Announcement

Collapse
No announcement yet.

jakopään remontti+muita ongelmia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seriseppo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 44

    jakopään remontti+muita ongelmia...

    eli onko kellään tietoa mistä saisi m20b20 koneen jakopään kuvan? edessä olis jakopää remontti ja kuvasta saattais olla hyötyä.

    toinen ongelma on huutava taka-pyörän laakeri. miten vaihdetaan? onko pyörän napapultissa normaalit vai vastakkaiset kierteet? onko kellään kokemusta kyseisestä asiasta?

    eikä kahta ilman kolmatta. laitan koneeseen vedet, ja vähän ajan päästä rupee vesivalopalamaan? voisko johtua paisunta säiliön korkista? jos ei päästä paineita pois niin eikö se rupee kusemaan ylivuotoletkusta nestettä...??? onko kellään ollut kyseistä ongelmaa?
    autoilu on hallittua kun ei tule lommoja...
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Ootko yrittäny tuolta http://www.realoem.com/bmw/
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Jakopääremontti on ihan helppo ko. koneeseen.

      Pääpiirteittäin: Hihnat löysälle ja hihnapyörät irti. Siinä on kaksi peltisuojaa jotka irtoavat kun avaat muutaman pultin ja otat laturin kiskon irti. Sitten voitkin pyöritellä ala- ja yläkerran merkit kohdalleen. Yläkerrassa on kannessa viisto ja vastaava yhdessä yläpyörän hampaassa on myös merkki. Alakerrasta löytyy kampuralta viiva joka laitetaan lohkossa olevan kolon kanssa kohdakkain. Kun purat vähän tavaraa sieltä irti niin löydät ne merkit kyllä varmasti.

      Sitten vain hihnankiristin irti (koska tietenkin vaihdat siihen uuden) ja varot hävittämästä sitä jousta ja kiristimen tappia. Uusi kiristin paikalleen ja löysimpään asentoon. Sitten hihna päälle siten, että se pitkä sivu pysyy kireänä. Menee kyllä vaikka aluksi hihna voi tuntua vähän lyhyeltä.

      Kun hihna on paikallaan vapauta kiristin ja pyöritä alakertaa 2 kierrosta ympäri. Sitten katsot että merkit ovat yhä kohdakkain. Kiristin tiukalle ja vielä varmistus merkeistä ja siitä, että jakohihna kiertyy n. 90 astetta kun sitä vääntää.

      Sitten vaan pellit takaisin kiinni, virranjakaja paikalleen ja kone tulille.

      Takapyöränlaakerista en tiedä.

      Vesivalo? Siis Checkcontrolissa? Kun laitat koneesee vedet, niin ilmaatko sen myös...

      t.Ville

      Comment

      • seriseppo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 44

        #4
        Vesivalo? Siis Checkcontrolissa? Kun laitat koneesee vedet, niin ilmaatko sen myös...

        t.Ville[/QUOTE]

        juu. eli olen ilmannut joka kerta kun vedet laittanut sisään. sylkee tyhjäkäynnillä ylivuotoletkusta vedet ulos... joku sano jossain et voi johtua juuri paisuntasäiliön korkista. parissa päivässä rupee valo palamaan (Checkcontrolpaneelissa).
        autoilu on hallittua kun ei tule lommoja...

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by seriseppo
          juu. eli olen ilmannut joka kerta kun vedet laittanut sisään. sylkee tyhjäkäynnillä ylivuotoletkusta vedet ulos... joku sano jossain et voi johtua juuri paisuntasäiliön korkista. parissa päivässä rupee valo palamaan (Checkcontrolpaneelissa).
          Voihan se siitä korkistakin johtua, itse pelkäisin pahinta ja selvittäisin että pääseekö sinne systeemiin painetta jostain. Eli pääseekö pakokaasuja nesteisiin tai nesteitä öljyihin.

          Ei olisi ensimmäinen m20 kansi joka on halki.

          t.Ville

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            tai siis tuolta
            Last edited by GOOFY; 14-08-2006, 17:31.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • seriseppo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 44

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              Voihan se siitä korkistakin johtua, itse pelkäisin pahinta ja selvittäisin että pääseekö sinne systeemiin painetta jostain. Eli pääseekö pakokaasuja nesteisiin tai nesteitä öljyihin.

              Ei olisi ensimmäinen m20 kansi joka on halki.

              t.Ville
              öljyt ja vedet pysyy omilla paikoillaan, joten en usko että kansi olisi halki...
              autoilu on hallittua kun ei tule lommoja...

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by seriseppo
                öljyt ja vedet pysyy omilla paikoillaan, joten en usko että kansi olisi halki...
                Voi se pakokanavaan silti olla halki jos kerran tekee painetta järjestelmään.

                t.Ville

                Comment

                • seriseppo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 44

                  #9
                  Originally posted by Kyytsis
                  Voi se pakokanavaan silti olla halki jos kerran tekee painetta järjestelmään.

                  t.Ville
                  toivotaan parasta ja pelätään pahinta. käyn hakkee uuden korkin ja jos vaiva ei lopu ni tarvii ottaa kansi pois...
                  autoilu on hallittua kun ei tule lommoja...

                  Comment

                  • insp
                    BTCF Member
                    • Sep 2002
                    • 827
                    • Iittala

                    #10
                    Jakopäänvaihto HOWTO joka oli vaan stickynä.
                    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                    Comment

                    • seriseppo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 44

                      #11
                      korkki vaihdettu mutta ei ollu hyötyä.. onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? vitu##aa lisätä parin päivän välein nestettä koneeseen... tulee talvella kalliiks... alanko nyppimään kantta irti vai lyönkö ylivuotoletkun tukkoon?
                      autoilu on hallittua kun ei tule lommoja...

                      Comment

                      • seriseppo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 44

                        #12
                        vika selvis... eli kansi oli todellaki halki... mut kipu korjataan mahdollisimman nopeesti...
                        autoilu on hallittua kun ei tule lommoja...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎