Announcement

Collapse
No announcement yet.

tds todella huono käynnistyyn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nudi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 214
    • Järvenpää

    #16
    tänä aamuna oli taas ihan eri meininki: eilen tankkasin tankin melkein täyteen ja aamulla taas "kyrpä otassa" lähin käynnistelemään. heti kun oli hehkuttanut, starttasin, hörähti ja vitutuksessa polkasin kaasun pohjaa... ni johan lähti tulille. saman tein päivällä ja hyvin käynnisty, mutta en sitten tiiä onko tankissa olevalla kiisselin määrällä jotain väliä.

    Comment

    • nudi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 214
      • Järvenpää

      #17
      taisin muuten löytää oman vian. alko jo kiisseli haisee kapiiniin asti. ykkös ja kakkos pyttyjen suuttimien välinen letku (paluuletku?) on kahesta kohtaa puhki, hangannut imusarjan pulttia vasten ja näyttäisi muutenkin liian lyhyeltä polttoainetta roiskunut pitkin imusarjaa. huomenna ostelemaan letkua. oisaisko joku kertoo minkä paksusta letkua pitää olla? saa vissiin varaosa liikkeestä? et ei joudu mennä ostaa mistään merkkiliikkeestä jotain superletkua joka maksaa 100€/metri.

      edit:
      Masatds: toivottavasti en kirjottele aivan offtopickia tänne, mut en ois viittiny avaa omaakaan tämmösen takia, kun näitäkin tuntuu riittävän. sori

      t:kari
      Last edited by nudi; 10-08-2006, 22:45.

      Comment

      • kosmik
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 167
        • Tampere

        #18
        Originally posted by raimo
        tossa vielä linkki niihin renkaisiin, eli osa numero 20 ja koko 13x1,5

        http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=13&fg=15

        Sit kannattaa hommata 4 niitä O-renkaita. Kuvassa näkyy 2 mutta neljähän niitä siellä oli. Siis 2 kummallakin puolella suodatinta. No nyt on vaihdettu ja kun tankki tosta hieman tyhjenee niin saa nähdä auttoko.

        Samalla, kun se suodattimelle menevä letku on irti voi kokeilla toimiiko siirtopumppu. Avain 2 asentoon ja hetken päästä pitäis alkaa ainetta tuleen vauhdilla, jos pumppu toimii. Kannattaa laittaa jotain kippoa alle.
        ---------------
        e39 528iA
        ex: e36 325TDS

        Comment

        • raimo
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 87
          • Tornio

          #19
          juuri noin... kiitos tarkennuksesta!

          Comment

          • juse132
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 163
            • Preiviiki

            #20
            mulla kans meni kuplia suodattimelta pumpulle menevässä kirkkaassa letkussa kun oli vähänkin pitempään seissyt, siis muutaman tunnin. Vaihdoin suodattimen (sen jälkeen kun olin kaikki muut jo kokeillut) ja kah, kuplien muodostuminen loppui samalla sekunnilla ja käyntiin lähtee kuin palmun alta, aina.

            Comment

            • MasaTDS
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1606
              • Tampere

              #21
              joo täysin samoja oireita kun nudilla,oon huomannu,että lähtee käymään ku hehkuttaa 6 kertaa putkeen normaalisti kylmänä,niin sitten lähtee,ku ei viitti sahailla,mulla ei ainakaan väliä paljonko on tankissa ainetta,hehkut ja siirtopumppu n.2kk sitten vaihdettu,pakko jotain keksiä ennen talvea,jotta pääsee liikkuun,ehkä vois suodattimen vaihtaa,ku kerkiää
              E24 635csi
              M-B W140
              Citroen c4 coupe
              H-D sportster chopper

              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
              www.mpanet.fi

              Comment

              • raimo
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 87
                • Tornio

                #22
                päivitetäänpäs tätäkin tilannetta, eli vaihdoin noi kumirenkaat ja sen kirkkaan putken toiseen päähän prikat, ongelmia ei sen jälkeen ole ollut.
                kyllä nyt harmittaa ku menin vaihtamaan sen pumpun sinne tankkiin, ajattelin vain että jos jollain on samanlaisia vikoja niin kannattaa varmaan aloittaa niistä halvimmista osista... ja sen pumpunhan voi tarkastaa samalla ku kikkailee niitä o-renkaita paikalleen...

                Comment

                • kosmik
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 167
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by raimo
                  vaihdoin noi kumirenkaat ja sen kirkkaan putken toiseen päähän prikat,
                  Vaihdoin pelkät kumiset O-renkaat suodattimen molemmin puolin eikä auttanu. Mitkäs nuo prikat on? Siis siinä koneen kyljessä olevassa liittimessäkö? Olisko varaosanumeroo?
                  ---------------
                  e39 528iA
                  ex: e36 325TDS

                  Comment

                  • 325 Tds
                    Newbiemmer
                    • Apr 2006
                    • 4

                    #24
                    No niin liitytäänpä tähän topiikkiin, oma 325tds -96 on alkanu piruileen aamuisin. 3 hehkutuksen jälkeen auto lähtee kuin palmun alta mutta normaalisti käynnistäessä ei sitten millään.

                    Hehkut tarkistin viikonloppuna, toimii. O-renkaat vaihdoin tänään ja polttoaine suodattimen, ei vaikutusta. Syöttöpumppu alkaa pukkaan p-ainetta ku virran laittaa II-asentoon. Auto kun seisoo pitemmän ajan (yön yli) pihalla nokka ylöspäin tuo kirkas p-aine putki on puolillaan ilmaa.

                    Kaverin kans tutkittiin asiaa just ja kun auton sammuttaa lähtee ilmakupla menemään tätä kirkasta putkea pitkin takaisin tankkiin päin eli suodattimen läpi. Otettiin sitten se suodattimelle tuleva putki irti ja laitettiin kirkas irtoletku tähän ja annettiin pumpun pukata polttoainetta letkuun, nyt kun virrat sammutti lähti polttoaine vilkkaasti takaisin tankkiin.

                    Näinhän ei sais tapahtua? Onko järjestelmässä joku takaisku, tuossa paluulinjassa ainakin joku venttiili on. Niin ja paluuletkua ei ole tankista jatkettu, onhan tuo uutenakin pelannut ilman jatkettua letkua Letkun jatkaminen ei korjaa vikaa vaan poistaa ongelman.

                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=13&fg=15 tuosta kuvasta osa numero 6, ilmeisesti paineventtiili, onko tuon tarkoitus toimia myös takaiskuna? Eli jos tuon venttiilin uusisi niin vältyn paluuletkun jatkamiselta.

                    Huomenna tilaan kuitenkin tuon venttiilin ja samalla vaihdan suuttimien letkut.
                    Last edited by 325 Tds; 05-09-2006, 20:42.

                    Comment

                    • raimo
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 87
                      • Tornio

                      #25
                      Originally posted by 325 Tds
                      No niin liitytäänpä tähän topiikkiin, oma 325tds -96 on alkanu piruileen aamuisin. 3 hehkutuksen jälkeen auto lähtee kuin palmun alta mutta normaalisti käynnistäessä ei sitten millään.

                      Hehkut tarkistin viikonloppuna, toimii. O-renkaat vaihdoin tänään ja polttoaine suodattimen, ei vaikutusta. Syöttöpumppu alkaa pukkaan p-ainetta ku virran laittaa II-asentoon. Auto kun seisoo pitemmän ajan (yön yli) pihalla nokka ylöspäin tuo kirkas p-aine putki on puolillaan ilmaa.

                      Kaverin kans tutkittiin asiaa just ja kun auton sammuttaa lähtee ilmakupla menemään tätä kirkasta putkea pitkin takaisin tankkiin päin eli suodattimen läpi. Otettiin sitten se suodattimelle tuleva putki irti ja laitettiin kirkas irtoletku tähän ja annettiin pumpun pukata polttoainetta letkuun, nyt kun virrat sammutti lähti polttoaine vilkkaasti takaisin tankkiin.

                      Näinhän ei sais tapahtua? Onko järjestelmässä joku takaisku, tuossa paluulinjassa ainakin joku venttiili on. Niin ja paluuletkua ei ole tankista jatkettu, onhan tuo uutenakin pelannut ilman jatkettua letkua Letkun jatkaminen ei korjaa vikaa vaan poistaa ongelman.

                      http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=13&fg=15 tuosta kuvasta osa numero 6, ilmeisesti paineventtiili, onko tuon tarkoitus toimia myös takaiskuna? Eli jos tuon venttiilin uusisi niin vältyn paluuletkun jatkamiselta.

                      Huomenna tilaan kuitenkin tuon venttiilin ja samalla vaihdan suuttimien letkut.
                      saitko ostettua sen venttiilin? täällä ihana ongelma on tullut takas... ei jaksais kyllä enää taistella sen kans.

                      Comment

                      • MasaTDS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1606
                        • Tampere

                        #26
                        tuli nyt akku vaihdettua,kun lakkas käynnistymästä kokonaan,oli tosin jo tosi huonoa viime talvena ja oli akku kokolailla kypsä,nyt lähtee laakista,en tiä sitten tarviiko hehkun rele tai jokin muu täydellisen varauksen toimiakseen,en tosin oo autolla sen jälkeen ite ajanut,mutta muijan puheiden mukaan toimii nyt hyvin..
                        E24 635csi
                        M-B W140
                        Citroen c4 coupe
                        H-D sportster chopper

                        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                        www.mpanet.fi

                        Comment

                        • Pepe58
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 23

                          #27
                          Jakopään ketju venynyt

                          Eli, jos lähtee kylmänä hyvin, mutta lämpimänä sahauttaa, niin vika voipi olla venyneessä jakopään ketjussa. Helppo testata siten, että ottaa koneesta lämpötila-anturin piuhan irti ja jos sitten lähtee lämpimänäkin hyvin käymään, niin asia on melko saletti. Homma siis johtuu siitä, että kun jakopään ketju on venynyt, pumpun ajoitus on liian myöhäisellä. Kylmänä se ei vielä niinkään haittaa, kun kylmäkäynnistysjärjestelmä siirtää pumpun ajoitusta aikaisemmalla, mutta lämpimänä kun tätä ei ole, niin silloin käynnistyy huonosti.

                          Helpointa on tietenkin vaan siirtää pumppua aikaisemmalla.

                          Comment

                          • BNM
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 70

                            #28
                            Voiskohan tuosta venyneestä ketjusta johtua 318 tds:n sahuuttaminen lämpösenä. Kylmänä laakista käyntiin, mutta lämpösenä sahuuttaan muutaman sekunnin. Kellään kokemuksia noista pikkuversioista ?

                            Comment

                            • MasaTDS
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1606
                              • Tampere

                              #29
                              niin no,mulla on aina lämpimänä lähtenyt kyllä hyvin käymään ja käy siististi vaikka jo vähän päältä 300tkm mittarissa,mutta mitäpä sillä väliä nehän on vaan kilometrejä,eipä huvita ajella millään uudella riisikipollakaan..
                              E24 635csi
                              M-B W140
                              Citroen c4 coupe
                              H-D sportster chopper

                              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                              www.mpanet.fi

                              Comment

                              • kosmik
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 167
                                • Tampere

                                #30
                                Päivitetään nyt tähän omaa tilannetta...

                                Totesin, että 4. pytyn suutin vuotaa. No se vaihdettiin ja nyt starttaa huomattavasti paremmin kylmänä. Lisäks vaihtelin ne suuttimien paluuletkut. Helppo homma vaihtaa itse. Oli tosi haperot ja en ihmettelis vaikka niistä hengittelis jo läpi vaikka ei varsinaista reikää vielä oliskaan.

                                Nyt lähtee laakista, mutta aika ryskeellä, jos heti hehkun jälkeen starttaa. Kun antaa olla hehkun jälkeen vielä joitain sekunteja niin lähtee moitteetta tulille.

                                No ruiskupumppu vuotaa, joten kai sekin oman vaikutuksensa tekee...? Ei paljoa mutta kuitenkin. Välillä alkaa jo harmittaan tän kanssa
                                ---------------
                                e39 528iA
                                ex: e36 325TDS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎