Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peltipuskurista...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 67

Peltipuskurista...

Moi!
    En löytänyt tietoa eri korisarjojen soveltuvuuksista tähän vanhemman mallin peltipuskuri e30:seen. Pihalla lötköttää m3 kuitupuskuri ja purkaamolta ostettu muovipuskurin palkki, muuten natsaa kyllä mutta rakohan sinne jää puskurin ja hiekkapellin väliin. Siis sinne pyöränkaaren takaosaan..
    Mikä neuvoksi siis, peltihommiin en mielellään enää rupea sillä saan auton huomenna maalautuksesta.

Jos jollain pyörii nurkissa kyseiseen malliin SUORAAN käyviä korisarjoja niin ei muuta kun hihasta repimään...
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

tossa uudemmassa korimallissa on taka kaaret noin 3 cm alempana kuin vanhemmassa pelti puskuri mallissa... joten muovinen ei oikeen sovi suoraan peltisen puskurin tilalle... etu puskurit sopivat keskenään...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• Driver
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 67

Olisko sitten mitään vinkkiä heittää? Vaihtaa uudemman mallin hiekkapellin siis sen valoista alaspäin tulevan "levyn".? Sanottiinko sitä hiekkapelliksi vai miksi..?
      Jurppii kyllä nyt vähän, ei todellakaan huvittais enää peltihommiin ruveta
      Onko kellään kuvia miten homma tapahtuis kätevimmin ? Sen brittiläisen sivun olen jo katsonut joten sen voi unohtaa..
      Miten onko goofy sitten asennellut tähän vanhempaan malliin näitä "staailing" puskureita joskus?

Comment

• Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

Ongelma taitaa olla siinä että ton palkin kanssa puskuri siis jää liian taakse.

Tee peltipuskurista "teline" lasikuituhärpäkkeelle niin pitäis tulla edemmäs.
        Olli.

Comment

• GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

Originally posted by Driver
          Olisko sitten mitään vinkkiä heittää? Vaihtaa uudemman mallin hiekkapellin siis sen valoista alaspäin tulevan "levyn".? Sanottiinko sitä hiekkapelliksi vai miksi..?
          Jurppii kyllä nyt vähän, ei todellakaan huvittais enää peltihommiin ruveta
          Onko kellään kuvia miten homma tapahtuis kätevimmin ? Sen brittiläisen sivun olen jo katsonut joten sen voi unohtaa..
          Miten onko goofy sitten asennellut tähän vanhempaan malliin näitä "staailing" puskureita joskus?
          mä oon laittanu eteen muovi puskurin ja siihen alle uudemman hiekka pellin... takapuskurin laitto on aika lailla kesken... en oo vielä päättäny että miten laitan joten pitää sitä suunnitella rauhassa talven aikana lisää...

olihan mulla aiemmin tossa riegerin korisarja... puskurit laminoin kiinni vaan alkuperäisten pelti puskureiden päälle... tai siis käytin vain puskureiden keski osia.. kuinkas niin...?

Comment

• Driver
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 67

Originally posted by Rocla
            Ongelma taitaa olla siinä että ton palkin kanssa puskuri siis jää liian taakse.

Tee peltipuskurista "teline" lasikuituhärpäkkeelle niin pitäis tulla edemmäs.

Mä just ajattelin tässä yks päivä samaa. Rälläköis sen peltihärvelin niin että se keskiosa vaan jäis...Mutta poistuisiko ongelma sillä? Laitan kuvia kunhan auton saan sieltä maalaamosta niin näet mikä siinä mättää..Koska en usko että tuo poistaisi sitä ongelmaa koska kyse on siitä kuidun ja sen pellin (kuraläppä mihin tulee) välimatkasta

Comment

• Driver
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 67

Originally posted by GOOFY
              mä oon laittanu eteen muovi puskurin ja siihen alle uudemman hiekka pellin... takapuskurin laitto on aika lailla kesken... en oo vielä päättäny että miten laitan joten pitää sitä suunnitella rauhassa talven aikana lisää...

olihan mulla aiemmin tossa riegerin korisarja... puskurit laminoin kiinni vaan alkuperäisten pelti puskureiden päälle... tai siis käytin vain puskureiden keski osia.. kuinkas niin...?

Sulla oli siis tämä riegerin GTS-sarja?
              En kyllä pidä puskureita kovin tyylikkäinä, mutta jos ne käy suoraan pelti-editioniin niin ostan sellaiset heti, löytyykö sulta? Rupee jo tulee mitta täyteen tuon pikku projektin suhteen kun tuntuu että mikään ei välillä natsaa ja rahaa menee aivan älyttömästi

Comment

• Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

Siis jääkö puskurin yläkulma liian kauas kaaresta vai etkö saa puskuria kiinni heikkapeltiin?

Jos toi yläkulma jää liian kaus niin toi peltipuskurista tehty teline ratkasee asian.
                Olli.

Comment

• Driver
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 67

Originally posted by Rocla
                  Siis jääkö puskurin yläkulma liian kauas kaaresta vai etkö saa puskuria kiinni heikkapeltiin?

Jos toi yläkulma jää liian kaus niin toi peltipuskurista tehty teline ratkasee asian.

Elikkä mä en saa taivutettua sitä puskuria kiinni sinne hiekkapeltiin eli sinne kuraläpän kohdan hiekkapeltiin...Muovinen saattais toimii paremmin kun tuo kuitu ei pahemmin taivuttelemalla parane..

Comment

• GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

Sulla oli siis tämä riegerin GTS-sarja?
                    En kyllä pidä puskureita kovin tyylikkäinä, mutta jos ne käy suoraan pelti-editioniin niin ostan sellaiset heti, löytyykö sulta? Rupee jo tulee mitta täyteen tuon pikku projektin suhteen kun tuntuu että mikään ei välillä natsaa ja rahaa menee aivan älyttömästi

se on vaihtanut omistajaa jo...

eipä nuo tuola ole kovin kalliita...

tai laittaa 20e lisää niin tuolta saa m-tekin puskurit...

niin ja onhan tuola alimmaisena vielä toi Zender bodykitti...
                    Last edited by GOOFY; 10-08-2006, 11:18.

Comment

• Driver
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 67

se on vaihtanut omistajaa jo...

eipä nuo tuola ole kovin kalliita...

tai laittaa 20e lisää niin tuolta saa m-tekin puskurit...

niin ja onhan tuola alimmaisena vielä toi Zender bodykitti...

Juu bodisarja vaan tilaukseen
                      Ei mutta sain auton nyt maalautuksesta.Tuli tosi hyvännäköinen, paljon ne maalit vaikuttaa auton ulkonäköön Vielä korisarja löytää, eli riikerit olis yks vaihtoehto, muista en osaa sanoa koska olis tarkoitus sellaiset löytää että kävis suoraan ilman mitään fakin peltihommia Uploudaan kuvia autosta kunhan otan kuvat ja löydän digikameran kaapelin..En uskalla tilata mitään ilman että tiedän että käy suoraan tuohon peltimalliin..

Comment

• GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

Juu bodisarja vaan tilaukseen
                        Ei mutta sain auton nyt maalautuksesta.Tuli tosi hyvännäköinen, paljon ne maalit vaikuttaa auton ulkonäköön Vielä korisarja löytää, eli riikerit olis yks vaihtoehto, muista en osaa sanoa koska olis tarkoitus sellaiset löytää että kävis suoraan ilman mitään fakin peltihommia Uploudaan kuvia autosta kunhan otan kuvat ja löydän digikameran kaapelin..En uskalla tilata mitään ilman että tiedän että käy suoraan tuohon peltimalliin..

niin ja sit semmoinen homma ettei nuo halvat lasikuitu kopio härveli puskurit ja helmat kyllä sovi paikalleen mihinkään autoon ilman veistämistä.... kun oon kuullu monesti että niitä originellejäkin saa veistää että sopii jotenkin autoon... ja sit vasta maalattuun autoon ei kannata alkaa edes mallailemaan mitään puskureita kun aivan varmasti kokeilu vaiheessa jostain kulmasta raapii maalia pois...

Comment

• Driver
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 67

niin ja sit semmoinen homma ettei nuo halvat lasikuitu kopio härveli puskurit ja helmat kyllä sovi paikalleen mihinkään autoon ilman veistämistä.... kun oon kuullu monesti että niitä originellejäkin saa veistää että sopii jotenkin autoon... ja sit vasta maalattuun autoon ei kannata alkaa edes mallailemaan mitään puskureita kun aivan varmasti kokeilu vaiheessa jostain kulmasta raapii maalia pois...

No pitää nyt kattoo mitä tuon kans tekee..Ei ne maalit mihkään karkaa kun on vaan riittävän tarkka kun siinä mallailee Jaksaako edes koko puskuria laittaa jos myis suoraan pois ja laittas e36...Mutta jos sulla on kuvia riegereistä kiinni autossasi niin pistä privaa niin mä tsekkaan miten ne istui sulla tuohon vanhempaan malliin..Olis ihan mukava nähdä että käy niin ei tulisi taas hukkaostosta..

Comment

• GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

No pitää nyt kattoo mitä tuon kans tekee..Ei ne maalit mihkään karkaa kun on vaan riittävän tarkka kun siinä mallailee Jaksaako edes koko puskuria laittaa jos myis suoraan pois ja laittas e36...Mutta jos sulla on kuvia riegereistä kiinni autossasi niin pistä privaa niin mä tsekkaan miten ne istui sulla tuohon vanhempaan malliin..Olis ihan mukava nähdä että käy niin ei tulisi taas hukkaostosta..
                            eipä mulla taida olla mitään lähi kuvaa... kyllähä täältä jostain löytää kuvia e30:stä riegereiden kanssa... saahan minkä tahansa puskurin sopimaan mihin tahansa autoon kunhan jaksaa värkätä... laittaa sinne lisää kuitua mistä puuttuu ja vähentää sieltä missä sitä on liikaa... ei nuihin mulla ainakaan tarvinnu lisäillä tavaraa... toi riegerin sarja on vaan jo -35 madalluksella liian matala, just pääsee katsastuksesta läpi... tossa jotain kuvaa...
                            Last edited by GOOFY; 28-10-2006, 15:38.

Comment

• Driver
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 67

eipä mulla taida olla mitään lähi kuvaa... kyllähä täältä jostain löytää kuvia e30:stä riegereiden kanssa... saahan minkä tahansa puskurin sopimaan mihin tahansa autoon kunhan jaksaa värkätä... laittaa sinne lisää kuitua mistä puuttuu ja vähentää sieltä missä sitä on liikaa... ei nuihin mulla ainakaan tarvinnu lisäillä tavaraa... toi riegerin sarja on vaan jo -35 madalluksella liian matala, just pääsee katsastuksesta läpi... tossa jotain kuvaa...

Kiitti kuvista! Näyttäis kyllä että puskurit taipuu just sopivasti tuolta alaosasta niin että sen vois pultata kiinni sinne hiekkapeltiin ilman että jää merkittävää rakoa? Niinhän se on että jos jaksaa tehdä niin kaikki kyllä onnistuu.Vaan kun enää ei jaksais kovin värkkäillä noiden myrkkyjen kans kun muutenkin koko kesäloma menny noiden myrkkyjen kans temppuillessa Jossakin tulee raja vastaan joka hommassa. Löytyyhän niitä kuvia mutta suurimmalla osalla taitaa olla tämä uudempi muovipuskurimalli..

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎