Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lähdön ongelmat ja vähän kytkimestä jne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46 ci
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 583

    #16
    Uskomaton juttu mutta tänään teki M5 saman että nopeusmittari tuli jäljessä ylös hitaasti kun lähetettiin valoista hiukka rivakammin. Koominen näky ku vauhtia 80km/h ja mittari näyttää 40.. Näyttää liittyvän siihen että vetopito loppuu ja renkaat suttaa, selittäkööt joku joka tietää.
    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      #17
      Originally posted by Bemu500
      Eikös se ABS-anturin yhteydestä löydy näissä uudemmissa??? Sitä en sitte tiiä miltä nurkalta....
      Tuossa aiemmin taidettiin mainita, että uudemmissakin liukkaalla sudittelemalla saa nopeusmittarin nousemaan auton todellista nopeutta suuremmaksi, joten nopeustieto tulee siis takapyörästä/-pyöristä.

      Yhdestä pyörästä ottamalla nopeustieto vääristyy helposti, esim. sisäkaarteen puoleinen pyörä pyörii hitaammin, liukkaalla ilman luistonestoa toinen pyörä voi olla paikallaan ja toinen lyödä tyhjää.

      Molemmista ottamalla joudutaan jotenkin laskemaan kumpi tieto on oikea. Esim. keskiarvo.

      Perästä "oikean" tiedon saisi suoraan ilman ym. ongelmia. Vai onko baijerin inssi keksinyt jonkun vielä nerokkaamman ratkaisun?

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by Balle
        5. P&#228;&#228;st&#228; kytkin kokonaan yl&#246;s, paina petaali tiskiin, huuda hoosiannaa ja n&#228;yt&#228; mersu kuskille keskisormea ikkunasta.
        Noinhan se v&#228;h&#228;n noiden kanssa tapahtuu...
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • e46 ci
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 583

          #19
          Onkos kukaan poistanut tuota CDV:tä (clutch delay valve) miten se vaikuttaa normaalikäyttöön? Äkkiseltään nimestä luulis että se tekee viivettä siis luistoa kytkimeen nopeissa vaihdoissa?
          ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

          Comment

          • e46 ci
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 583

            #20
            Antaakaapas tietäjät vastauksia tähän ketjuun, ei pihistellä siellä!!!!


            Saako kytkin luistaa kiusattuna vai onko vaihtokunnossa?

            Mikä kytkinpaketti käytännössä kokeiltuna hyvä ja millä hinnalla?

            Delay valven poistaminen ja käytös normaaliajossa sen jälkeen?

            Miten nopeusmittari voi tehdä noin(jälestää), mistä tieto tulee e46?

            Bonus: Onko kukaan kokeillut tuota completoksen vaihdevälinlyhentäjää e46, tekeekö mitään ainakin helvetin halpa se on..?
            ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              #21
              Muakin alkoi kiinnostaa miten toi CDV nyt toimii/vaikuttaa jne....
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • e46 ci
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 583

                #22
                Originally posted by Wiking
                Muakin alkoi kiinnostaa miten toi CDV nyt toimii/vaikuttaa jne....
                No niinpä.. HEMI!!!!!?????
                ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                Comment

                • Balle
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3413
                  • UKI, Suomen New York

                  #23
                  Originally posted by e46 ci
                  Antaakaapas tiet&#228;j&#228;t vastauksia t&#228;h&#228;n ketjuun, ei pihistell&#228; siell&#228;!!!!


                  Saako kytkin luistaa kiusattuna vai onko vaihtokunnossa?

                  Mik&#228; kytkinpaketti k&#228;yt&#228;nn&#246;ss&#228; kokeiltuna hyv&#228; ja mill&#228; hinnalla?

                  Delay valven poistaminen ja k&#228;yt&#246;s normaaliajossa sen j&#228;lkeen?

                  Miten nopeusmittari voi tehd&#228; noin(j&#228;lest&#228;&#228, mist&#228; tieto tulee e46?

                  Bonus: Onko kukaan kokeillut tuota completoksen vaihdev&#228;linlyhent&#228;j&#228;&#228; e46, tekeek&#246; mit&#228;&#228;n ainakin helvetin halpa se on..?

                  Vastauksia:

                  1. Normaali kytkin ei saa luistaa miss&#228;&#228;n tilanteessa. Jos kytkin luistaa niin silloin joko ajotavassa tai kytkimess&#228; on vikaa (tai molemmissa) tai sitten kytkin on alimitoitettu. Joskus tosin kytkint&#228; joutuu hieman luistattamaan, kuten snagarilla kisaa otettaessa...

                  2. Jos on muuten vakio peli niin kannattaa heitt&#228;&#228; sinne ihan bemarin oma kytkin. Jos on pakko hankkia jotain parempaa niin suosittelen koko vauhtipy&#246;r&#228;/paineasetelma/kytkin paketin vaihtoa kevyemp&#228;&#228;n ja j&#228;re&#228;mp&#228;&#228;n. Ja eritoten sellaiseen jossa ei ole Self adjusting ominaisuutta.
                  Mulla on todella hyvi&#228; kokemuksia UUC:n tuotteista. (www.uucmotorwerks.com)

                  3. Clutch delay valve on er&#228;&#228;nlainen supistin joka rajoittaa kytkinnesteen virtausta. Eli kun nostat kytkimen nopeasti yl&#246;s, se ei nousekaan heti vaan tulee hieman per&#228;ss&#228; koska hydrauliikan paine ei p&#228;&#228;se purkautumaan t&#228;m&#228;n supistimen vuoksi yht&#228; nopeasti kuin haluaisit. BMW on yritt&#228;nyt n&#228;in tehd&#228; kytkimest&#228; mukavamman tuntuisen ja helpomman. Aivan paska systeemi. Suosittelen l&#228;mpim&#228;sti sen poistoa.
                  T&#228;&#228;ll&#228; eritt&#228;in hyv&#228;t ohjeet ko. supparin poistamiseen: http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml

                  4. Tieto nopeudesta mittarille tulee kompuutterilta joka on sen laskenut ABS antureilta (py&#246;r&#228;n nopeus antureilta) saatujen keh&#228;peuksien avulla (keskiarvo). Voi olla ett&#228; kompuutterin laskutoimitukset menee sekaisin jos takapy&#246;r&#228;t suttaa ja etupy&#246;r&#228;t py&#246;rii hitaammin. Muuta selityst&#228; en keksi.

                  5. Completoksen vaihdev&#228;lin lyhent&#228;jist&#228; en tied&#228; mutta yleisesti vaihteenv&#228;lin lyhent&#228;j&#228; on ihan mukava kapistus. (jos se on laadukas.)
                  Mulla on ollut UUC:n shiftereit&#228; jo kahdessa bemussa ja olen ollut tyytyv&#228;inen. Eip&#228; sill&#228; mit&#228;&#228;n performanssia saa mutta tuntuu ainakin sporttisemmalta...
                  Last edited by Balle; 10-06-2006, 06:13.
                  Possuja ja Bemareita

                  Comment

                  • e46 ci
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 583

                    #24
                    Hyvä kiitoksia tiedoista!

                    Valve lähtee heti ku saan auton nosturille, pitää kokeilla sitten luistaako vielä kun toisaalta toimii täysin oikein ja on tosiaan luistanut vain tuon yhden kerran. Seurataan tilannetta.
                    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                    Comment

                    • Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

                      #25
                      Siis hetkonen, miss&#228;s BMW malleissa toi CDV nyt on?
                      Last edited by Wiking; 11-06-2006, 12:56.
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      • juhape
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 321
                        • Pieksämäki

                        #26
                        Toi CDV on muuten tosi helppo poistaa. Omastani sen otin pois ja ennen irroitusta laitoin teipatut lukkopihdit siihen sylinterin letkuun niin ei tarvinnu edes ilmata.
                        Kytkin ottaa nyt paljon terävämmin ja on normaalimman tuntuinen kuin ennen venttiilin poistoa.
                        -BMW 530d Touring -14 LCI
                        -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                        -Zetor 6245-89
                        -David Brown 996 -76
                        -MF 35 -58
                        -Tunturi Super Sport -85
                        -Tunturi Super Sport -77

                        Comment

                        • Miquela
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 21
                          • Viiala

                          #27
                          Auto e46 330i -01 110tkm ajettu.

                          Kokeilin eilen eka kertaa kuivalta (kokoajan satanut ja auto ollut vasta jokusen päivän itsellä) lähtöä kunnolla auton hankinnan jälkeen:
                          - keissi työmatkalla maantiellä kuivalta kaistalta kunnolla kierroksia ja kytkin kylmästi ylös -> ei mitään muutakuin tuntui et kytkin luistaisi

                          Eihän sen noin pitäisi toimia (kai?) vaan joko lähteä tai lyödä tyhjää :think

                          Varovaisemmin kyllä lähti sitten 6.7s hitaalla vaihdolla (mittasin 5Hz GPS:llä ja racechronolla).

                          Mutta tuo ihmetytti että mikä kumman efekti tuo on ettei auto lähde kun tinttaa tallan tiskiin ja kytkin ylös ?!?!?
                          BMW E46 330i -01 => Crashed

                          Comment

                          • Jii.Pee
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 5
                            • Oulu

                            #28
                            Löytyykö tuo CDV 99vm. 523:a? Ainakin tuo kytkin on aika kummallinen 1 ja 2 vaihteella. Helposti tulee nykyteltyä jos ei tarkkana ole. Eikö tuon CDV:n poistaminen pitäisi tuohon asiaan jotenkin vaikuttaa?

                            Comment

                            • Miquela
                              Newbiemmer
                              • Sep 2010
                              • 21
                              • Viiala

                              #29
                              Originally posted by Miquela View Post
                              kuivalta kaistalta kunnolla kierroksia ja kytkin kylmästi ylös -> ei mitään muutakuin tuntui et kytkin luistaisi

                              Eihän sen noin pitäisi toimia (kai?) vaan joko lähteä tai lyödä tyhjää :think

                              Mutta tuo ihmetytti että mikä kumman efekti tuo on ettei auto lähde kun tinttaa tallan tiskiin ja kytkin ylös ?!?!?
                              Taas kävi sama homma kun piti kuivalta ja pitävältä pinnalta lähteä vikkelästi +4krpm ja kytkin ylös niin kytkin vain luistaa eikä mitään häppeninkiä
                              Onko tuo tyypillistä, kun on vielä ilmeisesti tuo CDV paikallaan vai veteleekö kytkin viimeisiä? Kuitenkin kun auto on liikkeellä niin kytkin ei luista missään vedossa :think Pitääkö tuota e46:sta lähettää nollista varovasti (=ei kytkin kestä raakaa nostoa) vai kuuluisiko mallin lähteä paikaltaan tarvittaessa renkaat savuten?
                              Last edited by Miquela; 02-10-2010, 12:48. Reason: typoja korjailtu
                              BMW E46 330i -01 => Crashed

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎