Announcement

Collapse
No announcement yet.

ranskiksen käyntihäiriö (pösö 307)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toni78
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 285
    • Nousiainen

    ranskiksen käyntihäiriö (pösö 307)

    totaalisen väärä paikka ihmetellä asiaa, mutta jos jollakulla olis kokemusta ranskiksista tai muuten ideaa mistä lähtis vikaa etsimään, niin vinkit olis terve tulleita...

    auto on Pösö 307 1.8 16valve -96 ja vaivana on korkea joutokäynti (3000....5000rpm) uusittuna on kaasuläpän asentoanturi, tyhjäkäyntimoottori, imusarjan alipaineanturi. Alkaa vaan ideat loppumaan mitä seuraavaksi tutkisi

    korkea käynti johtuu miltei kokonaan auki olevasta tyhjäkäyntimoottorista, moottorissa itsessään ei ole vikaa, kun sytytysvirran kytkee päälle tai pois käy tyhjäkäyntimoottori kummassakin ääripäässä mutta auton käydessä jokin virheellinen anturitieto ? tai jokin pitää sitä liian auki ja aiheuttaa korkeat kierrokset, lämpöanturit eivät tunnu vaikuttavan millään tavalla käyntiin tai mikään muukaan mitä olisi huomannut kokeilla...
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    suuri imuvuoto esim imusarjantiiviste pulpahtanut paikoiltaan.. ?

    maadoitukset kunnossa?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • M40 Power
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 584
      • Turun seutu

      #3
      Tää ei varsinaisesti liity aiheeseen mut mä oon kuullu et ranskalaiset tarjoillaa vaan grillist...
      EX: E30, E34, E36, E36 compact

      Nyk. -99 320D

      Comment

      • toni78
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 285
        • Nousiainen

        #4
        Originally posted by fraatti
        suuri imuvuoto esim imusarjantiiviste pulpahtanut paikoiltaan.. ?

        maadoitukset kunnossa?
        tyhjäkäyntiventtiilin "sulkeminen" sammuttaa moottori/ tiputtaa kierrokset minimiin joten imuvuodosta ei ole kyse... jostais syysta tyhjäkäyntimoottori vain on liikaa "auki"

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Eikös 307 tullut markkinoille vasta 2001?
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Jo on p__kele kysymykset buimurifoorumilla... Noh, vastausta en kyssäriisi tiedä enkä tiedä onko onkelma edes todellinen mutta ilmoitusluontoisena sellainen että kalja maistuu.
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • M40 Power
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 584
              • Turun seutu

              #7
              Kyllä näin on näreet.
              EX: E30, E34, E36, E36 compact

              Nyk. -99 320D

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #8
                Originally posted by toni78
                tyhjäkäyntiventtiilin "sulkeminen" sammuttaa moottori/ tiputtaa kierrokset minimiin joten imuvuodosta ei ole kyse... jostais syysta tyhjäkäyntimoottori vain on liikaa "auki"
                ettei olisi boksissä käynyt tuho joka jättää venttiilin täysinauki.. esim sen tk. moot. ohjain transistori kärynnyt..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Tuota, tuota? 307 ja vuosimalli -96? Jokin ei nyt kyllä täsmää?

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Pakko olla 306.

                    Comment

                    • toni78
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 285
                      • Nousiainen

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Tuota, tuota? 307 ja vuosimalli -96? Jokin ei nyt kyllä täsmää?
                      joopa joo, heti menee mallitkin sekaisin kun sekaantuu vääriin autoihin 306 on tietysti oikein... mutta eipä sillä enää merkitystä, luovutin vian etsinnässä suosiolla...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎