Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alatukivarren "kumihela"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olsberg
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 349
    • Jyväskylä

    #16
    Tulipa eilen vaihdettua M3:n puslat eteen. Ei mikään maailman mukavin homma kahden alustapukin kanssa. Onneksi oli kaveri auttamassa, niin olipahan ainakin yksi pari käsiä enemmän auttamassa. Puslien repiminen irti tuotti jo hankaluuksia ahtaassa tilassa. Puukon kanssa sain kuitenkin nirhattua kantavat kumit poikki. Tukivarteen kiinni jääneet holkit vedimme irti halvalla Bilteman ulosvetäjällä. Vanhat puslat olivat tietenkin aivan perkeleen tiukassa, joten kävin työpaikalla prässäämässä vanhat irti ja uudet paikoilleen. Aikaa prässäyksiin meni ehkä 10 minuuttia, ei siis paha. Seuraava pulma oli uusen puslien saaminen tukivarteen kiinni. Ei todellakaan mennyt käsivoimin ja ahtaasta tilasta johtuen ei voinut kunnolla lyödäkään millään. Patenttina toimi seuraavanlainen systeemi: Laitoimme kunnollisen lankun alustapukkien eteen poikittain, laitoimme tavallisen auton tunkin lankkua vasten ja metallisen holkin tunkin ja puslan väliin. Siitä sitten aloimme tunkkaamaan puslaa paikalleen, joka upposikin CRC:n ja tunkin yhteistoiminnan ansiosta erittäin kevyesti! Aikaa projektissa kului varmaan ennätykselliset 4 tuntia kaikkine ihmettelyineen. No, säästö se on pienikin säästö. Ensi viikolla auto 4-pistesuuntaukseen...
    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

    Comment

    • Olsberg
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 349
      • Jyväskylä

      #17
      M3:n puslat ovat lähes umpikumia. Kaksi noin 10mm pitkää ja 3mm leveää "viiltoa" löytyy, mutta huomattavasti jämäkämmät on, kuin vakiot...
      Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎