Näistä on keskusteltu aiemminkin, mutta ei juuri tältä pohjalta tarkemmin.
Lähtökohta on siis tämä. Kun 745 (M106) läppätyyppinen mittari on jäykemmällä jousella, niin halutaan tämä härveli 535 (M30) koneeseen. Ongelmahan on siinä että tuo mokkula ei mene heittämällä M30:een. Tai menee, mutta ei käynnisty koska toimii eri jännitteellä. Eli M106 sisukset pitäisi lyödä M30 mittarin sisälle, niin että voidaan tuo jännite säilyttää M30 tasolla.
Nyt kun mittarin kotelo on avattu ja sisukset on aikalailla samannäköiset, lukuunottamatta piirilevyä, niin riittääkö piirilevyjen vaihto? Tuossa piirilevyn yläpuolella oleva potentiometri on ihan samanlainen molemmissa ja kaikki muukin vaikuttaa identtiseltä, paitsi se piirilevy ja jousen jäykkyys.
Niin, ja älkää nyt kukaan vaan sanoko (besserwisserit) että ei tuosta vaihdosta ole mitään hyötyä "vakiopalikoilla" jaadijaadi jaa etc. Kiitos. :wink:
Lähtökohta on siis tämä. Kun 745 (M106) läppätyyppinen mittari on jäykemmällä jousella, niin halutaan tämä härveli 535 (M30) koneeseen. Ongelmahan on siinä että tuo mokkula ei mene heittämällä M30:een. Tai menee, mutta ei käynnisty koska toimii eri jännitteellä. Eli M106 sisukset pitäisi lyödä M30 mittarin sisälle, niin että voidaan tuo jännite säilyttää M30 tasolla.
Nyt kun mittarin kotelo on avattu ja sisukset on aikalailla samannäköiset, lukuunottamatta piirilevyä, niin riittääkö piirilevyjen vaihto? Tuossa piirilevyn yläpuolella oleva potentiometri on ihan samanlainen molemmissa ja kaikki muukin vaikuttaa identtiseltä, paitsi se piirilevy ja jousen jäykkyys.
Niin, ja älkää nyt kukaan vaan sanoko (besserwisserit) että ei tuosta vaihdosta ole mitään hyötyä "vakiopalikoilla" jaadijaadi jaa etc. Kiitos. :wink:
Comment