Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten irroittaa jumittuneet ruuvit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CryeR
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 132

    Miten irroittaa jumittuneet ruuvit?

    Elikkäs

    Olen tässä yrittänyt irroittaa minimotoni takajarrulevyä vanteesta..
    Levy on kolmella pyöreä kantaisella ristipää kinkki ruuvilla kiinni... Ruuvit vain pyöristyvät entistä enemmän mitä enemmän vääntää vaikka ruuvimeisseli ei edes lipsu, vaan pelkästä voimasta ruuvi lyyhistyy. "HYVIÄ RUUVEJA"

    Minulla on oikean kokoinen pää ruuvariini & olen tuhlannut nyt purkin "CRC irrotusöljy" joten ei vieläkään aukea ilman, että ruuvit pyöristyy kannasta...
    Onko mitään hyviä neuvoja ettei tarvitsisi ostaa uutta vannetta pelkästään, että saisi jarrulevyn irti?!?!?!?
    Lada 1500 1,5l -93,
    Audi a3 8l 1,6l -98,
    VW golf mk4 gti 1,8l -99,
    VW golf mk2 1,6l -90,
    Jaguar xj40 4,0l -90
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #2
    Joskus irroittelin hankalia ruuveja sellaisella "lyömätaltalla". Eli meisseli jonka päähän napauttaminen aiheuttaa kiertoliikkeen -> lyömällä melko voimakas impulssi -> aukee tiukemmatkin ruuvit. Sitä en tiedä mistä hitosta tuollaisen saa ostettua.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Tee siitä talttapää, poraa se pois,täppää mutteri kiinni,tiivistä minimoto kyselyt yhteen threadiisi!
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • -JMV-
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 840
        • Etelä-Pirkanmaa

        #4
        Joko poraat kannat pois ja laitat uudet pultit tai sitten millä voisi aueta, niin talttapäinen ruuvvari ja sillä sitten vasaran kanssa naputtelee kannan sivusta.
        F82 harraste

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Lyöntimeisselit on kans aika pro tommosissa..Muutamat aukaillu.

          Ja tosiaan juuri tuo että talttapäisellä meisselillä vasaran kera antaa hoitoa niin pitäs aueta.
          Sinne on varmaa jotain ruuvvi lukitetta laitettu jos noin tiukassa on, serkulla taas minimotosta pitää pienenkii lenkin jälkee kiristellä pultteja ja muttereita. Ihme vehjeksiä nuo.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Talttapäisellä meisselillä voisit koittaa semmosta, että hakkaat hieman liian ison talttapäämeisselin (terävä kärki) siihen ruuviin väkisin. Jos se ruuvi kerran on pehmeää, se menee vasaralla lyömällä siihen materialliin. Ja sit kun on tiukassa ja syvässä niin väännät ja isket.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • CryeR
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 132

              #7
              Originally posted by Cunttory
              tiivistä minimoto kyselyt yhteen threadiisi!
              Ajattelin ensin laittaakkin kysymyksen sinne, mutta päättelin, että kirjoittamalla uuden topicin saa vastauksen monta kertaa nopeammin ja ehkä enemmän vastauksia.. Ja tämä Thread saattaa toivottavasti auttaa jotakin muutakin jatkossa

              Kiitoksia vastauksista jälleen..
              Lada 1500 1,5l -93,
              Audi a3 8l 1,6l -98,
              VW golf mk4 gti 1,8l -99,
              VW golf mk2 1,6l -90,
              Jaguar xj40 4,0l -90

              Comment

              • Tuotanur
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 275
                • 03

                #8
                Lämpöä

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  Lämmitys, lämmitys, lämmitys.. varsinkin jos siellä on jotain lukitepaskaa välissä.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Voima. Jos se ei riitä, niin lisää sopivina annoksina kunnes siirrytään väkivaltamenetelmän käyttämiseen --> silloin yleensä lähtee tai ainakin saa hirvittävää tyydytystä siitä kun jotain hajoaa.

                    t.Ville

                    Comment

                    • Arthur
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 74
                      • Sipoo

                      #11
                      Sen iskumeisselin kannalla olen, sillä lähtenyt kaikki jos on vain sellainen paikka, että pääsee hyvin lyömään.

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #12
                        Originally posted by Kyytsis
                        Voima. Jos se ei riitä, niin lisää sopivina annoksina kunnes siirrytään väkivaltamenetelmän käyttämiseen --> silloin yleensä lähtee tai ainakin saa hirvittävää tyydytystä siitä kun jotain hajoaa.

                        t.Ville
                        Voimaa TÄYTYY löytyä, itku ei auta!!

                        EDIT: sorry offtopic
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • heinrich
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 29
                          • Raahe

                          #13
                          Lämmittämisen, CRCn ja voiman yhdistelmällä lähtee pultti kuin pultti
                          ykskuutonen pikkulohko
                          kaksviitonen isolohko:think

                          Comment

                          • sippis
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 47

                            #14
                            jos sen kyseisen ruuvin saa tavallaan menemään läpi nii vetäisin kannan pois ja poraisin sopivalla terällä "katkennutta" ruuvia jolloin se jossain vaiheessa varmasti nappaa kiinni ja pyöräyttää ruuvin jämät pois kolostaan ja näin on sitten kierteetkin vielä tallella.(anteeksi pieni kaljassa olo mutta kai tämän ymmärtää) toisena vaihtoehtona on vastakierretappi jos sitä jämä ruuvia ei saa porattua läpi...sama homma periaatteessa mut ruuvi tuleekin "oikeeseen suuntaan" pois.

                            Comment

                            • reddewil
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 3015
                              • West Coast

                              #15
                              Pillillä tai sit rälläkällä!
                              ...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎