Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä Tehot ? Jelppikää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    Missä Tehot ? Jelppikää!

    Pystysikö joku auttamaan tai ratkaisemaan ongelman? Missä tehot?
    Elikkä auto on bmw E30 320i (m20b20) ja tehot hukassa jotenki autossa on 316 perä että aika tiuha et pitäs lähtee sillä, mutta millään kierros alueella ei tunnu lähtevän vetämään mihinkään että saa polkea ihan huolella eikä mitään tapahdu. Sytkä on juuri säädetty jako katsottu että on kohdallaan,puristukset mitattu ja hyviltä näytti joten kone ei ole väljä,putki kyllä vuotaa sillei että kyllä korvalla kuulee selkeesti ekasta laipasta ilmeisesti vuotaa mutta tuskin tehon puute siitä johtunee. enää ei keksi mitään mikä voisi olla syy tuohon koska kyllä 2 litranen kutonen menee paljon paremmin tehoja on hukassa huomattava määrä.AUTTAKAA!!
    Last edited by BeniE30; 07-09-2006, 16:06.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    316 välitys on 3,91
    316i välitys on 4,27 / 4,45
    320i on 4,10 / 4,45

    Että ei siellä välttämäti kovin tiuhaa perää ole. Eikä se m20b20 mikään raketti ole.

    t.Ville

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      Missä tehot?


      no nehän on varmasti jossain muussa autossa...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • BeniE30
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 452
        • Helsinki

        #4
        No kyllä se tota raketimpi on jos jää jollekki vanhalle 1.4i Gliolle

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by BeniE30
          No kyllä se tota raketimpi on jos jää jollekki vanhalle 1.4i Gliolle
          Niin, siis Glio on raketimpi. Kuten sanoitkin.

          t.Ville

          Comment

          • Jartza
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 155
            • Ylivieska

            #6
            Miks tästä asiasta piti 3 topikkia tehdä
            E34 520 -91,E34 540IA(http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170110)
            ex.318iS E36 -94 Individual Serie "Class II",e30 318is,e21 315

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Tarkistahan ensin et jako on kohdallaan, usein m20 motista ti-asentajalla menee hampaan pieleen sit sytty kohdalleen jos on l-jetillä ja vielä lopuksi määrämittarin jousta hieman löyhälle niin vetää jo paljon paremmin.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • BeniE30
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 452
                • Helsinki

                #8
                mitä tarkotat sillä juosen löysäämisellä? meinaatko sitä kuusikulmaruuvvii vai siel mustan lätkän alla jotain olevaa jousta ?

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Päätin nostaa tän vanhan topicin, turha tehä uutta... Mulla rupenut oma B20 L-jet oireilemaan. Ei jaksa enää ollenkaan vetää, ja yritettiin pikkuhiljaa säätää syttyä ni johan rupes kone nakuttaan, eikun myöhäsemmälle takasin.

                  Ongelman ydin on siinä, että kun säätää ajoitusmerkit kohdilleen alipaineletkut irroitettuna, oikeissa kierrosarvoissa etcetcetc. niin kone käy helvetin laiskasti, ei jaksa vapaalla kiertää edes viittä tuhatta, paukkuu vaan pirusti.

                  ym. takia säädetty perstuntumalla kohilleen, kuitenkin kaverin E28 520i:iin verrattuna jotain todella pielessä.

                  Tuostahan löytyi alipaineletkusta M12 pultin pätkä, olivat pojat "korjanneet" rikkinäisen tyhjäkäyntiventtiilin tjsp. Itse olen joutunut tuota tyhjäkäyntiä rajoittamaan erillisellä venttiilillä koska ilman venttiiliä kone käy tyhjäkäyntiä jossain 3000rpm kohdilla. Aiheuttaako tuo venttiili nyt niin paljon häikkää tuossa systeemissä ettei se pysty alipaineella muka sytkää säätämään jne, kaukaa haettua? Mikäs se koko ongelman juuri sit ois ku kone käy tyhjäkäyntiä @ 3000rpm... Voin vielä lisätä, ettei yhestäkään helvetin säätöruuvista tapahdu mitään. imusarjassa pakopuolella oleva tyhjäkäyntiventtiili, aivan sama mihin suuntaan käännät, koneen käynti ei muutu. Ilmamäärämittarin 5mm kuusiokolo "seossäätöruuvi", sama ongelma.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Juice
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 817

                    #10
                    Toi tiheämpi perä 320i E30:ssa taisi tulla käyttöön vasta facelift 87/88 eli motronicin myötä, jolloin myös lootan viitonen muuttui ns. suoraksi.
                    Ainakin alkupään malleissa perä 3.46 ja vitonen oli ns.ylivaihde 0.81. Uudemmat onkin huomattavasti pirteimpiä pelkästään välitysmuutoksilla.
                    Tosin alkupään kärryihinkin sai kai jotain urheiluboxeja (323i) ym. optiona.

                    Joskus 88-90 alkoi kai noi järjettömän pitkät loikkarit mennä muutoinkin roskiin ja huiput suurimmalla max kierroksilla.
                    Last edited by Juice; 27-09-2006, 02:21.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎