Announcement

Collapse
No announcement yet.

50 egee heti käteen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw69d
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 17
    • kerava

    #16
    50 egee heti käteen keskusteluun...

    tere taas, olin tässä vähän vikaa tutkimassa.

    tarttis melkoisen analyytikon tän vikakoodin "suomentamiseen".

    7717 Nokka-akselin syncron.kampiakselin epälooginen signaali tai
    4693 Esipainetunnistin (missä sijaitsee E39:ssa Commonvale) impulssi
    liian korkea

    Kumpi vaikuttaa siihen ,ettei käynnisty ollenkaan "haaleana", eli heti kuumana ja ihan kylmänä käynnistyy.Tykkää kovasti tutustua eri kylien
    parkkipaikkoihin ja parkkipirkkoihin!

    Nimimerkki taas tänään Keravan ostarille jäänyt :?: :?:

    Comment

    • linqu
      Newbiemmer
      • Apr 2004
      • 22
      • Hyvinkää

      #17
      :juo
      Arvaan: polttoainepumpun rele.
      selitys: juuri kun kone on sammutettu, jää sinne naftalinjaan polttoaineen paine, jonka kanssa jaksaa käynnistyä, mutta muuten helteessä/kuumassa saattaa kulunut rele olla liian väsynyt/huono kosketus, joten kun virrat laitetaan päälle, pumpun pitäisi tuottaa esipaine ennen starttausta. olen releissä havainnut semmosta et kuumalla ilmalla ei toimi. (jos huonossa kunnossa.)
      jos vika on pumpun releessä. niin laita viestii ni ilmotan tilinumeron.

      Comment

      • bmw69d
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 17
        • kerava

        #18
        50 egee heti vaan käteen ja sillai...

        :?:

        Tere, keskustelun jatkoa 50 egee heti käteen(Ks. ed)

        Diesel-Oteko, Helsinki löysi mun 525d (Commonrale vm.2001) esipainetunnistin häiriön. Tää vekotin oli siellä viikon kun oltiin ulkomailla
        lomilla niillä "tarkailussa", mutta eivät kuulemma saaneet vikaa päälle.
        Haaleana ei lähde pitkällä, eikä lyhyellä startilla.
        Odotahan vain ,hain "pojan" kotiin ja lähdettiin emännän kanssa Keravalta Hankoniemeen. Toimi taas korjaamolla kun unelma, mutta kiukuttelu alkoi heti kotiin päästyään. Baijerinsähkötietokone- ihme päättikin jäädä Hankoniemeen kavereita tapaamaan(Hankoniemi oli täynnä saksmanni mummuja ja pappoja). Pari tuntia siinä katseltiin "nähtävyyksiä" ja kun parkkipaikka tyhjeni saksanmersubemareista meitin baijerilainenkin käynnistyi. P...kele!

        Perjantaina vaihdetaan esisiirtopumppu (se joka tykkää uida tankissa)!
        Vaihdetaanko taas turha osa, vai onko tuolla pumpulla jokin syy-yhteys
        käynnistymiseen ja käynnistymättäjättämiseen?
        Pumppu ei toimi kunnolla alle 15L löpöä tankissa, mutta mä ajelen tankki
        aina piripinnassa. Tänään kuulin ekakerran, että kyseinen pumppu toimintahäiriöisenä vaikuttaa käynnistymiseen.
        Onko totta, vai tarua. Rahoitanko taas vain jotain varaosamyyjää?S..tana.

        Comment

        • rvkn
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 9
          • Sotkamo

          #19
          Diesel-pumpun yhteydessä voi olla sunkin automallissa ajonestorele joka takkuilee, osta pullo kylmäsprayta ja sumuta pumpun päähän 10 sek. sprayta ja starttaa pirssi minuutin päästä tulille, pääset heti kotia mamman luo. (taekkaa ekaks meneekö pumpun päähän virtapiuhat releelle)

          Comment

          • Lindis
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 52
            • Kokkola

            #20
            Mulla oli vanhassa audi 80 (pensa) pirsissä vähän vastaavantyyppinen vika joka oli silloin päällä kun vähän tuli niinku sille tuulelle... kyllä merkkihuollossa ihmettelivät ja pitivät meikäläistä varmaan ihan kahjona... sitten loppujen lopuksi (eri 1en miehen korjaamo mihin autokuvio ohjasi) löysi vian ilmeisesti lambda-anturista... (mikä lie osa sähköpuolella...)
            present:E70 X5 35d M-sport -09
            ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
            "Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"

            Comment

            • bmw69d
              Newbiemmer
              • Jul 2004
              • 17
              • kerava

              #21
              50 egee ja sillai...

              Tervis,

              E39,525d,2001 ei käynnisty "haaleana" ja "kuumanakin" vain pitkällä startilla.

              BMW: n vikadiagnoosi ilmoittaa, että nokka-akselin tunnistin(camsaft sencor failure) vika. Voiko vaikuttaa yllä olevaan ongelmaan. On aika arassa paikassa ,kun sijainti on moottorin kylki(lämpötila vaihtelee ihan kivasti ympärillä).

              Tän vian takia on vaihdettu jo paineenkorotuspumppu,esisiirtopumppu,painetunnisti met ja releet.

              Onko nokka-akselitunnistin vioista kokemuksia???? :?: :roll:

              Comment

              • hannuk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 2136
                • Capital

                #22
                Re: 50 egee ja sillai...

                Originally posted by bmw69d
                BMW: n vikadiagnoosi ilmoittaa, että nokka-akselin tunnistin(camsaft sencor failure) vika. Voiko vaikuttaa yllä olevaan ongelmaan. On aika arassa paikassa ,kun sijainti on moottorin kylki(lämpötila vaihtelee ihan kivasti ympärillä).
                Voi aiheuttaa em. ongelman.. 8)
                - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                - Porsche Cayenne S
                - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                - plus pari muuta

                Comment

                • bmw69d
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 17
                  • kerava

                  #23
                  se k...leen vika löytyi

                  Ollaan tässä heinäkuun alusta käyty keskustelua miksi e39 525d 00-01 ei
                  haaleana käynnisty millään. Vika selvisi kuukauden tutkimisen jälkeen! Ja 1100e vianetsintäkulujen ja esisiirtopumpun,painetunnistimen(Commorale) ja parin turhan releen vaihdon jälkeen!
                  P...kele vikana oli nokka-akselitunnistin (90e ja tunnin työt) ja meikäläinen on rahottanut vähän jokaista eteläsuomendieselrasvaria.
                  Että 50 egee meni Hyvinkään Autoarolan uudelle testerille, joka vian löysi
                  kuukauden sitä haettuani...

                  E39 fukindieselelektronic

                  Comment

                  • RealBMW
                    Bimmer Rookie
                    • May 2003
                    • 77

                    #24
                    Pystytkö vielä kertomaan että mikä vika siinä tunnistimessa oli sitten vialla kun vian seuraus ilmeni vain koneen ollessa haalea?

                    Comment

                    • bmw69d
                      Newbiemmer
                      • Jul 2004
                      • 17
                      • kerava

                      #25
                      50 egee käteen...

                      Tere, vikadiagnosi selviää lopullisesti torstaina. Alustava näytti sitä nokka-akseli tunnistinta. Diagnosi on vaillinainen ennen kun Tohtori Arolan mittarit on torstaina sen läpi syynännyt.

                      Torstai on bemaria täynnä :lol:

                      Comment

                      • bmw69d
                        Newbiemmer
                        • Jul 2004
                        • 17
                        • kerava

                        #26
                        50 egee Arolan Mittareille

                        Tere kanssa bemaristit,

                        Huhtikuusta minua riivannut (525d/e39 commorale) käynnistysvika (ei käynnistynyt "haaleana") löytyi. Nokka-akseli tunnistin.

                        Kiitos "lottoajille".pääpalkinto meni BMW Arolan tietokoneelle

                        Comment

                        • vayrynen
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 1
                          • Hyvinkää

                          #27
                          e39 ei käynnisty lämpösenä

                          Mulla oli edellisessä 530 dieselissä vika ettei käynnistyny lämpösenä ja nokka-akselin asentotunnistin korjas asian,mut nyt on farmari ja sama vika.on vaihdettu nokka ja kampiakselin tunnistin,siirtopumpun rele.enää on siirtopumppu vaihtamatta,se kyllä surisee ihan normaalisti.alkaa ideat loppumaan.


                          Löyty vika,railin paineenkorotuspumpun paineventtiili oli sökö,ihmettelinkin kun kuuluu suhinaa pumpusta kun laitto virrat päälle.paineet ei noussu startatessa kun 40 baariin.
                          Last edited by vayrynen; 04-08-2009, 19:20.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎