Uskomaton juttu mutta tänään teki M5 saman että nopeusmittari tuli jäljessä ylös hitaasti kun lähetettiin valoista hiukka rivakammin. Koominen näky ku vauhtia 80km/h ja mittari näyttää 40.. Näyttää liittyvän siihen että vetopito loppuu ja renkaat suttaa, selittäkööt joku joka tietää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lähdön ongelmat ja vähän kytkimestä jne
Collapse
X
-
Originally posted by Bemu500Eikös se ABS-anturin yhteydestä löydy näissä uudemmissa??? Sitä en sitte tiiä miltä nurkalta....
Yhdestä pyörästä ottamalla nopeustieto vääristyy helposti, esim. sisäkaarteen puoleinen pyörä pyörii hitaammin, liukkaalla ilman luistonestoa toinen pyörä voi olla paikallaan ja toinen lyödä tyhjää.
Molemmista ottamalla joudutaan jotenkin laskemaan kumpi tieto on oikea. Esim. keskiarvo.
Perästä "oikean" tiedon saisi suoraan ilman ym. ongelmia. Vai onko baijerin inssi keksinyt jonkun vielä nerokkaamman ratkaisun?
Comment
-
-
Originally posted by Balle5. Päästä kytkin kokonaan ylös, paina petaali tiskiin, huuda hoosiannaa ja näytä mersu kuskille keskisormea ikkunasta."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Antaakaapas tietäjät vastauksia tähän ketjuun, ei pihistellä siellä!!!!
Saako kytkin luistaa kiusattuna vai onko vaihtokunnossa?
Mikä kytkinpaketti käytännössä kokeiltuna hyvä ja millä hinnalla?
Delay valven poistaminen ja käytös normaaliajossa sen jälkeen?
Miten nopeusmittari voi tehdä noin(jälestää), mistä tieto tulee e46?
Bonus: Onko kukaan kokeillut tuota completoksen vaihdevälinlyhentäjää e46, tekeekö mitään ainakin helvetin halpa se on..?? <-E90, E39, E46, E36, E35..
Comment
-
-
Muakin alkoi kiinnostaa miten toi CDV nyt toimii/vaikuttaa jne....Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Originally posted by e46 ciAntaakaapas tietäjät vastauksia tähän ketjuun, ei pihistellä siellä!!!!
Saako kytkin luistaa kiusattuna vai onko vaihtokunnossa?
Mikä kytkinpaketti käytännössä kokeiltuna hyvä ja millä hinnalla?
Delay valven poistaminen ja käytös normaaliajossa sen jälkeen?
Miten nopeusmittari voi tehdä noin(jälestää, mistä tieto tulee e46?
Bonus: Onko kukaan kokeillut tuota completoksen vaihdevälinlyhentäjää e46, tekeekö mitään ainakin helvetin halpa se on..?
Vastauksia:
1. Normaali kytkin ei saa luistaa missään tilanteessa. Jos kytkin luistaa niin silloin joko ajotavassa tai kytkimessä on vikaa (tai molemmissa) tai sitten kytkin on alimitoitettu. Joskus tosin kytkintä joutuu hieman luistattamaan, kuten snagarilla kisaa otettaessa...
2. Jos on muuten vakio peli niin kannattaa heittää sinne ihan bemarin oma kytkin. Jos on pakko hankkia jotain parempaa niin suosittelen koko vauhtipyörä/paineasetelma/kytkin paketin vaihtoa kevyempään ja järeämpään. Ja eritoten sellaiseen jossa ei ole Self adjusting ominaisuutta.
Mulla on todella hyviä kokemuksia UUC:n tuotteista. (www.uucmotorwerks.com)
3. Clutch delay valve on eräänlainen supistin joka rajoittaa kytkinnesteen virtausta. Eli kun nostat kytkimen nopeasti ylös, se ei nousekaan heti vaan tulee hieman perässä koska hydrauliikan paine ei pääse purkautumaan tämän supistimen vuoksi yhtä nopeasti kuin haluaisit. BMW on yrittänyt näin tehdä kytkimestä mukavamman tuntuisen ja helpomman. Aivan paska systeemi. Suosittelen lämpimästi sen poistoa.
Täällä erittäin hyvät ohjeet ko. supparin poistamiseen: http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml
4. Tieto nopeudesta mittarille tulee kompuutterilta joka on sen laskenut ABS antureilta (pyörän nopeus antureilta) saatujen kehäpeuksien avulla (keskiarvo). Voi olla että kompuutterin laskutoimitukset menee sekaisin jos takapyörät suttaa ja etupyörät pyörii hitaammin. Muuta selitystä en keksi.
5. Completoksen vaihdevälin lyhentäjistä en tiedä mutta yleisesti vaihteenvälin lyhentäjä on ihan mukava kapistus. (jos se on laadukas.)
Mulla on ollut UUC:n shiftereitä jo kahdessa bemussa ja olen ollut tyytyväinen. Eipä sillä mitään performanssia saa mutta tuntuu ainakin sporttisemmalta...Last edited by Balle; 10-06-2006, 06:13.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Siis hetkonen, missäs BMW malleissa toi CDV nyt on?Last edited by Wiking; 11-06-2006, 12:56.Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Toi CDV on muuten tosi helppo poistaa. Omastani sen otin pois ja ennen irroitusta laitoin teipatut lukkopihdit siihen sylinterin letkuun niin ei tarvinnu edes ilmata.
Kytkin ottaa nyt paljon terävämmin ja on normaalimman tuntuinen kuin ennen venttiilin poistoa.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Auto e46 330i -01 110tkm ajettu.
Kokeilin eilen eka kertaa kuivalta (kokoajan satanut ja auto ollut vasta jokusen päivän itsellä) lähtöä kunnolla auton hankinnan jälkeen:
- keissi työmatkalla maantiellä kuivalta kaistalta kunnolla kierroksia ja kytkin kylmästi ylös -> ei mitään muutakuin tuntui et kytkin luistaisi
Eihän sen noin pitäisi toimia (kai?) vaan joko lähteä tai lyödä tyhjää :think
Varovaisemmin kyllä lähti sitten 6.7s hitaalla vaihdolla (mittasin 5Hz GPS:llä ja racechronolla).
Mutta tuo ihmetytti että mikä kumman efekti tuo on ettei auto lähde kun tinttaa tallan tiskiin ja kytkin ylös ?!?!?BMW E46 330i -01 => Crashed
Comment
-
-
Originally posted by Miquela View Postkuivalta kaistalta kunnolla kierroksia ja kytkin kylmästi ylös -> ei mitään muutakuin tuntui et kytkin luistaisi
Eihän sen noin pitäisi toimia (kai?) vaan joko lähteä tai lyödä tyhjää :think
Mutta tuo ihmetytti että mikä kumman efekti tuo on ettei auto lähde kun tinttaa tallan tiskiin ja kytkin ylös ?!?!?
Onko tuo tyypillistä, kun on vielä ilmeisesti tuo CDV paikallaan vai veteleekö kytkin viimeisiä? Kuitenkin kun auto on liikkeellä niin kytkin ei luista missään vedossa :think Pitääkö tuota e46:sta lähettää nollista varovasti (=ei kytkin kestä raakaa nostoa) vai kuuluisiko mallin lähteä paikaltaan tarvittaessa renkaat savuten?BMW E46 330i -01 => Crashed
Comment
-
Comment