Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensanpaineet hävöksissä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    bensanpaineet hävöksissä.

    Sellanen propleema e36 328nkanssa että, kun autoa seisottaa yönyli parkissa ja aamulla lähtee töihin nin joutuu sahaamaan käyntiin aika kauan.

    syy selvis mut se ei selvinny mistä tämä johtuu.

    Syy on se että bensanjakotukki + bensan tulolinja menee yön aikana tyhjäksi.
    ja kun virrat laittaa päälle niin pumppu hörähtää hetkeksi (niin kai kuuluukin tehdä). ja se ei riitä nostamaan paineita sinne 3.5baariin. sit sitä joutuu starttailemaan jonkunaikaa ennen ku bensa nousee tukille asti ja paineet nousee...

    Miks se linja menee yöllä tyhjäks. onko siellä joku takaiskuventtiili jossain punpunlähellä joka on umissa tai jotain.


    aika mystinen vika :(
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Aika yleinen vika että suuttimet vuotaa...

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Hmm... Ootko varma että johtuu juuri bensanpaineista ja miten olet tuon kaiken todennut/päätynyt juuri bensanpaineisiin??
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #4
        Miula oli sama vika samoilla oireilla. Syy vuotavissa suuttimissa. Siinähän on pari kohtaa mistä voi vuotaa:
        -suuttimet
        -paineensäädin
        -bensapumpun takaisku
        -itse linjasto

        Noista jokainen on helppo tarkistaa, vaatii oikeastaan painemittarin. Suutintukin voi tarkistaa myös silmämääräisesti nostamalla sen irti imusarjasta ja antamalla pumpulle virtaa jolloin se pumppaa sen täyteen bensaa. Sitten vaan katsoo tiputtaako suuttimet.

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #5
          imusarjaswapin yhteydessä laitettiin mittarillinen bensanpaineen säädin. Mitään vuotoo en kyl oo löytäny. mut epäilette suuttimia?
          meinaako se et suutin on rikki vai tiivisteet mennyt?

          Se selittäis kyl keskikulutuksen (17L/100km). aika reippaalla kaasujalalla on kyl ajeltu mut ei nyt ihan noin reippaalla.
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            #6
            the loial. mis se takaisku sijaitsee? sitä eka epäilisin. mites sitä vois testailla
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              takaiskuventtiili 70e merkkiliikkeessä.

              osa 6 ->

              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                #8
                osa 6. PRESSURE REGULATOR.

                paineen säädin. eiks je

                ja toi on lähtöpuolella. mulla toi on korvattu erillisellä säätimellä jossa on mittari. ja se on normaaliasennossa kiinni.

                kai siellä tulopuolellakin joku venttiili jossain on?
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  Originally posted by Ändi
                  osa 6. PRESSURE REGULATOR.

                  paineen säädin. eiks je

                  ja toi on lähtöpuolella. mulla toi on korvattu erillisellä säätimellä jossa on mittari. ja se on normaaliasennossa kiinni.

                  kai siellä tulopuolellakin joku venttiili jossain on?
                  Joo toi on just toi... olisko tulopuolella sit itse bensapumpussa joku tollanen takaiskuventtiili?

                  Oothan myös bensansuodattimen vaihtanut?

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Ändi
                    osa 6. PRESSURE REGULATOR.

                    paineen säädin. eiks je

                    ja toi on lähtöpuolella. mulla toi on korvattu erillisellä säätimellä jossa on mittari. ja se on normaaliasennossa kiinni.

                    kai siellä tulopuolellakin joku venttiili jossain on?
                    noissa säädettävissä bansanpaineen säätimissä on ollut vikoja ja kusee paineet siitä..
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • TheLoial
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1109
                      • Helsinki

                      #11
                      Tuommoista saa boschin pumppuihin mutta esim omassa vanhassa ei tuollaista ole ulkoisena. Se on pumpun sisäisenä.

                      http://www.alppilanautohuolto.fi/gw/...vat/index.php?

                      Se voit testava näin: Tuki suutintukille tuleva letku esim pultilla ja laita sitä ennen t-haara johon kiinnität painemittarin. Sitten ajat hyppylangalla polttoainepumpun releeltä pumppua ja nostat paineet maksimiin. Sitten vain odottelemaan laskeeko paine miten nopeaan. Helppo tehdä.
                      Last edited by TheLoial; 21-07-2006, 17:56.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎