Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nahkapenkin rautalankalenkkien irrotus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Nahkapenkin rautalankalenkkien irrotus?

    Irrottelen E39 penksitä nahkaverhousta ja pehmusteen ja nahkan välinen kiinnitys aihutti kysymyksen:

    Saan varmaan lenkit irti sivuleikkureilla mutta sitten pitäisi tilalle saada uudet lenkit. Onnistuisikohan se että taivuttaisi vain lenkit jotenkin suoriksi ja yrittäisi puristaa samat lenkit vielä takaisin? Onko jollakulla homma onnistunut siten vai omistatteko "BMW-työkalun" ja "BMW-lenkkiaihioita"?
    ---
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Minä avasin ne lenkit kärkipihtien ja pienien moniotepihtien(?) avulla ja laitoin samalla tavalla myös takaisin. Ei niitä suoriksi asti tarvitse taivuttaa, riittää kun lenkin liitoksen avaa riittävän (5-8mm) leveäksi. Mutta miksi otat nahat irti pehmusteista?
    E39 528iA

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      #3
      Originally posted by -Tapi
      Irrottelen E39 penksitä nahkaverhousta ja pehmusteen ja nahkan välinen kiinnitys aihutti kysymyksen:

      Saan varmaan lenkit irti sivuleikkureilla mutta sitten pitäisi tilalle saada uudet lenkit. Onnistuisikohan se että taivuttaisi vain lenkit jotenkin suoriksi ja yrittäisi puristaa samat lenkit vielä takaisin? Onko jollakulla homma onnistunut siten vai omistatteko "BMW-työkalun" ja "BMW-lenkkiaihioita"?
      IvVn varmaan osaa/tietää kertoa, mutta jos kyseessä on sellaiset vahvaa "rautalankaa" olevat teräväpäiset "sinkilät", niin ne lähti ainakin itellä ihan pihdeillä kääntämällä. Kokeilin yhtä-kahta taivuttaa takaisinkin. Onnistui. Ilman mtn erikoistyökalua, vaan taitaa noilla nahkasuutareilla olla siihenkin hommaan "patentti".

      PS. tjj ei kehtaa "kirota". moniotepihdit ovat suomeksi pillu- tahi papukaijapihdit.

      Comment

      • peltomäki
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 30

        #4
        Originally posted by -Tapi
        Irrottelen E39 penksitä nahkaverhousta ja pehmusteen ja nahkan välinen kiinnitys aihutti kysymyksen:

        Saan varmaan lenkit irti sivuleikkureilla mutta sitten pitäisi tilalle saada uudet lenkit. Onnistuisikohan se että taivuttaisi vain lenkit jotenkin suoriksi ja yrittäisi puristaa samat lenkit vielä takaisin? Onko jollakulla homma onnistunut siten vai omistatteko "BMW-työkalun" ja "BMW-lenkkiaihioita"?
        itte oon katkassu noi lenkit sivuleikkureilla ja laittanu uudet tarkoitukseen sopivilla pihdeillä tosin töis et oli hyvät työkalut. ja tosin merkki ei ollu BMW eli jos lenkit on sen näkösii et voi vaihtaa niin voihan ne korvata esim. rautalangalla itte saa väänneltyä ja ei oo penkis niin kovaa rasitusta et menis poikki toi rautalanka ku laittaa kunnolla samoihin kohtiin mistä otti pois

        Comment

        • IvvN
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 3078
          • HelSINKI

          #5
          Originally posted by -Tapi
          Irrottelen E39 penksitä nahkaverhousta ja pehmusteen ja nahkan välinen kiinnitys aihutti kysymyksen:

          Saan varmaan lenkit irti sivuleikkureilla mutta sitten pitäisi tilalle saada uudet lenkit. Onnistuisikohan se että taivuttaisi vain lenkit jotenkin suoriksi ja yrittäisi puristaa samat lenkit vielä takaisin? Onko jollakulla homma onnistunut siten vai omistatteko "BMW-työkalun" ja "BMW-lenkkiaihioita"?
          Mä voin lahjoittaa sulle noita lenkkejä, jos ymmärrän mitä tarkoitat. Siis semmoinen pieni metallinen pala, joka on melkein ympyrän muotoinen, joka pitää pitkää metallista jutskaa toisessa metallisessa jutskassa . Siihen kiinnitykseen tarvitset semmoiset vähän erikoisemmat pihdit, joita voin varmaan myydä tai lainata.

          kuvassa näkyy niin nämä palat, kuin työkalu siihen kiinnitämiseen. Mulla löytyy myös semmoinen suora pihdin näköinen työkalu, jota on joskus kätevämpää käyttää kuin tota kulmajutskaa.

          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
          www.kxd.fi

          Mahdollisesti maailman paras verhoomo

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            Ja wurth puljustakin tai siis liikkeestä joka edustaa heidän tuotteitaan noita saa, tuli sieltä haettua pihdit ja rasiallinen uusia "lenkkejä"
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • dhr
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 207

              #7
              Originally posted by nullzwei
              PS. tjj ei kehtaa "kirota". moniotepihdit ovat suomeksi pillu- tahi papukaijapihdit.
              Papukaijapihtejä käytetään laattojen katkaisuun, ne ovat eri asia kuin siirtoleukapihdit...

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #8
                Originally posted by dhr
                Papukaijapihtejä käytetään laattojen katkaisuun, ne ovat eri asia kuin siirtoleukapihdit...
                OT
                Laattojen katkaisuun käytetään laattaleikkuria...
                Ja eikö muka siirtoleukapihdeillä voi katkaista laattoja

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Tarkoittamani moniotepihti (Bilteman termi) siis näyttää tältä:
                  E39 528iA

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #10
                    Jees. PILLUPIHDIT

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Jaa, meilläpäin nuo ovat Jeesuksenleuat!

                      Kiitokset kaikille vastanneille. Kokeilen ensin irrottaa lenkkiä hieman taivuttamalla ja jos se ei vaikuta enää menevän "ehjänä" takaisin, siirryn oikeisiin työkaluihin.

                      TJJ: Nahka pitää irrottaa koska aktiivipenkin pehmuste ja normipenkin pehmuste olivat sittenkin erilaisia. Näet tänään mitä tarkoitan.
                      ---

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #12
                        Originally posted by -Tapi
                        Jaa, meilläpäin nuo ovat Jeesuksenleuat!

                        Kiitokset kaikille vastanneille. Kokeilen ensin irrottaa lenkkiä hieman taivuttamalla ja jos se ei vaikuta enää menevän "ehjänä" takaisin, siirryn oikeisiin työkaluihin.

                        TJJ: Nahka pitää irrottaa koska aktiivipenkin pehmuste ja normipenkin pehmuste olivat sittenkin erilaisia. Näet tänään mitä tarkoitan.
                        Kyllä ne saa laitettua niin kuin TJJ kirjoitti. Lenkit kannattaa ehdottomasti avata sivusuunnassa, eikä kehän suunnassa. Ite laittelin kans pihdeillä yhen nahkapenkin ja käytin vanhoja lenkkejä. Lenkit on ikävä laittaa takas, mutta onnistuu parhaiten, kun eka pyöräyttää sen silmukan nahassa olevasta rautalangasta läpi ja sitten sen pehmusteen rautalangasta. Samalla ruttaa sitä pehmustetyynyä niin paljon, että rautalanka on hyvin esillä. Toisilla pihdeillä pitää lenkkiä paikoillaan ja toisella puristaa sitten välin kasaan. Hermoja raastavaa hommaa, mutta ajan kanssa lopputulos on "kuin tehtaalta".
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Leathermanilla itse olen tehnyt noita vaihtoja useita ja samalla tavalla kun TJJ, niin onnistuu
                          Last edited by buksin-1; 17-09-2006, 17:47.
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • dhr
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 207

                            #14
                            Originally posted by nullzwei
                            OT
                            Laattojen katkaisuun käytetään laattaleikkuria...
                            Ja eikö muka siirtoleukapihdeillä voi katkaista laattoja
                            Laattaleikkuria JA papukaijapihtejä. Papukaijapihtejä käytetään laattojen katkaisuun, ei missään nimessä taivutteluun, kiinnipitämiseen tms.

                            Ne ovat tällaiset:



                            Saivarrellaan nyt oikein urakalla...

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Originally posted by KFZ-Koenig
                              Hermoja raastavaa hommaa, mutta ajan kanssa lopputulos on "kuin tehtaalta".
                              Huomasin. Kädet on aika hellänä kun neljän penkin istuinosat tuli kasattua putkeen. Ei ollut kivaa mutta tulipahan tehtyä. Käytin kärkipihtejä, segerpihtejä ja "tavallisia" pihtejä. Niin ja apuria. Yksin tekisin sitä vieläkin..
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎