Announcement

Collapse
No announcement yet.

50 egee heti käteen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw69d
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 17
    • kerava

    50 egee heti käteen

    Terve, mulla on 2000 mallin 525d, e39, ajettu 206 tkm. Entinen hesan taxi
    .Ongelma: ei käynnisty lämpimänä. Vikaa etsitty Laakkosella ja Arolalla
    hyvinkäällä jo 1000 eekkerillä.
    Maksan 50 egee heti käteen tai ilmoittamallesi tillille, jos vika selviää ennen 13.7 Alppilan Autosähkön huoltoa.
    Oire: Kun kuumana heti käynnistää niin lähtee...
    Seisoo puolituntia niin ei lähde...
    Kylmenee ja taas lähtee...
    Korjatut ja tutkitut osat:
    Siirtopumppu uusi,Painetunnistin uusi,lämpörele uusi, suuttimet mitattu ylivuotoputken kautta.
    Nimimerkki Alkaa pikkuhiljaa v...tää asiakkaiden pihaan jäänti.
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Yleensähän näissä on ollut kyse juuri vuotavista suuttimista kun kuumana seisomisen jälkeen on starttivaikeuksia. Eikö se lähde ollenkaan, vai pitääkö vaan sahata hemmetin kauan?

    Nyt menee ihan osastoon villit arvaukset, mutta onko moottorin ohjausboksia tutkailtu yhtään? En edes tiedä missä se E39:ssä sijaitsee, mutta jos kerran pelimerkit on vähissä niin kannattanee tutkia juotokset, kosteus yms...

    Toivottavasti selviää. v*ttumaistahan tuollainen on.
    E39 520iA -02

    Comment

    • Tykki
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 197
      • Ii

      #3
      Re: 50 egee heti käteen

      Originally posted by bmw69d
      Terve, mulla on 2000 mallin 525d, e39, ajettu 206 tkm. Entinen hesan taxi
      .Ongelma: ei käynnisty lämpimänä. Vikaa etsitty Laakkosella ja Arolalla
      hyvinkäällä jo 1000 eekkerillä.
      Maksan 50 egee heti käteen tai ilmoittamallesi tillille, jos vika selviää ennen 13.7 Alppilan Autosähkön huoltoa.
      Oire: Kun kuumana heti käynnistää niin lähtee...
      Seisoo puolituntia niin ei lähde...
      Kylmenee ja taas lähtee...
      Korjatut ja tutkitut osat:
      Siirtopumppu uusi,Painetunnistin uusi,lämpörele uusi, suuttimet mitattu ylivuotoputken kautta.
      Nimimerkki Alkaa pikkuhiljaa v...tää asiakkaiden pihaan jäänti.
      imuilman lämpöanturi? moottorin lämpötila-anturi?
      "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
      -Andy McCoy

      Comment

      • bmw69d
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 17
        • kerava

        #4
        korjaus diesel e39:n juttuun

        Mulla meni tässä helteessä suuttimet ja suodattimet sekasin. Tähän pirssiin huollossa vaihdettiin polttoainesuodatin EI SUUTIN.
        Korollamies on ihan oikein...

        Comment

        • substanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1460
          • Tampere

          #5
          Mulla oli E34:ssa sama vika, tosin bensakoneellisessa...
          Näitä ohjeita seuraamalla lähti toimimaan:

          Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


          Hakuammuntaa, mutta voisko auttaa E39:siin?

          Comment

          • bmw69d
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 17
            • kerava

            #6
            525d 2000 e39 hyytyi

            Terve,

            Tällä foorumilla olen kertonut bemarini vioista. Ks "50 egee heti käteen".
            Tänään se hyyty prisman kauppakeskukseen ja lähti käyntiin vasta kaksi
            tuntia seisottuaan.Pääsin kotipihaan ja sammutin, ei enää lähtenyt...!
            Onko hyviä, rahanarvoisia ideoita?
            Uutta poltta-aine suodatin, painetunnistin, siirtopumppu. Mittarit ei ole
            vikaa vielä näyttäneet ,tutkittu jo 3 viikkoa.

            Dieselbmw :oops:

            Comment

            • bmw69d
              Newbiemmer
              • Jul 2004
              • 17
              • kerava

              #7
              kysymyksiä td e39 tekniikan tunteville

              Miten vaikuttavat käynnistykseen seuraavat osat:

              Imuilmanlämpötila-anturi, ilmamäärämittari, vuoto (nimellinen)suuttimessa,juotosvika boxissa ja startin hiilet.
              Kun p...kele ei käynnisty kuin kylmänä , niin oikeesti alkaa kiinnostaa,
              voiko näillä olla syy-yhteys tähän helvetin vikaan.

              Nimimerkki Ei taaskaan päästänyt kaupasta lähtemään :|

              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #8
                ilmamassa mittari ei vaikuta asiaan.

                hyytyikö se ajosta tuohon prisman pihaan?

                onko autossa jälkiasenettu varashälyytin?( ajonesto voi temppuilla)

                pumpun takapään propun löystyminen tekee nuo oireet ( erikois työkalu)

                palaako startatessa laturin valo?

                Comment

                • bmw69d
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 17
                  • kerava

                  #9
                  50 egee käteen ja sillai, vastaus larmatinille

                  Dieselpumpun takapään proppu? Häh? Joku bemariforever tyyppi suomi24
                  sanoi, että ilmamassamittarin sadasosan viive voi aiheuttaa ,ettei käynnisty ja ei tunnu ajossa ,kun kuulemma automaatti hävittää nykimisen vaihtaessa.?!
                  Entäs se suutinvuoto? Pitäskö savuttaa?
                  Tää lähtee kuin nappi pöksystä, kulkee kuin mummo lumessa, muttei vaan lämpimänä käynnisty. Mittarit ei ole vielä vikaa paljastanut.

                  Nimimerkki 17 kertaa välille jäänyt.

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #10
                    Re: 50 egee käteen ja sillai, vastaus larmatinille

                    Originally posted by bmw69d
                    Dieselpumpun takapään proppu? Häh? Joku bemariforever tyyppi suomi24
                    sanoi, että ilmamassamittarin sadasosan viive voi aiheuttaa ,ettei käynnisty ja ei tunnu ajossa ,kun kuulemma automaatti hävittää nykimisen vaihtaessa.?!
                    Entäs se suutinvuoto? Pitäskö savuttaa?
                    Tää lähtee kuin nappi pöksystä, kulkee kuin mummo lumessa, muttei vaan lämpimänä käynnisty. Mittarit ei ole vielä vikaa paljastanut.

                    Nimimerkki 17 kertaa välille jäänyt.
                    tuollainen edc diesel ei tartte imm:ää kuin savurajan mittaukseen, ei merkittävä käynnistyksessä.
                    bensa autossa asia toinen.
                    pieni mahis on että vika voi olla suuttimissa mutta epäilen.
                    pumpun paluuletkuun pitäisi saada läpinäkyvä letku jotta voisi tarkistaa ettei siellä kulje ilmaa käynnisty syritysten aikana.
                    sitten stoppisolkun liitin olisi hyvä kanssa tarkistaa mielellään koetinkynällä että tuleeko jännite startatessa.

                    Comment

                    • qwe
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 133
                      • espoo

                      #11
                      suuttimien paluuletkut

                      viittaa tyypilliseen vikaan, joka kylläkin olisi jo huomattu, mutta mainitsen silti, suuttimien paluuletku hapertuneet, yleensä helppo vaihtaa. ko. mallia en tunne.
                      vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                      Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                      Comment

                      • J.L
                        Minimi-Jakke
                        • Oct 2002
                        • 846
                        • .

                        #12
                        Tästä mun vastauksesta ei nyt taida olla yhtään mitään hyötyä mut pistetään nyt kuitenkin.

                        Mulle just yks tyyppi selitti tommosta just vastaavaa vikaa mikä sillä oli ollu vm. 2001 cdi- mersussa, vehossa ei ollu vikaa löydetty vaik miten oli etitty ja 700e menny hukkaan, mut lopulta netin avulla selvisi että ton vian syynä oli jotkut suuttimien? tms. O-renkaat jotka makso lopulta huimat 8e.

                        Mä en muista missä noi O-renkaat sijaitsee kun tuli vaan "puolella korvalla" kuunneltua sen tyypin juttuja mut joku joka noista jotain tajuaa voi kertoa missä sijaitsevat kaikki polttoainepuolen O-renkaat?

                        Comment

                        • Sickness
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1923
                          • Helsinki

                          #13
                          Re: kysymyksiä td e39 tekniikan tunteville

                          Originally posted by bmw69d
                          Miten vaikuttavat käynnistykseen seuraavat osat:

                          Imuilmanlämpötila-anturi, ilmamäärämittari, vuoto (nimellinen)suuttimessa,juotosvika boxissa ja startin hiilet.
                          Kun p...kele ei käynnisty kuin kylmänä , niin oikeesti alkaa kiinnostaa,
                          voiko näillä olla syy-yhteys tähän helvetin vikaan.

                          Nimimerkki Ei taaskaan päästänyt kaupasta lähtemään :|
                          Et vastannut edellisen viestini kysymyksiin siitä, yrittääkö se edes käynnistyä, käykö huonosti ja sammuu vai eikö inahdakaan?

                          Tuo juotosvika boksissa ei käsittääkseni olisi ensimmäinen laatuaan ja voisi hyvinkin aiheuttaa tuollaista käytöstä. Edelleen veikkailen moottorinohjauksen olevan syypää, jos kärry ei lähde käyntiin. Vuotavat suuttimet, rikkinäiset ilmamäärämittarit yms. aiheuttaisivat mielestäni muitakin oireita kuin tuon käynnistyksen yhteydessä ilmenevän. Ja mielestäni p*skoilla suuttimilla tai ilmamäärämittarilla auton pitäisi kyllä käynnistyä (varsinkin dieselin!), mutta meno voisi olla nuhaista.

                          Joskus oli puhetta E39:n yhteydessä kampiakselin asentotunnistimen viasta, mutta se liittyykö tämä asia mitenkään sinun autoosi ja miten ihmeessä lämpötila siihen vaikuttaisi, sitä en tiedä :oops:

                          Nimimerkillä "lisää epätoivoisia arvauksia".
                          E39 520iA -02

                          Comment

                          • rvkn
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 9
                            • Sotkamo

                            #14
                            Tänään on se huoltoaika,mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan, mutta veikkaan viaksi ajonestorelettä, sopivan lämpimänä ei pelaa,mutta jähtyessään skulaa.

                            Comment

                            • rvkn
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 9
                              • Sotkamo

                              #15
                              Tänään on se huoltoaika,mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan, mutta veikkaan viaksi ajonestorelettä, sopivan lämpimänä ei pelaa,mutta jähtyessään skulaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎