Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia ennen katsastusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    #31
    Originally posted by Hemi View Post
    Jotain vuotaa ja pirusti jos O2 on 7.0%, tai sitten käy ihan älyttömän laihalla.
    Siis jos kaikki on kunnossa niin happi huitelee maksimissaan 0.5-1.0%:n välillä.
    Niimpä. Tosin kun Co oli vain 0,26 ja Hc oli 1780, niin toi seos on ihan väärä. Eli laihalla käy todellaki.

    Vituttaa vaan ku auto toimii mut sitte tommosia tulee.

    Nyt kaiken lisäks kuulu niin ihmeellinen ääni konehuoneesta kun tulin himaan että. En oikeen osaa kuvailla minkälainen, semmonen ihmeellinen surahdus/ärähdys. Nyt kun kone on käynnissä niin kuuluu kokoajan semmonen tik... tik... tik, ehkäpä 0.6-0.7 sek välein tyhjäkäynnillä . Jostain koneesta päin se tulee, mutta ei mitään hajua mistä. Kierroksia kun nostaa niin tik-tik-ääni myös kiihtyy.
    Mikä mahtaa olla? Uskalataako tolla nyt edes ajaa :/

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #32
      Oletko jo vaihtanut sen hapertuneen näköisen letkun, jonka mainitsit tekemässäsi käyntihäiriö-ketjussa? Eiköhän siellä nyt kuitenkin ole ilmavuotoa jossain tai jokin venttiili on lähellä kantamista (sekin aiheuttaa korkean HC- ja matalan CO-arvon).

      Comment

      • masi300
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 262
        • Pori

        #33
        Kun käyt siellä amiksessa seuraavan kerran niin mittautappas ohivuodot, voi paljastua jotain "ei niin mukavaa":think
        - Muutamia riisejä
        - Muutamia saksalaisia
        - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
        - Ex E30 320i -84

        Comment

        • |makke
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 847
          • Vaasa

          #34
          Originally posted by Lanttu View Post
          Oletko jo vaihtanut sen hapertuneen näköisen letkun, jonka mainitsit tekemässäsi käyntihäiriö-ketjussa? Eiköhän siellä nyt kuitenkin ole ilmavuotoa jossain tai jokin venttiili on lähellä kantamista (sekin aiheuttaa korkean HC- ja matalan CO-arvon).
          En mä sitä kirjoittanut, vaan jollain oli ilmeisesti sama ongelma ja "lainasi" mun threadia.

          Opettaja ruikki sillä sprayllä suunnilleen koko konehuoneen läpi, minkä pitäs löytää ne imuvuodot. Pakarin pää peitettiin ja katottiin auton alle (auto oli nosturilla n.170 cm korkeella), mutta ei se mistään vuotanut, paitsi ihan siitä pakarin loppupäässä olevasta viimesestä osasta. Mutta ei se nyt siihen voi vaikuttaa kun se anturi menee sinne pönttöön asti.

          Eikös ilmavuodon nää myös siten, että ottaa öljyntäyttökorkin pois, ja jos käynti ei muutu niin on ilmavuoto. Mulla kun ottaa sen pois, niin kyllä kierrokset tippuu hetkeksi varmaan sinne 500rmp, niin kuin ilmeisesti pitääkin?
          Eli imuvuotoa ei pitäisi olla?


          Originally posted by masi300 View Post
          Kun käyt siellä amiksessa seuraavan kerran niin mittautappas ohivuodot, voi paljastua jotain "ei niin mukavaa":think
          Mitäs tää tarkoittaa ja miten se mitataan?

          Comment

          • trollE30
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 33
            • Uusimaa

            #35
            pitäis itekki mittailla tuosta omasta.. mistä mitataan ?
            Last edited by trollE30; 27-10-2006, 13:16.
            "luottakaa", sano Juudas ku opetti kaverille ristiriipuntaa

            Comment

            • masi300
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 262
              • Pori

              #36
              1. Konetta pyöritetään niin että mäntä on ykk kohdassa jossa vettiilit täysin kiinni.
              2.Pojilla on sitten mittari jonka läpitte he työntävät paineilmaa sylinteriin (1 sylinteri kerrallan)ja tällä mittarilla nähdään kuinka paljon on ohipuhalluksia.

              Jos pakovenat vuotaa niin putkessa suhisee,jos imuvenat niin imusarjasta tulee ilmaa. Ja männänrenkaat vuotaa aina vähäsen,kylmä 2-litranen niin vois pitää ylärajana jotain 15-20% ohi vuotoa.

              puristuspaine mittauksella näkee jos joku noista kusee. tämän mittarin pystyy tekemään itsekin.


              EDIT: Ja tulpan reikäänhän noi mittarit sitten laitetaan.
              Last edited by masi300; 27-10-2006, 13:44.
              - Muutamia riisejä
              - Muutamia saksalaisia
              - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
              - Ex E30 320i -84

              Comment

              • trollE30
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 33
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by masi300 View Post
                1. Konetta pyöritetään niin että mäntä on ykk kohdassa jossa vettiilit täysin kiinni.
                2.Pojilla on sitten mittari jonka läpitte he työntävät paineilmaa sylinteriin (1 sylinteri kerrallan)ja tällä mittarilla nähdään kuinka paljon on ohipuhalluksia.

                Jos pakovenat vuotaa niin putkessa suhisee,jos imuvenat niin imusarjasta tulee ilmaa. Ja männänrenkaat vuotaa aina vähäsen,kylmä 2-litranen niin vois pitää ylärajana jotain 15-20% ohi vuotoa.

                puristuspaine mittauksella näkee jos joku noista kusee. tämän mittarin pystyy tekemään itsekin.


                EDIT: Ja tulpan reikäänhän noi mittarit sitten laitetaan.

                tällaista jotain aattelin kyllä itekki.. Kaverilla on tuo puristus paine mittari niin mittais vaan sillä suoraa mutta sehän nyt ei oo kyllä sama asia ko tuo ohi vuotojen mittaus.

                Nyt kun on uusi boksi niin vois käyttää ohjelmoimassa seokset kuntoon niin ja vaihtais sitä ennen haitarikumin ja ilmansuodattimen jos paranis vähäsen.
                "luottakaa", sano Juudas ku opetti kaverille ristiriipuntaa

                Comment

                • |makke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 847
                  • Vaasa

                  #38
                  Noniin nyt vähän selitän tapahtuman kulkua:

                  Putsattiin tyhjäkäyntimoottori ja laitettiin hyvässä toivossa se kiinni.
                  No auto nyt ei startannut ollenkaan, ilman kaasua. Eli ilman kaasua sammui heti. Sitten uudestaan irti ja takas kiinni, samalla tuloksella. Tyhjäkäyntimoottorin virtaliitin irti, niin kyllä kone sitten kävi jopa oikeilla arvoilla (?). Ei sitten auttanut kuin ruuvata sitä pulttia joka pitää sitä kaasuläppää (vai mikä nyt onkaan) oikeassa asennossa. Sitten saatiin kone pysymään käynnissä ja oikeilla arvoilla.

                  Sitten aamulla kun kylmänä starttasi, niin eihän se ilman kaasua todellakaan käynnisssä pysynyt. No, ajoin lämpimäksi ja menin katsastukseen.

                  Katsastusmies jäi jumiin sillä autolla iskaritesteriin kun pohja otti kiinni ja jouduin nousta autosta pois, että ei ollut turhaa painoa
                  Sitten kun se ajoi siihen nosturille niin hyvin se siihen meni. Auton pohja oli koko matkan noin millin päässä niistä nosturin keskiraudoista

                  Äijä katto auton läpi ja sitten kun se meni koittamaan niitä jousia niin ajattelin että voi nyt vittu.
                  "Nää ei sais olla ihan näin"
                  Olin vaan muka tyhmänä ja sanoin että ne on ollut kun oon ton ostanut, eikä myyjä puhunut mitään.

                  No, jousista siis katsastuspäätös hylätty, niin kuin hyvin arvata saattoi.
                  Hommaan nyt vaan jostain vakiojouset, että pääsen siitä läpi.


                  Mutta nyt, mistäs tommosen tyhjäkäyntimoottorin muka hommaan?
                  Ilmeisesti siinä vika? Sitä oli ennenkin koputeltu, kun oli vähän kolhuilla.

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #39
                    Purkamoilta tai kysy KL-varaosista.

                    Comment

                    • |makke
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 847
                      • Vaasa

                      #40
                      Kysymys vielä noista jousista.

                      Miks yleensä porukat sanoo et 40mm madaltavat käy vakioiskareiden kanssa?
                      Ei toi voi pitää paikkaansa, koska takana on tietääkseni vakioiskarit (tuskin nyt ainakaan pidemmät ku vakiot?) ja kun auton tunkkaa ylös, niin 40mm madaltavat jouset pääsevät heilumaan, joten ei mee katsastuksesta läpi.

                      Edessä sitten Bilsteinin sprintit, jossa 60mm madaltavat jouset, jotka heiluu vielä enemmän, mutta väliä jää helposti enemmän ku se 2 senttiä, mikä pitäs muka 40 mm madaltavilla jousilla olla just nappiin. Ne Bilsteinit on vielä vähän lyhyemmät kuin vakioiskarit.

                      Siis tarkoittaako toi sanonta vaan sitä, että sillä vielä voi suht turvallisesti ajaa, jos on vakioiskareissa 40mm madaltavat jouset, mutta ei silti ole laillinen?
                      Vai mistä oon jäänyt paitsi?
                      Ne tosiaan pääsee heilumaan siellä, kun auton nostaa keskeltä ylös. Ei silloin jos tunkkaa vaan sivulta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎