tänä aamuna oli taas ihan eri meininki: eilen tankkasin tankin melkein täyteen ja aamulla taas "kyrpä otassa" lähin käynnistelemään. heti kun oli hehkuttanut, starttasin, hörähti ja vitutuksessa polkasin kaasun pohjaa... ni johan lähti tulille. saman tein päivällä ja hyvin käynnisty, mutta en sitten tiiä onko tankissa olevalla kiisselin määrällä jotain väliä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
tds todella huono käynnistyyn
Collapse
X
-
taisin muuten löytää oman vian. alko jo kiisseli haisee kapiiniin asti. ykkös ja kakkos pyttyjen suuttimien välinen letku (paluuletku?) on kahesta kohtaa puhki, hangannut imusarjan pulttia vasten ja näyttäisi muutenkin liian lyhyeltäpolttoainetta roiskunut pitkin imusarjaa. huomenna ostelemaan letkua. oisaisko joku kertoo minkä paksusta letkua pitää olla? saa vissiin varaosa liikkeestä? et ei joudu mennä ostaa mistään merkkiliikkeestä jotain superletkua joka maksaa 100€/metri.
edit:
Masatds: toivottavasti en kirjottele aivan offtopickia tänne, mut en ois viittiny avaa omaakaan tämmösen takia, kun näitäkin tuntuu riittävän. sori
t:kariLast edited by nudi; 10-08-2006, 22:45.
Comment
-
-
Originally posted by raimotossa vielä linkki niihin renkaisiin, eli osa numero 20 ja koko 13x1,5
http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=13&fg=15
Sit kannattaa hommata 4 niitä O-renkaita. Kuvassa näkyy 2 mutta neljähän niitä siellä oli. Siis 2 kummallakin puolella suodatinta. No nyt on vaihdettu ja kun tankki tosta hieman tyhjenee niin saa nähdä auttoko.
Samalla, kun se suodattimelle menevä letku on irti voi kokeilla toimiiko siirtopumppu. Avain 2 asentoon ja hetken päästä pitäis alkaa ainetta tuleen vauhdilla, jos pumppu toimii. Kannattaa laittaa jotain kippoa alle.---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
-
mulla kans meni kuplia suodattimelta pumpulle menevässä kirkkaassa letkussa kun oli vähänkin pitempään seissyt, siis muutaman tunnin. Vaihdoin suodattimen (sen jälkeen kun olin kaikki muut jo kokeillut) ja kah, kuplien muodostuminen loppui samalla sekunnilla ja käyntiin lähtee kuin palmun alta, aina.
Comment
-
-
joo täysin samoja oireita kun nudilla,oon huomannu,että lähtee käymään ku hehkuttaa 6 kertaa putkeen normaalisti kylmänä,niin sitten lähtee,ku ei viitti sahailla,mulla ei ainakaan väliä paljonko on tankissa ainetta,hehkut ja siirtopumppu n.2kk sitten vaihdettu,pakko jotain keksiä ennen talvea,jotta pääsee liikkuun,ehkä vois suodattimen vaihtaa,ku kerkiääE24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
päivitetäänpäs tätäkin tilannetta, eli vaihdoin noi kumirenkaat ja sen kirkkaan putken toiseen päähän prikat, ongelmia ei sen jälkeen ole ollut.
kyllä nyt harmittaa ku menin vaihtamaan sen pumpun sinne tankkiin, ajattelin vain että jos jollain on samanlaisia vikoja niin kannattaa varmaan aloittaa niistä halvimmista osista... ja sen pumpunhan voi tarkastaa samalla ku kikkailee niitä o-renkaita paikalleen...
Comment
-
-
Originally posted by raimovaihdoin noi kumirenkaat ja sen kirkkaan putken toiseen päähän prikat,---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
-
No niin liitytäänpä tähän topiikkiin, oma 325tds -96 on alkanu piruileen aamuisin. 3 hehkutuksen jälkeen auto lähtee kuin palmun alta mutta normaalisti käynnistäessä ei sitten millään.
Hehkut tarkistin viikonloppuna, toimii. O-renkaat vaihdoin tänään ja polttoaine suodattimen, ei vaikutusta. Syöttöpumppu alkaa pukkaan p-ainetta ku virran laittaa II-asentoon. Auto kun seisoo pitemmän ajan (yön yli) pihalla nokka ylöspäin tuo kirkas p-aine putki on puolillaan ilmaa.
Kaverin kans tutkittiin asiaa just ja kun auton sammuttaa lähtee ilmakupla menemään tätä kirkasta putkea pitkin takaisin tankkiin päin eli suodattimen läpi. Otettiin sitten se suodattimelle tuleva putki irti ja laitettiin kirkas irtoletku tähän ja annettiin pumpun pukata polttoainetta letkuun, nyt kun virrat sammutti lähti polttoaine vilkkaasti takaisin tankkiin.
Näinhän ei sais tapahtua? Onko järjestelmässä joku takaisku, tuossa paluulinjassa ainakin joku venttiili on. Niin ja paluuletkua ei ole tankista jatkettu, onhan tuo uutenakin pelannut ilman jatkettua letkuaLetkun jatkaminen ei korjaa vikaa vaan poistaa ongelman.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=13&fg=15 tuosta kuvasta osa numero 6, ilmeisesti paineventtiili, onko tuon tarkoitus toimia myös takaiskuna? Eli jos tuon venttiilin uusisi niin vältyn paluuletkun jatkamiselta.
Huomenna tilaan kuitenkin tuon venttiilin ja samalla vaihdan suuttimien letkut.Last edited by 325 Tds; 05-09-2006, 20:42.
Comment
-
-
Originally posted by 325 TdsNo niin liitytäänpä tähän topiikkiin, oma 325tds -96 on alkanu piruileen aamuisin. 3 hehkutuksen jälkeen auto lähtee kuin palmun alta mutta normaalisti käynnistäessä ei sitten millään.
Hehkut tarkistin viikonloppuna, toimii. O-renkaat vaihdoin tänään ja polttoaine suodattimen, ei vaikutusta. Syöttöpumppu alkaa pukkaan p-ainetta ku virran laittaa II-asentoon. Auto kun seisoo pitemmän ajan (yön yli) pihalla nokka ylöspäin tuo kirkas p-aine putki on puolillaan ilmaa.
Kaverin kans tutkittiin asiaa just ja kun auton sammuttaa lähtee ilmakupla menemään tätä kirkasta putkea pitkin takaisin tankkiin päin eli suodattimen läpi. Otettiin sitten se suodattimelle tuleva putki irti ja laitettiin kirkas irtoletku tähän ja annettiin pumpun pukata polttoainetta letkuun, nyt kun virrat sammutti lähti polttoaine vilkkaasti takaisin tankkiin.
Näinhän ei sais tapahtua? Onko järjestelmässä joku takaisku, tuossa paluulinjassa ainakin joku venttiili on. Niin ja paluuletkua ei ole tankista jatkettu, onhan tuo uutenakin pelannut ilman jatkettua letkuaLetkun jatkaminen ei korjaa vikaa vaan poistaa ongelman.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=13&fg=15 tuosta kuvasta osa numero 6, ilmeisesti paineventtiili, onko tuon tarkoitus toimia myös takaiskuna? Eli jos tuon venttiilin uusisi niin vältyn paluuletkun jatkamiselta.
Huomenna tilaan kuitenkin tuon venttiilin ja samalla vaihdan suuttimien letkut.
Comment
-
-
tuli nyt akku vaihdettua,kun lakkas käynnistymästä kokonaan,oli tosin jo tosi huonoa viime talvena ja oli akku kokolailla kypsä,nyt lähtee laakista,en tiä sitten tarviiko hehkun rele tai jokin muu täydellisen varauksen toimiakseen,en tosin oo autolla sen jälkeen ite ajanut,mutta muijan puheiden mukaan toimii nyt hyvin..E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Jakopään ketju venynyt
Eli, jos lähtee kylmänä hyvin, mutta lämpimänä sahauttaa, niin vika voipi olla venyneessä jakopään ketjussa. Helppo testata siten, että ottaa koneesta lämpötila-anturin piuhan irti ja jos sitten lähtee lämpimänäkin hyvin käymään, niin asia on melko saletti. Homma siis johtuu siitä, että kun jakopään ketju on venynyt, pumpun ajoitus on liian myöhäisellä. Kylmänä se ei vielä niinkään haittaa, kun kylmäkäynnistysjärjestelmä siirtää pumpun ajoitusta aikaisemmalla, mutta lämpimänä kun tätä ei ole, niin silloin käynnistyy huonosti.
Helpointa on tietenkin vaan siirtää pumppua aikaisemmalla.
Comment
-
-
niin no,mulla on aina lämpimänä lähtenyt kyllä hyvin käymään ja käy siististi vaikka jo vähän päältä 300tkm mittarissa,mutta mitäpä sillä väliä nehän on vaan kilometrejä,eipä huvita ajella millään uudella riisikipollakaan..E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Päivitetään nyt tähän omaa tilannetta...
Totesin, että 4. pytyn suutin vuotaa. No se vaihdettiin ja nyt starttaa huomattavasti paremmin kylmänä. Lisäks vaihtelin ne suuttimien paluuletkut. Helppo homma vaihtaa itse. Oli tosi haperot ja en ihmettelis vaikka niistä hengittelis jo läpi vaikka ei varsinaista reikää vielä oliskaan.
Nyt lähtee laakista, mutta aika ryskeellä, jos heti hehkun jälkeen starttaa. Kun antaa olla hehkun jälkeen vielä joitain sekunteja niin lähtee moitteetta tulille.
No ruiskupumppu vuotaa, joten kai sekin oman vaikutuksensa tekee...? Ei paljoa mutta kuitenkin. Välillä alkaa jo harmittaan tän kanssa---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
Comment