Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väärä pultti jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5224
    • Hki 43

    Väärä pultti jumissa

    Jos joku osaisi sanoa seuraavaan probleemaan vastauksen olisin todella kiitollinen.

    Tankin kiinnikepannat pitäisi saada takaosasta irti, mutta jo 15 vuotta tietä nähneet kuusiokolopultit eivät avaudu. Crc:t ja koputellut on kokeiltu ja kuusiokoloavain pyörähti kannassa, kun voimalla väänsin. Kuumennus ja rälläkkäleikit ovat tietenkin mahdottomia, sillä bensaa haihtuu kokoajan vieressä olevan kupariputken rei(ä/i)stä. Pystyisiköhän joku ammattitaitoinen kaveri poraamaan tuohon vastakierteet ja sillä tavalla saattaamaan pultin ulos ilman, että auto leimahtaisi tuleen? Paikkoja voisi ehdotella.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • -JMV-
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 840
    • Etelä-Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by Carbonfiber
    Jos joku osaisi sanoa seuraavaan probleemaan vastauksen olisin todella kiitollinen.

    Tankin kiinnikepannat pitäisi saada takaosasta irti, mutta jo 15 vuotta tietä nähneet kuusiokolopultit eivät avaudu. Crc:t ja koputellut on kokeiltu ja kuusiokoloavain pyörähti kannassa, kun voimalla väänsin. Kuumennus ja rälläkkäleikit ovat tietenkin mahdottomia, sillä bensaa haihtuu kokoajan vieressä olevan kupariputken rei(ä/i)stä. Pystyisiköhän joku ammattitaitoinen kaveri poraamaan tuohon vastakierteet ja sillä tavalla saattaamaan pultin ulos ilman, että auto leimahtaisi tuleen? Paikkoja voisi ehdotella.
    No eikös olisi helpoin porata kanta pois ja laittaa uudet pultit
    F82 harraste

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5224
      • Hki 43

      #3
      Originally posted by -JMV-
      No eikös olisi helpoin porata kanta pois ja laittaa uudet pultit
      Mut eikös tosta porailemisesta vapaudu aika paljon lämpöä ja ehkä muutama kipinäkin?
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by Carbonfiber
        Mut eikös tosta porailemisesta vapaudu aika paljon lämpöä ja ehkä muutama kipinäkin?
        Tuskin alkaa kipinöimään jos porailee hyvällä terällä, anna mennä vaan.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • -JMV-
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 840
          • Etelä-Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Carbonfiber
          Mut eikös tosta porailemisesta vapaudu aika paljon lämpöä ja ehkä muutama kipinäkin?
          No ei tosta porailusta mitään kipinöitä lennä ja kyllähän se kuumenee, mutta ei se sun auto tuosta vielä leimahda
          F82 harraste

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5224
            • Hki 43

            #6
            Originally posted by antti79
            Tuskin alkaa kipinöimään jos porailee hyvällä terällä, anna mennä vaan.
            Eli poraan kannan irti? Milläs sen varren sieltä ulos sovittelen, ku on nimittäin aika tiukassa?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Carbonfiber
              Eli poraan kannan irti? Milläs sen varren sieltä ulos sovittelen, ku on nimittäin aika tiukassa?
              Eikös se tule ihan nostamalla sen jälkeen pois vai eikö toisessa päässä ole mutteria?
              F82 harraste

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5224
                • Hki 43

                #8
                Originally posted by -JMV-
                Eikös se tule ihan nostamalla sen jälkeen pois vai eikö toisessa päässä ole mutteria?
                No kun musta ei ollut, mut käynpä tsekkaamas.


                E: Ei ole mutteria vaan sellanen neliskulmainen levykonstruktio.
                Last edited by Carbonfiber; 17-09-2006, 19:41.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • -JMV-
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 840
                  • Etelä-Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Carbonfiber
                  No kun musta ei ollut, mut käynpä tsekkaamas.
                  Jos ei ole, niin kokeile ihan lukkopihdeillä vääntää auki.

                  EDIT: Ja jos ei pihdeillä lähde, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto porata koko pultti sieltä pois.
                  Last edited by -JMV-; 17-09-2006, 19:44.
                  F82 harraste

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5224
                    • Hki 43

                    #10
                    Originally posted by -JMV-
                    Jos ei ole, niin kokeile ihan lukkopihdeillä vääntää auki.

                    EDIT: Ja jos ei pihdeillä lähde, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto porata koko pultti sieltä pois.
                    Jep, jep. Kiitoksia avusta. Pitää käyttää jollain tutulla porautuksessa, kun oma pora ei tollaseen pysty.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • -JMV-
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 840
                      • Etelä-Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Carbonfiber
                      Jep, jep. Kiitoksia avusta. Pitää käyttää jollain tutulla porautuksessa, kun oma pora ei tollaseen pysty.
                      Ei se pora, mutta kunnon terän kun hommaat, niin eiköhän se siitä.
                      Kannattaa aloittaa pienemmällä terällä.
                      F82 harraste

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 779
                        • Gallia = Kinnula

                        #12
                        Kokeile ensin torx hylsyllä, se menee kyllä vasaralla koputtelemalla ja tarttuu tiukasti.
                        Monesti esim. Vetoakselin pultit ovat juuttuneet ja näin olen ne irti saanut.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • -Mikko M-
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 111
                          • Varkaus

                          #13
                          Sitten ku olet vähän matkaa porannut ni kannattaa viel siinä vaiheessa kokeilla lukkopihdeillä tai jollain muilla järeillä pihdeillä. Usein poraaminen kuumentaa ruuvia sen verran että lähtee sit jo pihdeillä.

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5224
                            • Hki 43

                            #14
                            Kiitoksia vinkeistä. Lukkopihdit auttoivat loppujen lopuksi, kun crc:tä syyti. Panta lähti irti, mutta pultti katkesi. No pitää toi loppuosa porailla pois.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎