Autona 525tdsA -97, laatikkona todennäköisesti surkean kuuluisa ZF5HP18 (vihreä lätkä longlifesta kertoo laatikon pohjassa).
Ongelmana on siis se että kun laatikko vaihtaa vitoselle niin se tekee sen useimmiten pienen nykäisyn kera. Tämä tapahtuu ainoastaan vitoselle vaihtaessa.
Toinen ongelma on se että laatikko on alkanut viime aikoina vaihtamaan vitoselle suht. myöhään, vauhtia pitää kelata nelosella n. 95km/h mittarinopeutta ennenkö vitonen tulee nytkähtäen pesään. Tuntuu myös että vaihtaa turhan hanakasti takasin neloselle, eli ei tarvi kun 80km/h tulla lasiin niin jo on nelonen pesässä ja taas tarvii kelata yli 90km/h että tulee vitonen pesään. Alaspäin vaihtaessa ei nyi, eikä tosiaan muille kuin 4 -> 5 vaihtaessa.
Vikavaloja ei pala, öljyn määrää ei ole tarkistettu. Laatikolla ajettu 230tkm. Laatikolla ajettu viimeiset 10tkm matka-ajoa.
Kellään vastaavia kokemuksia ja hieman vinkkejä paikoista missä voisi korjauttaa, mielellään HML seudulta? Hintatietoja jne.
Toivotaan että ei olisi jo liian myöhäistä vaan sen vielä ehjättyä saisi
Ongelmana on siis se että kun laatikko vaihtaa vitoselle niin se tekee sen useimmiten pienen nykäisyn kera. Tämä tapahtuu ainoastaan vitoselle vaihtaessa.
Toinen ongelma on se että laatikko on alkanut viime aikoina vaihtamaan vitoselle suht. myöhään, vauhtia pitää kelata nelosella n. 95km/h mittarinopeutta ennenkö vitonen tulee nytkähtäen pesään. Tuntuu myös että vaihtaa turhan hanakasti takasin neloselle, eli ei tarvi kun 80km/h tulla lasiin niin jo on nelonen pesässä ja taas tarvii kelata yli 90km/h että tulee vitonen pesään. Alaspäin vaihtaessa ei nyi, eikä tosiaan muille kuin 4 -> 5 vaihtaessa.
Vikavaloja ei pala, öljyn määrää ei ole tarkistettu. Laatikolla ajettu 230tkm. Laatikolla ajettu viimeiset 10tkm matka-ajoa.
Kellään vastaavia kokemuksia ja hieman vinkkejä paikoista missä voisi korjauttaa, mielellään HML seudulta? Hintatietoja jne.
Toivotaan että ei olisi jo liian myöhäistä vaan sen vielä ehjättyä saisi
Comment