Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä EDC iskareiden tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ana80
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 150
    • Lohja

    #16
    Servotronic tuli myös vakiona nurburgring-paketin mukana. Muuten on lisävaruste.

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #17
      Originally posted by ana80
      Servotronic tuli myös vakiona nurburgring-paketin mukana. Muuten on lisävaruste.
      Paitsi kun Nürburgring paketti tuli "vakioksi" viimeisiin E34 M5 niin Servotronic jäi edelleen lisävarusteeksi.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Rockwell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 1713
        • Helsinki

        #18
        Itse ostin käytetyt EDC etutolpat ebaystä. Hyvin toimivat ja tuntuu siltä kun alusta toimisi niin kuin sen pitäisikin. Kumpikaan ei vuoda. Jotain ihan olematonta hikoilua on ollut koska yläpäässä on muutaman millin pölykerros. Tuoretta hikoilua ei ole näkynyt. Hikoilukin on kuulema normaalia.

        Tuosta EDC-kytkimistä sen verran että M5 boardilla oli siitä topic ja sen perusteella ostin kytkimen ebaystä.

        Sumareiden kytkin reunamuoveineen irti ja käsi kojelaudan sisään. Pikku kopelointia ja sieltähän löytyi EDC-kytkimelle kuuluva johto liittimineen. Mittaristo irti että sai johdolle riittävästi löysää ja kytkin kiinni. Jännittynein tuntein koeajolle ja kyllä oli hymy herkässä kun kytkimen vaihtoi S-asentoon. Ero oli huomattava! Alusta on todella paljon jämäkämpi kuin P-asennossa.

        Touringissahan on vakiona paksumpi takavakaaja ja 9" takavanteet. Enään puuttuu vain servotronic aidosta nürburgring-varustuksesta


        Eli jos sinulta löytyy toimiva EDC-alusta niin kipinkapin kytkin kaupoille. Itse maksoin siitä ~35€ toimituskuluineen.

        Oma kytkin ei ilmeisesti ole oikea M5 EDC-kytkin koska S-asennossa se ei pala vihreänä. Oikea EDC kytkin tai ei niin se toimii...
        BMW F31 330d M-Sport -13
        ex. BMW F21 116i -13
        ex. BMW 540i(g) Touring -01
        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
        ex. BMW 316g -99
        ex. BMW M5 Touring -92
        ex. BMW 535i -91
        ex. BMW M5 -91
        ex. BMW 325i Touring -90

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #19
          Veljellä taas on katkaisija, ja leveämmät vanteet, mutta ei EDC iskareita ? Katkaisija lähinnä ihmetyttää, kun lisävarustelistassa ei EDC:tä ole, vanteet kyllä.

          Comment

          • Rockwell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 1713
            • Helsinki

            #20
            Ei EDC-iskarit näy lisävarusteissa 3.8:ssa kun ne ovat vakiovarusteet.

            Luultavasti joku heivannut vuotavat/rikkinäiset iskarit mäelle.
            BMW F31 330d M-Sport -13
            ex. BMW F21 116i -13
            ex. BMW 540i(g) Touring -01
            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
            ex. BMW 316g -99
            ex. BMW M5 Touring -92
            ex. BMW 535i -91
            ex. BMW M5 -91
            ex. BMW 325i Touring -90

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #21
              Unohtui sanoa, että auto on 3.6, ja -91 Mietityttää vaan ,että miksi on tuo katkaisija? Oisko joku günther ollu niin hölmö, että olisi luullut katkaisijan laiton tuovan kyseisen toiminnon?

              Comment

              • Rockwell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1713
                • Helsinki

                #22
                Onhan jotkut laittaneet 6-vaihteisen nuppejakin Tärkeintä on katos optiikka
                BMW F31 330d M-Sport -13
                ex. BMW F21 116i -13
                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                ex. BMW 316g -99
                ex. BMW M5 Touring -92
                ex. BMW 535i -91
                ex. BMW M5 -91
                ex. BMW 325i Touring -90

                Comment

                • Wangel436
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1029
                  • Ylöjärvi

                  #23
                  Lainataanpa vähän aihetta,minkäslaisen kasan tarvitsee romua että tuollaisen EDC-alustan rakentaa(toimivan) sellaiseen autoon missä sitä ei ole alkuperäisenä,onko sarjassamme ei kannata alkaa tekemään kyseistä muutosta
                  Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                  E61 530D ///M-sport




                  Comment

                  • HILLOPAALLIKKO
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 241
                    • Vantaa

                    #24
                    Tuodaan vanha aihe näkyville...

                    Näyttää siltä että vaihdan jonkun coilover setin alle ja nyt tarvittaisiin kokemuksia/tuntemuksia niistä. Ainakin KW variante 2 ja FK Königsport ilmeisesti sopivat tuohon M5?

                    Mistä näitä saa edullisesti? Nettiosotteita Saksasta? Koska esim. Completoksen hinta KW:lle on yli 2000e

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      #25
                      Originally posted by HILLOPAALLIKKO
                      Tuodaan vanha aihe näkyville...

                      Näyttää siltä että vaihdan jonkun coilover setin alle ja nyt tarvittaisiin kokemuksia/tuntemuksia niistä. Ainakin KW variante 2 ja FK Königsport ilmeisesti sopivat tuohon M5?

                      Mistä näitä saa edullisesti? Nettiosotteita Saksasta? Koska esim. Completoksen hinta KW:lle on yli 2000e
                      Reilu 1700€ saksassa Variante 2 3.8l malliin

                      ja taas voi lukea ton signaturen jos tuottaa vaikeuksia

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4621
                        • Lahti.

                        #26
                        Minulla on kw 1 tai 2 alle. On parempi mielestäni kun edc alusta, MUTTA tarvitset spacerit/levikkepalat eteen. Kun ei edes 225/45/17 renkaat vakio 8x17 et 20 vanteella pääse pyörimään ilman 5mm spacereiden kanssa. Mielestäni on käsittämätön että KW on suunittellut tolpat sille tavalla, mutta noin vaan on.

                        Tällä viikolla pitäis saapua 20mm keskitetty levikkepalat eteen.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • HILLOPAALLIKKO
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 241
                          • Vantaa

                          #27
                          Toivottavasti mahtuu pyörimään spacereilla kun edessä on 8,5"x19" et 14 ja 235/35 kumit

                          ESKO: Laitan illalla privaa!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎