Kytkimen rahina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tkdM5
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 71

    Kytkimen rahina

    Sellainen ongelma ilmenee liikkeellelähdössä eli kun 1kkösen tai pakin laittaa silmään niin kytkintä pohjassa pidettäessä kuuluu pientä rahinaa, yleensä kun on ajanut vähänaikaa niin onkelma katoaa.. onko kytkin mahdollisesti pikkuhiljaa tiensä päässä vai? ja autohan oli se -94 M5
    e34 M5 3.8 -94
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    taitaapa olla kytkimen painelaakeri tiensä päässä.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • tkdM5
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 71

      #3
      no niimpä taitaakin olla, oisko akuutti korjaus paikallaan vai hajoaako koko laatikko jos jatkan ajelua? eikös tuo osa ole jotai 60€ tms.
      e34 M5 3.8 -94

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by tkdM5 View Post
        no niimpä taitaakin olla, oisko akuutti korjaus paikallaan vai hajoaako koko laatikko jos jatkan ajelua? eikös tuo osa ole jotai 60€ tms.
        Vaihda vaan suosiolla koko kytkinpaketti,on kuitenkin sen verran iso homma.
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • tkdM5
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 71

          #5
          oisko jossain mahd. jotain räjäytyskuvaa tms, mistä saisi vähän jelppiä projektiin.. tarviiko jotain erikoistyökaluja tms.
          e34 M5 3.8 -94

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            tuolta löytyy jotain http://www.realoem.com/bmw/ edit: ja ei siihen kummoisia työkaluja tarvita. on vain aika vittumainen homma irroittaa laatikko koneesta kun osa kiinnityspulteista on sen verran vittumaisessa paikassa.
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • Ace-81
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 65
              • Paimio

              #7


              Tuolla hyvät ohjeet laatikon irroitukseen, ainakin itselle oli paljon hyötyä Juuri sain omasta laatikon puotettua pois , olisi ollut aikamoista arpomista ilman noita ohjeita .
              Hyvä kun jotkut jaksavat kirjotella ohjeita.
              Ainut et 3.8:ssa noi laatikon hylsy torxin koot ovat 10 ja 12 mm
              E61 535d 410hp 789nm

              Comment

              • tkdM5
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 71

                #8
                kiitos, tuosta onkin paljon apua
                e34 M5 3.8 -94

                Comment

                • torant
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 213

                  #9
                  En viitsinyt suotta ruveta tekemään uutta keskustelu litaniaa. Ajattelin että nostetaan tämä vanha aihe takasin pinnalle. Elikäs, mulla kanssa pitää painelaakeri ääntä, ja olisi vaihdon edessä. Kävin piruuttani korjaamolla kysymässä, että mitä vaihto maksaisi. Asentaja sano, että kannattaa vaihtaa koko asetelma, ja niinhän se toki onkin. Asetelma maksaa 200e, työ on 200e, eli ei kallis mun mielestä. Mutta silti ajattelin vaihtaa itse. Kuinkahan kauan mahtaa ottaa tuo laakerin vaihto? Ja samalla se asentaja sanoi siitä koko asetelman vaihdosta, että on voinut tulla vahinkoa jo koko asetelmaan. Onko kellään käynyt niin, kun on ajanut paskalla painelaakerilla, että on asetelma ottanut siipeensä?

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3352
                    • haapavesi

                    #10
                    Originally posted by badbone View Post
                    En viitsinyt suotta ruveta tekemään uutta keskustelu litaniaa. Ajattelin että nostetaan tämä vanha aihe takasin pinnalle. Elikäs, mulla kanssa pitää painelaakeri ääntä, ja olisi vaihdon edessä. Kävin piruuttani korjaamolla kysymässä, että mitä vaihto maksaisi. Asentaja sano, että kannattaa vaihtaa koko asetelma, ja niinhän se toki onkin. Asetelma maksaa 200e, työ on 200e, eli ei kallis mun mielestä. Mutta silti ajattelin vaihtaa itse. Kuinkahan kauan mahtaa ottaa tuo laakerin vaihto? Ja samalla se asentaja sanoi siitä koko asetelman vaihdosta, että on voinut tulla vahinkoa jo koko asetelmaan. Onko kellään käynyt niin, kun on ajanut paskalla painelaakerilla, että on asetelma ottanut siipeensä?
                    on käynyt että asetelmaan tulee "rantu" painelaaerin kohdalle kun laakeri on hirttanyt kiinni!

                    jos meinaat purkaa niin laita levy myös uusi niinkuin myös osa nro 6! (ollut jo 2 kerta melkein poikki kun olen kytkinten kans pelleillyt!)



                    kuva on e30n m20b20:N kytkimestä!

                    ja tuohon aikaan jos jotain samoisin niin jos eka kertaa purkaa niin varaa viikonloppu aikaa niin ei tule kiireellä sohitttua ettei tarvitse 2kertaa purkaa! (nim kokemusta on )
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • torant
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 213

                      #11
                      Ajattelin kanssa, että kyllä sitä aikaa täytyy ottaa. Sehän on enemmän sääntö kuin poikkeus, että varmaan jotain ylimääräistä tarvii käydä ostamassa. Milläs nimellä toi osa nro.6 tunnetaan, joku jousi se on? Motonetin sivuilta ei ainakaan mitään löytynyt. Paine laakerin jo motonetista tilasinkin 29e

                      Comment

                      Working...
                      X