Onko kukaan käyttäny turbo projekteissaan ahtopaineen mukaan säätyvää bensan paineen säädintä? Näyttää aika monessa olevan bensan paineet säädetty kiinteäksi tiettyyn paineeseen. Miksi? Tuleeko tollasella ahtopaineen mukaan säätyvällä säätimellä ongelmia?
ahtopaineen mukaan säätyvä bensanpaineen säädin
Collapse
X
-
Originally posted by Jebu View PostOnko kukaan käyttäny turbo projekteissaan ahtopaineen mukaan säätyvää bensan paineen säädintä? Näyttää aika monessa olevan bensan paineet säädetty kiinteäksi tiettyyn paineeseen. Miksi? Tuleeko tollasella ahtopaineen mukaan säätyvällä säätimellä ongelmia?
mulla toimii vakio paineensäädin, sekin nostaa tiettyyn rajaan asti paineita.
yleensä paineensäätimellä yritetään pitää paine-ero pensanpaineen ja imusarjan paineen välillä vakiona jotta virtaus on helpompi säätää tietokoneella oikeaksi.
toimii kiinteä paineensäädinkin mutta ruisku pitää ohjelmoida sen mukaan.
-
-
Originally posted by Jebu View PostOnko kukaan käyttäny turbo projekteissaan ahtopaineen mukaan säätyvää bensan paineen säädintä? Näyttää aika monessa olevan bensan paineet säädetty kiinteäksi tiettyyn paineeseen. Miksi? Tuleeko tollasella ahtopaineen mukaan säätyvällä säätimellä ongelmia?
vnuAlla riippuen ajasta ja paikasta:
Bmw E30 316 -87
Bmw E34 "525i" -89
Citroen DS23 -73
Citroen Saxo 1.4 -99
AS-202 Bravo
Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Vilhosuuri View PostYksi aika iso syy taitaa olla se että ruiskusuuttimet on suunniteltu toimimaan optimaalisesti tietyllä bensanpaineella. Kyllä tuota viritystä käyttäisi moni iso poika jos siitä olisi jotain hyötyä.
vnuE30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostNo väitäkkö että siitä ei hyötyä olis??? ja eikö porukka muka käytä tuota :think
Yleensä vaan on niin että kun tehdään tehokkaita moottoreita, sinne laitetaan säädettävä bensapaineensäädin, joka säädetään suuttimien mukaan. Sitten aukioloaikaa muuttamalla saadaan bensan määrää muutettua.
vnuAlla riippuen ajasta ja paikasta:
Bmw E30 316 -87
Bmw E34 "525i" -89
Citroen DS23 -73
Citroen Saxo 1.4 -99
AS-202 Bravo
Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.
Comment
-
-
Vakio b-paineen säädin toimii juuri näin myös turbokäytössä. Eli puhekielen bensanpaine on itse asiassa "paine-ero" (kiskopaine - imusarjan paine).
Topicin aloittaja tarkoittanee kertovaa (ei juttelevaa) b-paineen säädintä. Tälläinen säädin ei siis ole lineaarinen ylipaineella (paine-ero kasvaa ylipaineella -> suuttimien läpi virtaavan polttoaineen määrä kasvaa -> seos rikastuu).
EDIT:
Originally posted by Jebu View PostJa ahtopaineen mukaan säätyvällä säätimellä saatas lisää ainetta koneeseen ahto paineitten noustessa.Last edited by tonnikala; 01-10-2006, 21:48.
Comment
-
-
joo mut miten vakio pensansäädin muka toimii kunnolla turbo vehkeissä kun on ily painetta ja vakion p-säädin toimii alipainella.....eli paineero menee yli paineelle....
kyl jos meinaa sopan saanin olla kohallaan niin ehdotomasta ahtojen mukaan säätyvä säädin täytyy olla!€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postjoo mut miten vakio pensansäädin muka toimii kunnolla turbo vehkeissä kun on ily painetta ja vakion p-säädin toimii alipainella.....eli paineero menee yli paineelle....
Comment
-
Comment