Announcement

Collapse
No announcement yet.

b20-b23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeik88
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 300
    • Suonenjoki

    b20-b23

    m20b20 lohkoon kun laittaa b25 kampuran niin minkä mittaisilla kangilla? Eikös siitä tule tolla b25 kampuralla b23? Ja sit semmosta että alkaako noi l-jet b20 kannen venttiilit ahistamaan turbo käytössä, ku ei kehtais ruveta tekemään seetin renkaita esim b25 venttiileille. Niin ja paljonkos b20 männäntapin keskeltä on männän lakeen, mulla on nimittäin rossin billet männät niissä on syvennys männänlaella, mutta laen reunaan on 32mm.
    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2562
    • .

    #2
    Originally posted by Zeik88 View Post
    m20b20 lohkoon kun laittaa b25 kampuran niin minkä mittaisilla kangilla? Eikös siitä tule tolla b25 kampuralla b23? Ja sit semmosta että alkaako noi l-jet b20 kannen venttiilit ahistamaan turbo käytössä, ku ei kehtais ruveta tekemään seetin renkaita esim b25 venttiileille. Niin ja paljonkos b20 männäntapin keskeltä on männän lakeen, mulla on nimittäin rossin billet männät niissä on syvennys männänlaella, mutta laen reunaan on 32mm.
    M20B25-kammella tulee 2,3 litrainen, mutta isku oikeassa M20B23-moottorissa on 76,8mm, kun se on M20B25:ssä 75mm.

    M20B20/23-moottorien kanget ovat 130mm ja M20B25-moottorin 135mm.

    M20B20/23:n kansien seetit on helppo koneistaa M20B25:n venttiileille.

    M20B20:n männän puristuskorkeus on 43,4mm ja M20B23:n 37,8mm.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Originally posted by Freak View Post
      M20B25-kammella tulee 2,3 litrainen, mutta isku oikeassa M20B23-moottorissa on 76,8mm, kun se on M20B25:ssä 75mm.
      Tulee 2,2l. Tosi mystinen vaihtoehto, tuskin kovin moni edes kokeillut moista.

      Comment

      • Zeik88
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 300
        • Suonenjoki

        #4
        kampura

        Eli jos laitan b25 kampuran ja mäntien korkeus tapin keskeltä on tönärillä mitattuna noin 32-33mm niin mitkä kanget täytyy hommata?
        chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
        ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #5
          Originally posted by Zeik88 View Post
          Eli jos laitan b25 kampuran ja mäntien korkeus tapin keskeltä on tönärillä mitattuna noin 32-33mm niin mitkä kanget täytyy hommata?
          135mm tai 140mm,mieluummin 140mm kanget m50(ei vanos vai (m52)vanos,kummassa ne nyt oli?) moottorista jolloin saattaa joutua vielä millin verran lyhentämään mäntää.
          Last edited by Racink; 23-09-2006, 10:34.

          Comment

          • Zeik88
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 300
            • Suonenjoki

            #6
            sadwd

            Entäs jos laittaa jonkun dieselin kampuran. Mulla on semmonen missä lukee: Jakopään puolella tasapainossa numerosarja 2242898, &17N6, sit vauhtipyörän puolella: C38. Oiskohan m51? Ja käykö tolle m20 runkolaakerit pitäs vissiin käydä.
            chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
            ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

            Comment

            • Zeik88
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 300
              • Suonenjoki

              #7
              apuva. Tänään saisin osia jos tiedän että ne käy
              chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
              ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #8
                Originally posted by Zeik88 View Post
                Entäs jos laittaa jonkun dieselin kampuran. Mulla on semmonen missä lukee: Jakopään puolella tasapainossa numerosarja 2242898, &17N6, sit vauhtipyörän puolella: C38. Oiskohan m51? Ja käykö tolle m20 runkolaakerit pitäs vissiin käydä.
                Ei mitään hajua mistä peräisin mutta lukeeko missään esim. H81?

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by Racink View Post
                  Ei mitään hajua mistä peräisin mutta lukeeko missään esim. H81?
                  Dieselin kampurassa ei ole tuota H-lukua merkittynä. ETA-akselista sensijaan löytyy H81. Myös kaikista muistakin benskoneiden akseleista löytyy
                  H-merkintä: 2,0=H66, 2,3=H77, 2,5=H75
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Zeik88
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 300
                    • Suonenjoki

                    #10
                    Paljos tuossa m51 dieselin kampurassa on isku?
                    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by T3 View Post
                      Dieselin kampurassa ei ole tuota H-lukua merkittynä. ETA-akselista sensijaan löytyy H81. Myös kaikista muistakin benskoneiden akseleista löytyy
                      H-merkintä: 2,0=H66, 2,3=H77, 2,5=H75
                      Ahaa.Nuissa muovimoottoreidenkin akseleissa näyttää olevan merkitty nuo H luvut mutta dieselin akselia en olekkaan koskaan nähnyt.

                      Comment

                      • Freak
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 2562
                        • .

                        #12
                        Lisää matikkaa kouluihin!

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Tulee 2,2l. Tosi mystinen vaihtoehto, tuskin kovin moni edes kokeillut moista.
                        40mm*40mm*3,14*75mm*6/1000 = 2261,9 cm3
                        Minun laskuopin mukaan tämä on edelleen se 2,3 litraa eikä siitä miksikään muutu. Vai miten on?

                        Olen tästä ennenkin maininnut ja sanon uudelleen. M20B25-kampi ja M20B23-koneen männät ja kanget. Tällä kokoonpanolla saa mainion budjettiturboaihion. Käyttämällä E21:n mäntiä ja M20B20/23-kantta puristukset on noin 8,7. Eikä tarvitse sorvata.
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by Freak View Post
                          Minun laskuopin mukaan tämä on edelleen se 2,3 litraa eikä siitä miksikään muutu. Vai miten on?
                          Totta. Muistin vaan, että se jää just alle 2,3l. No, oli miten oli, näin on.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎