Tere,
Tulipahan hommattua tuo Carsoft yhteensopiva diagnostiikka kaapeli ja lopulta sain sen jopa pelaamaan (CS 6.5). Ja onha tässä muutama kysymys tietysti herännyt..
Saako tällä muutettua ajovaloautomatiikan päälle -99 mallin 500:ssa (523iA -99 Touring) ja muita vastaavia lisäominaisuuksia, en ainakaan pikaiseen löytänyt miten?
Onko jossain mätää jos CS antaa kilometreiksi 110900 ja mittari näyttää 110983?
Jos olen käsittänyt oikein niin virheet voi resetoida ja jos ne tulee uudelleen on kyseisessä laitteessa oikeasti vikaa.
Onko ok että tämän ikäisessä laitteessa osa Moduleista ei vastaa?
Ajoin CS:lla täyden diagnostiikan ja se ilmoitti muutaman errorin, uskaltaako nämä errorit resetoida ilman mitään vaaraa sekoittaan jotain?
Tässä koko Diagnostiikka + tarkemmat diagnostiikat virhetiloista, osaako joku sanoa ovatko nämä pahoja/oikeita ongelmia--> vaatii korjausta jos ei resetoidu?
Total Diagnose:
DME / DDE diagnosis - Status: OK Inst. Cluster dia. - Status: ERROR -> read the error memory !
SIM diagnosis - Status: Module does not respond !
AIRBAG diagnosis - Status: OK
ABS / ASC diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond !
DWA diagnosis - Status: Module does not respond !
ZKE / ZVM diagnosis - Status: OK
HKL diagnosis - Status: OK
EGS diagnosis - Status: OK
EWS diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
LCM / CCM diagnosis - Status: OK
PDC diagnosis - Status: OK
CVM diagnosis - Status: Module does not respond !
CAS diagnosis - Status: Module does not respond !
ZGM diagnosis - Status: Module does not respond !
RLS diagnosis - Status: Module does not respond !
- Total diagnosis completed
Single diagnosis Inst. Cluster - Status: ERROR ! Module Info : Instrument Cluster
Version: Instrument Cluster Combination
BMW Part Nr. : 8381195
Hardware Nr. : 7
Software Nr. : 15
Diagnose index: 33
Modification index: 28
Bus index : 9
Code index : 6
Production Date: 9/99
Kombi_fe.dxt
C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side)
F5 CAN Identification missing (ASC)
D7 Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)
83
- Single diagnosis completed
Single diagnosis ABS / ASC - Status: ERROR ! Module info : ABS / ASC / DSC
Version : Bosch ABS 5
BMW Part Nr. : 6 75 3 45
Hardware Nr. : 51
Software Nr. : 3.30
Diagnose index: 11
Code index : 9
Bus index : 60
Production Date: 8/98
abs1.dxt
15 ABS Back-delivery pump fault
111
112
- Single diagnosis completed
Single diagnosis EWS - Status: ERROR !
Module Info : EWS
Supplier : UTA
Device Nr. : 8 387 448
Hardware Nr. : 3
Software Nr. : 6
Diagnose index: 81
Code index : 81
Bus index : 7
Production Date: 4/99
ews_feh.dxt:
01 Key 1 not recognised
9 Key recognising procedure during the start process :
- The transponder in the key is supplied true the ring antenna. En sends the key data to the EWS control unit.
- The EWS control unit controls the data, and then sends the permission signal to the engine control unit (DME/DDE) en de starter.
- After starting the EWS control unit calculates new data (changing code) and the sends it to the transponder into the key.
- Single diagnosis completed
Tulipahan hommattua tuo Carsoft yhteensopiva diagnostiikka kaapeli ja lopulta sain sen jopa pelaamaan (CS 6.5). Ja onha tässä muutama kysymys tietysti herännyt..

Saako tällä muutettua ajovaloautomatiikan päälle -99 mallin 500:ssa (523iA -99 Touring) ja muita vastaavia lisäominaisuuksia, en ainakaan pikaiseen löytänyt miten?
Onko jossain mätää jos CS antaa kilometreiksi 110900 ja mittari näyttää 110983?
Jos olen käsittänyt oikein niin virheet voi resetoida ja jos ne tulee uudelleen on kyseisessä laitteessa oikeasti vikaa.
Onko ok että tämän ikäisessä laitteessa osa Moduleista ei vastaa?
Ajoin CS:lla täyden diagnostiikan ja se ilmoitti muutaman errorin, uskaltaako nämä errorit resetoida ilman mitään vaaraa sekoittaan jotain?
Tässä koko Diagnostiikka + tarkemmat diagnostiikat virhetiloista, osaako joku sanoa ovatko nämä pahoja/oikeita ongelmia--> vaatii korjausta jos ei resetoidu?
Total Diagnose:
DME / DDE diagnosis - Status: OK Inst. Cluster dia. - Status: ERROR -> read the error memory !
SIM diagnosis - Status: Module does not respond !
AIRBAG diagnosis - Status: OK
ABS / ASC diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond !
DWA diagnosis - Status: Module does not respond !
ZKE / ZVM diagnosis - Status: OK
HKL diagnosis - Status: OK
EGS diagnosis - Status: OK
EWS diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
LCM / CCM diagnosis - Status: OK
PDC diagnosis - Status: OK
CVM diagnosis - Status: Module does not respond !
CAS diagnosis - Status: Module does not respond !
ZGM diagnosis - Status: Module does not respond !
RLS diagnosis - Status: Module does not respond !
- Total diagnosis completed
Single diagnosis Inst. Cluster - Status: ERROR ! Module Info : Instrument Cluster
Version: Instrument Cluster Combination
BMW Part Nr. : 8381195
Hardware Nr. : 7
Software Nr. : 15
Diagnose index: 33
Modification index: 28
Bus index : 9
Code index : 6
Production Date: 9/99
Kombi_fe.dxt
C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side)
F5 CAN Identification missing (ASC)
D7 Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)
83
- Single diagnosis completed
Single diagnosis ABS / ASC - Status: ERROR ! Module info : ABS / ASC / DSC
Version : Bosch ABS 5
BMW Part Nr. : 6 75 3 45
Hardware Nr. : 51
Software Nr. : 3.30
Diagnose index: 11
Code index : 9
Bus index : 60
Production Date: 8/98
abs1.dxt
15 ABS Back-delivery pump fault
111
112
- Single diagnosis completed
Single diagnosis EWS - Status: ERROR !
Module Info : EWS
Supplier : UTA
Device Nr. : 8 387 448
Hardware Nr. : 3
Software Nr. : 6
Diagnose index: 81
Code index : 81
Bus index : 7
Production Date: 4/99
ews_feh.dxt:
01 Key 1 not recognised
9 Key recognising procedure during the start process :
- The transponder in the key is supplied true the ring antenna. En sends the key data to the EWS control unit.
- The EWS control unit controls the data, and then sends the permission signal to the engine control unit (DME/DDE) en de starter.
- After starting the EWS control unit calculates new data (changing code) and the sends it to the transponder into the key.
- Single diagnosis completed
Comment