
Tärinä ei oo mitään hirveän isoa mutta sen huomaa, ja se harmittaa.
Lueskelin tuossa toisia topicceja joista kävi ilmi mm. sellainen että kardaania
olisi pitänyt "venyttää" laatikon suuntaan ennen sen laakerin tukiraudan kiristämistä. Moisesta ei ollut mitään puhetta korjausoppaassa joten jäi tekemättä, voisko vaikuttaa ? Entäs se kun sanotaan että kardaani ja lootanpään akseli pitäisi merkata ja laittaa samaan kohtaan takasin kiinni ? Merkkasin kyllä mutta yllättäen toinen merkeistä kulu pois ja laitettiin takasin näppituntumalla. Myöskin rättikumiin kiristäminen tapahtui pulteista, ei muttereista. Menikö tuo nyt ihan persiilleen kiinni ?
Comment