Announcement

Collapse
No announcement yet.

kondensaattorisytytysjohtimet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vezu
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 16

    kondensaattorisytytysjohtimet!

    Eli onko kenelläkään kokemusta näistä johtimista? pitäisi antaa lisä tehoa 2-5% kulutuksen pitäis vähän tippuu ja sillai.. Entäpä noi pyörrekiihdyttimet? joista pitäis saada tehoa suurin piirtein saman verran lisää ja vääntöä 2-10%.. onhan noi kyllä aika hintavii vekottimia,biltemasta ja varaosa liikkeistä saa aika paljonki halvemmalla.
  • Vezu
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 16

    #2
    Eikö kellään oo mitään kokemusta/tietoa näistä jutuista?? tuli tos mieleen et tietääkä/muistako (oli jossai gti lehdessä) joku näistä tulpanjohdoista kun en muista ollenkaan merkkiä mutta niistä luvattiin aika suuret tehon nousu määrät olikohan golffin jotain 20hp ja makso jotai tuhat euroo.. jos joku sattuis tietää merkkiä niin ilmotusta vaan

    Comment

    • Skena
      BTCF Hallitus
      • Dec 2004
      • 1332
      • Masala, Suomen Chicago

      #3
      mulla kyllä kondensaattori auttaa musiikin soitossa, eipä se tehoja anna mihinkää suuntaan..
      Paserati

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        Eiköhän ole parempi kun unohdat nämä hiukkaskiihdytin tulpanjohdot ja ostat aivan normaalit autoon tarkoitetut johdot...
        tuskin näistä mitään muuta hyötyä on kuin et joku liike rikastuu tonnilla...
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • full
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1214
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Vezu
          Eikö kellään oo mitään kokemusta/tietoa näistä jutuista?? tuli tos mieleen et tietääkä/muistako (oli jossai gti lehdessä) joku näistä tulpanjohdoista kun en muista ollenkaan merkkiä mutta niistä luvattiin aika suuret tehon nousu määrät olikohan golffin jotain 20hp ja makso jotai tuhat euroo.. jos joku sattuis tietää merkkiä niin ilmotusta vaan
          luvata voi kaikenlaista mutta tuollasia tehoja et kyllä tule tulpanjohdoilla saamaan(haloo?!kopkop..)

          ehkä olisi niitä järkevämpiäkin konsteja virittää ja suosittelen unohtamaan gti lehden heti alkuunsa tässä kohtaa..(huomaa että kaikki nauravat jo nyt sinulle taka-alalla tämän topicin johdosta)
          BMW M535iA -86
          Volvo V90 -18

          Comment

          • Meisseli
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1003
            • Kotka

            #6
            Aina kun kohtaat jonkun valtavan yksinkertaiselta kuulostavan ja saavutettuun tehonlisäykseen nähden huomattavan edullisen virityskonstin (vapaavirtaussuodatin, paremmat tulpanjohdot, magneetti polttoaineputkeen jne.), niin kysy itseltäsi, miksi autonvalmistajat ovat niin tyhmiä, etteivät tätä mullistavaa keksintöä käytä pärjätäkseen paremmin armottomassa kilpailussa?
            Eioo penaria alla enää.. :(

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4328
              • Turku

              #7
              Hiclonesta on ainakin aiemmin ollut juttua. Sitä voi lueskella tuolta.

              Comment

              • Vezu
                Newbiemmer
                • Jul 2006
                • 16

                #8
                kyllä nuo teho lukemat on ihan mitattuja tehoja. täytyy ettii se hiton lehti.. siinä niistä kyllä selitettiin aika hyvin ja oli pari autoa jotka ne penkitti vakio tulpanjohdoilla ja sitten niitten omilla "teho johdoilla"..
                ja onko se nyt sit niin halpaa jos esim 2-5hp saa irti noilla tulpanjohdoilla jotka maksaa 220€?? kun noi tehot saattaa saada jollain 50€ suodattimella.. ja eikö moottorista saa enemmän tehoja irti jos se saa enemmän/paremmin ilmaa?? eli jos toi pitää paikkansa niin eiköhän tuo pyörrekiihdytin sit jotain auta.. en mä nyt noita palikoita oo ostamassa kuhan tuli vastaan ja ajatteiln kysyä!!

                Comment

                • Tukste
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 357
                  • Kouvola, Finland

                  #9
                  eiköhän se moottori saa vain huonommin ilmaa kun laittaa sellasen peltihärpäkkeen hidastamaan sinne imuputkeen sitä ilmanvirtausta, ja jos siitä hyötyä olisi niin se olisi ollut käytössä varmasti melko pitkään...kondensaattori tulpanjohdossa myös luultavasti vain huonontaa kipinää kun kondensaattori matkalla "hidastaa" virran kulkua tulpalle...jos näin järjellä ajattelee

                  535d M-sport -07
                  Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                  325ix turbo -88 (projekti)

                  Comment

                  • AcS325
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 227
                    • Road to Jalalabad

                    #10
                    Pyörrekiihduttimet voivat ehkä auttaa joissain venemoottoreissa kun niiden ilman saanti saattaa olla usammankin mutkan takana ja ei ole välttämättä sitä ajoviiman aiheuttamaa painetta. Kondensaattori tulpan johtoihin on kyllä ehkä yks maailman parhain keksintö. menee sytkä myöhäsemmällle kun kondensaattori latautuu.
                    "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                    Comment

                    • jam75
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 654
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by Vezu
                      kyllä nuo teho lukemat on ihan mitattuja tehoja. täytyy ettii se hiton lehti.. siinä niistä kyllä selitettiin aika hyvin ja oli pari autoa jotka ne penkitti vakio tulpanjohdoilla ja sitten niitten omilla "teho johdoilla"..
                      ja onko se nyt sit niin halpaa jos esim 2-5hp saa irti noilla tulpanjohdoilla jotka maksaa 220€?? kun noi tehot saattaa saada jollain 50€ suodattimella.. ja eikö moottorista saa enemmän tehoja irti jos se saa enemmän/paremmin ilmaa?? eli jos toi pitää paikkansa niin eiköhän tuo pyörrekiihdytin sit jotain auta.. en mä nyt noita palikoita oo ostamassa kuhan tuli vastaan ja ajatteiln kysyä!!

                      Jees, joku jenkkimoottori se oli mistä niitä pieniä tehon nousuja oli mitattu noilla johdoilla. TM vai mikä lehti nyt olikaan testannu...

                      Comment

                      • TheLoial
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 1109
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Vezu
                        ja eikö moottorista saa enemmän tehoja irti jos se saa enemmän/paremmin ilmaa??
                        Ei, seos menee vaan laihalle ja tehot tippuu. Moottori antaa suurimman tehonsa hieman rikkaalla seoksella. Pakokaasupäästöjen ja taloudellisuuden takia tehtaalta tulevien autojen moottorit on kuitenkin säädetty laihemmalle kuin huipputehon antava seos.

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by jam75
                          Jees, joku jenkkimoottori se oli mistä niitä pieniä tehon nousuja oli mitattu noilla johdoilla. TM vai mikä lehti nyt olikaan testannu...
                          Se on vähän eri asia jos viis-litrasesta koneesta tulee 5 heppaa, kaks-litrasesta tulee ehkä 1-2 ja mitä silläkin tekee? Eihän sitä edes kunnolla huomaa, sama kuin tyhjentää kontista pois turhan subbarit ja vahvistimet. Nämä tehot tulee vielä halvemmalla!

                          Enemmän saat tehoa jos säädät autosi sytytystä aikaisemmalle tai muutat nokkapyörästä nokan perusajoitusta. Tää ei kuitenkaan vakiossa oo kokonaisvaltaisesti hyvä ratkaisu.

                          Comment

                          • jam75
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 654
                            • Tornio

                            #14
                            Originally posted by TheLoial
                            Se on vähän eri asia jos viis-litrasesta koneesta tulee 5 heppaa, kaks-litrasesta tulee ehkä 1-2 ja mitä silläkin tekee? Eihän sitä edes kunnolla huomaa, sama kuin tyhjentää kontista pois turhan subbarit ja vahvistimet. Nämä tehot tulee vielä halvemmalla!

                            Enemmän saat tehoa jos säädät autosi sytytystä aikaisemmalle tai muutat nokkapyörästä nokan perusajoitusta. Tää ei kuitenkaan vakiossa oo kokonaisvaltaisesti hyvä ratkaisu.
                            Jeps, en mie mitään sen ihmeemmin. Kuhan vain muistelin, että kyllä sillä jotain vaikutusta oli pelkillä johdoillakin ja sit kaveri testas monttupyörään kyseistä johtoa ja hoksattiin että paremman kipinän ainakin antoi tuolla nology vai mikä lie olikaan sen johdon valmistajan merkki verrattuna orggisvalmisteiseen. Taidettiin siinä artikkelissa sanoakkin, että pienemmissä euroautoissa ei ole niin huomattavaa tehon nousua ku näissä jenkkilohikäärmemoottoreissa Ostaa ken haluaa, mutta tehoa se ainakin toi sen lehden testin mukaan

                            Comment

                            • ytte
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 248
                              • Pyhäjärvi

                              #15
                              Originally posted by AcS325
                              Pyörrekiihduttimet voivat ehkä auttaa joissain venemoottoreissa kun niiden ilman saanti saattaa olla usammankin mutkan takana ja ei ole välttämättä sitä ajoviiman aiheuttamaa painetta. Kondensaattori tulpan johtoihin on kyllä ehkä yks maailman parhain keksintö. menee sytkä myöhäsemmällle kun kondensaattori latautuu.
                              Ootko tietonen mitä varten tollaset konkkajohdot on tehty? Nitrovehkeissä tarvitaan melko kova kipina sytyttämään niin paljon löpöö mitä koneeseen työnnetään ja vaikka on magnettosytytys ei lisäkipinä ole ikinä pahasta.

                              Ihan kipinän paremmuudesta nousee normivehkeessä teho jos nousee.
                              Moottori jossa on hyvä syttyjärjestelmä ei konkkajohdoista ole kovin suurta hyötyä, esim. Suorasytkä ym...

                              TM:n testissä tais olla joku jaguar ja VM:ssä Corvette. kummankaan lehden testissä ei tehot ainakaan laskeneet ja kummassakin tais olla katkojankärillä varustettu sytkä.

                              Köyhänmiehen viritys on ehjät tulpanjohdot ja uudet tulpat
                              F10 LCI -15
                              E60 LCI -08

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎