Announcement

Collapse
No announcement yet.

CS Diagnostiikka kysymyksiä, onko oikeasti joku ongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iku
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 51
    • Järvenpää

    CS Diagnostiikka kysymyksiä, onko oikeasti joku ongelma?

    Tere,

    Tulipahan hommattua tuo Carsoft yhteensopiva diagnostiikka kaapeli ja lopulta sain sen jopa pelaamaan (CS 6.5). Ja onha tässä muutama kysymys tietysti herännyt..

    Saako tällä muutettua ajovaloautomatiikan päälle -99 mallin 500:ssa (523iA -99 Touring) ja muita vastaavia lisäominaisuuksia, en ainakaan pikaiseen löytänyt miten?

    Onko jossain mätää jos CS antaa kilometreiksi 110900 ja mittari näyttää 110983?

    Jos olen käsittänyt oikein niin virheet voi resetoida ja jos ne tulee uudelleen on kyseisessä laitteessa oikeasti vikaa.

    Onko ok että tämän ikäisessä laitteessa osa Moduleista ei vastaa?

    Ajoin CS:lla täyden diagnostiikan ja se ilmoitti muutaman errorin, uskaltaako nämä errorit resetoida ilman mitään vaaraa sekoittaan jotain?

    Tässä koko Diagnostiikka + tarkemmat diagnostiikat virhetiloista, osaako joku sanoa ovatko nämä pahoja/oikeita ongelmia--> vaatii korjausta jos ei resetoidu?

    Total Diagnose:

    DME / DDE diagnosis - Status: OK Inst. Cluster dia. - Status: ERROR -> read the error memory !
    SIM diagnosis - Status: Module does not respond !
    AIRBAG diagnosis - Status: OK
    ABS / ASC diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
    BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond !
    DWA diagnosis - Status: Module does not respond !
    ZKE / ZVM diagnosis - Status: OK
    HKL diagnosis - Status: OK
    EGS diagnosis - Status: OK
    EWS diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
    LCM / CCM diagnosis - Status: OK
    PDC diagnosis - Status: OK
    CVM diagnosis - Status: Module does not respond !
    CAS diagnosis - Status: Module does not respond !
    ZGM diagnosis - Status: Module does not respond !
    RLS diagnosis - Status: Module does not respond !
    - Total diagnosis completed

    Single diagnosis Inst. Cluster - Status: ERROR ! Module Info : Instrument Cluster
    Version: Instrument Cluster Combination
    BMW Part Nr. : 8381195
    Hardware Nr. : 7
    Software Nr. : 15
    Diagnose index: 33
    Modification index: 28
    Bus index : 9
    Code index : 6
    Production Date: 9/99
    Kombi_fe.dxt
    C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side)
    F5 CAN Identification missing (ASC)
    D7 Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)
    83
    - Single diagnosis completed

    Single diagnosis ABS / ASC - Status: ERROR ! Module info : ABS / ASC / DSC
    Version : Bosch ABS 5
    BMW Part Nr. : 6 75 3 45
    Hardware Nr. : 51
    Software Nr. : 3.30
    Diagnose index: 11
    Code index : 9
    Bus index : 60
    Production Date: 8/98
    abs1.dxt
    15 ABS Back-delivery pump fault
    111
    112
    - Single diagnosis completed

    Single diagnosis EWS - Status: ERROR !
    Module Info : EWS
    Supplier : UTA
    Device Nr. : 8 387 448
    Hardware Nr. : 3
    Software Nr. : 6
    Diagnose index: 81
    Code index : 81
    Bus index : 7
    Production Date: 4/99
    ews_feh.dxt:
    01 Key 1 not recognised
    9 Key recognising procedure during the start process :
    - The transponder in the key is supplied true the ring antenna. En sends the key data to the EWS control unit.
    - The EWS control unit controls the data, and then sends the permission signal to the engine control unit (DME/DDE) en de starter.
    - After starting the EWS control unit calculates new data (changing code) and the sends it to the transponder into the key.
    - Single diagnosis completed
    420i xDrive GranCoupe -17 (2016/06)
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #2
    No niin, arvonta laulu raikamaan:

    Originally posted by Iku
    Tere,

    Tulipahan hommattua tuo Carsoft yhteensopiva diagnostiikka kaapeli ja lopulta sain sen jopa pelaamaan (CS 6.5). Ja onha tässä muutama kysymys tietysti herännyt..

    Saako tällä muutettua ajovaloautomatiikan päälle -99 mallin 500:ssa (523iA -99 Touring) ja muita vastaavia lisäominaisuuksia, en ainakaan pikaiseen löytänyt miten?
    Mutulla menee, mutta luulen että ei saa. CS:llä saa säädettyä tiettyjä ZKE-modulin parametreja, mutta tuo lienee valomodulin parametri.

    Originally posted by Iku
    Onko jossain mätää jos CS antaa kilometreiksi 110900 ja mittari näyttää 110983?
    Käsittääkseni ei mitään huolestuttavaa, CS ilmoittaa LCM:n (valomoduli) kilometrimäärän, joka käsittääkseni päivittyy tietyin väliajoin, ei reaaliajassa.

    Originally posted by Iku
    Jos olen käsittänyt oikein niin virheet voi resetoida ja jos ne tulee uudelleen on kyseisessä laitteessa oikeasti vikaa.
    Juuri näin. Eli ensin resetoit kaiken, sitten ajoa, ja sitten katsot mikä/mitkä viat ovat "aktiivisena".

    Originally posted by Iku
    Onko ok että tämän ikäisessä laitteessa osa Moduleista ei vastaa?
    On. CS yrittää testata kaikki tuntemansa modulit, ja niitähän ei välttämättä autostasi löydy. Tosin CS:n helppi varmistaa tämän, eli suosittelen lukemaan sen manuaalin ihan ensin (en muista suoralta kädeltä mikä viesti tarkoitti että modulia ei ole ja mikä että se ei vastaa vaikka on asennettuna).

    Originally posted by Iku
    Ajoin CS:lla täyden diagnostiikan ja se ilmoitti muutaman errorin, uskaltaako nämä errorit resetoida ilman mitään vaaraa sekoittaan jotain?
    Kyllä. Siinähän vain nollaat vikamuistit, et muuta mitään parametreja.
    Originally posted by Iku
    SIM diagnosis - Status: Module does not respond !
    Eli sulla ei varmaankaan ole integroitua puhelinta autossa?
    Originally posted by Iku
    BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond !
    Vanhemman mallin ajotietokone, jota ei siis autossasi ole.
    Originally posted by Iku
    DWA diagnosis - Status: Module does not respond !
    Varashälytin. Nyt ei taas muistu mieleeni että olikohan tämä vanhemman tyyppinen vai oisko niin että moista ei autossasi ole.
    Originally posted by Iku
    CVM diagnosis - Status: Module does not respond !
    CAS diagnosis - Status: Module does not respond !
    ZGM diagnosis - Status: Module does not respond !
    RLS diagnosis - Status: Module does not respond !
    Näihin kaikkiin löytyy CS:n helpistä selostukset, mutta:
    CVM = Cabrio Soft Top
    CAS = Car Access System (uudemmissa malleissa)
    ZGM = Central gateway module
    RLS = Rain and Light sensor

    Eli noita moduleita ei autossasi ole.

    Originally posted by Iku
    C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side)
    F5 CAN Identification missing (ASC)
    D7 Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)
    83
    C7&D7 tyypillisiä vikakoodeja e39:ssä, luulen että lähinnä kosketushäröjä, ainakin jos polttoainemittari näyttää oikein. F5 hieman hämärämpi allekirjoittaneelle, mutta nollaa ja kato tuleeko takaisin.

    Originally posted by Iku
    15 ABS Back-delivery pump fault
    111
    112
    Hii-o-hoi, täyttä hepreaa -> nollaa ja kato onko aktiivisena. ABS järjestelmän vikakoodeja, mutta jos ABS:t toimii niin varmaankin kosketushärö taas.

    Originally posted by Iku
    01 Key 1 not recognised
    9 Key recognising procedure during the start process :
    - The transponder in the key is supplied true the ring antenna. En sends the key data to the EWS control unit.
    - The EWS control unit controls the data, and then sends the permission signal to the engine control unit (DME/DDE) en de starter.
    - After starting the EWS control unit calculates new data (changing code) and the sends it to the transponder into the key.
    - Single diagnosis completed
    Tämä kertoo käsittääkseni vain että 1 avainta ei ole tunnistettu.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • Iku
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 51
      • Järvenpää

      #3
      Kiitoksia asiallisista vastauksista...

      SIM diagnosis - Status: Module does not respond !
      Originally posted by Moonshine
      Eli sulla ei varmaankaan ole integroitua puhelinta autossa?.
      Kyllä on mutta poistin takakontissa olevan sulakkeen jotta ei ole turhaan päällä..kun on duunin puhelin ja siinä ei ole isoa SIM:iä..ja DNA:lla ei tupla SIM:jä vielä.

      DWA diagnosis - Status: Module does not respond !
      Originally posted by Moonshine
      Varashälytin. Nyt ei taas muistu mieleeni että olikohan tämä vanhemman tyyppinen vai oisko niin että moista ei autossasi ole.
      Joo eipä ole...vain se normaali ajonesto.

      C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side)
      F5 CAN Identification missing (ASC)
      D7 Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)
      83 !

      Originally posted by Moonshine
      C7&D7 tyypillisiä vikakoodeja e39:ssä, luulen että lähinnä kosketushäröjä, ainakin jos polttoainemittari näyttää oikein. F5 hieman hämärämpi allekirjoittaneelle, mutta nollaa ja kato tuleeko takaisin.!
      No täytyypi katella lähteekö resetoimalla...

      Originally posted by Moonshine
      Tämä kertoo käsittääkseni vain että 1 avainta ei ole tunnistettu.
      Olen kyllä käyttänyt molemmat avaimet virtalukossa ja ne ovat toimineet, mistäköhän voisi johtua. Vai täytyykö avaimille tehdä "ohjelmointi" uudelleen..siihenhän oli joku pirun kaava "pidä oikean käden pikkurilliä vasemmassa korvassa, paina takapenkillä istuen jarrupoljin pohjaan, toisella jalalla heiluta ovea ja samaan aikaan väännä vasemmalla kädellä avain virtalukossa asentoon kaksi, odota 10 sek jne"
      420i xDrive GranCoupe -17 (2016/06)

      Comment

      • vepa74
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 24

        #4
        juupa juu

        no ensinnäkin ne ohjainlaitteet mitä eivät vastanneet testiin niin olivat poissa päältä ja vastaavat vain kun ovat päällä... ja kun tyhjennät sitä vikamuistia niin se tyhjentää vain ne ns. talleentuneet viat pois ja ne mitkä ovat olemassa niin jäävät silti voimaan.. ja poistuvat vasta kun olen korjannut ne..

        Comment

        • Iku
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 51
          • Järvenpää

          #5
          Resetoin kaikki virheet mutta yksi jäi, tähän ei aikaisemmin ollut kommenttia kun oli vahingossa jääny samalle riville ekan kanssa. Mikähän tää mahtaa olla, tästä ei ole mitään tekstiä CS:n infossa...

          Single diagnosis Inst. Cluster - Status: ERROR !
          Module Info : Instrument Cluster
          Version: Instrument Cluster Combination
          BMW Part Nr. : 8381195
          Hardware Nr. : 7
          Software Nr. : 15
          Diagnose index: 33
          Modification index: 28
          Bus index : 9
          Code index : 6
          Production Date: 9/99
          Kombi_fe.dxt
          BF Instrument Cluster Internal Error
          83
          - Single diagnosis completed
          420i xDrive GranCoupe -17 (2016/06)

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Ole huoleti vaan, nuo kaikki viat mitä sulla tuossa on, on mahdollista tulla liian alhaisesta akun jännitteestä eli käytännössä autossasi ei ole mitään vikaa. Tuo jäljelle jäänyt "vika" ei sinällään ole mikään vika vaan lähinnä joku bugi.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Arnold
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 9

              #7
              CS 6,5 kaapeli

              Termos!

              Mistä sait hommattua tuon kaapelin tuolle ohjelmalle ja mitä maksoi?
              Laita vaikka privaa!

              Kiitos

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎