tästä olikin jo jotain juttua tuolla vanhemmissa lastu keskusteluissa mutta minulla on e36 325 -94 ja siinä lastu(merkistä ei tietoa kun oli jo ostaessa paikoillaan). kiekkamittari loppuu 7000rpm kohdalla ja mittarin neula nousee vielä yli sentin verran ennekuin rajoitin katkaisee, eli jos mittari jatkuisi niin kone rääkyisi n.8000rpm... onko kenelläkään samalla tavalla? ei kyllä taatusti tosiaan tee hyvää kierrättää noin mutta tuli nyt kokeiltua. ilmeisesti normaalit on lastulla siinä n.7000rpm?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
huippukierroksista..
Collapse
X
-
Eihän tuota konetta ole mitään järkeä kierrättä noin paljoaMulla oli joskus e36 325 ja muistelisin että paras vaihtoväli olisi ollut siinä 5000-5500rmp paikkeilla...auton kulku kyllä muuttui radikaalisti kun vedätti liikaa
Auto kun auto niin kyllä sen pers tuntumalla huomaa kun on liikaa kierroksia ja vääntö loppuu kuin seinään- Muutamia riisejä
- Muutamia saksalaisia
- Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
- Ex E30 320i -84
Comment
-
-
Originally posted by masi300 View PostEihän tuota konetta ole mitään järkeä kierrättä noin paljoaMulla oli joskus e36 325 ja muistelisin että paras vaihtoväli olisi ollut siinä 5000-5500rmp paikkeilla...auton kulku kyllä muuttui radikaalisti kun vedätti liikaa
Auto kun auto niin kyllä sen pers tuntumalla huomaa kun on liikaa kierroksia ja vääntö loppuu kuin seinään
mitä helv.
siis tuosta 5000-5500 se kone vasta herää. sitten meno jatkuu 6500-7000 asti.
en itse kierrättäisi yli 7000 ikinä. toki typerä sinällää hommata lastu jossa ei oo kierroksia rajoitettu.
Comment
-
-
Originally posted by metanolman83 View Posttästä olikin jo jotain juttua tuolla vanhemmissa lastu keskusteluissa mutta minulla on e36 325 -94 ja siinä lastu(merkistä ei tietoa kun oli jo ostaessa paikoillaan). kiekkamittari loppuu 7000rpm kohdalla ja mittarin neula nousee vielä yli sentin verran ennekuin rajoitin katkaisee, eli jos mittari jatkuisi niin kone rääkyisi n.8000rpm... onko kenelläkään samalla tavalla? ei kyllä taatusti tosiaan tee hyvää kierrättää noin mutta tuli nyt kokeiltua. ilmeisesti normaalit on lastulla siinä n.7000rpm?
siisti kyllä tietää että jos haluaa niin mennään laulaenKäyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Pelkäsin aluks et lastu oli hävittäny kierrosten rajottimen mut se olikin siirtäny sitä 6300 -> 6800 noh mut en mä oo ainakaan huomannu et meno olis jotenkin vaikeeta noilla kierroksilla.:think vaihdon koitan tehä ennen ku lyö rajottimelle
Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista
E46 320i -99
"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85
ex:
E34 535iA -91
E30 316i -89
E30 320i -90
Comment
-
-
Originally posted by masi300 View PostEihän tuota konetta ole mitään järkeä kierrättä noin paljoaMulla oli joskus e36 325 ja muistelisin että paras vaihtoväli olisi ollut siinä 5000-5500rmp paikkeilla...auton kulku kyllä muuttui radikaalisti kun vedätti liikaa
Auto kun auto niin kyllä sen pers tuntumalla huomaa kun on liikaa kierroksia ja vääntö loppuu kuin seinäänTuskin auto "hyytyy" jos odottaa huipputehon kierroksia ennenkuin vaihtaa isommalle...
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Originally posted by peeämwee View Posthuh huh! kuten jo edellä mainittin niin ei varmasti hyvä sitä usein harrastaa.. luin jostain että kiertokangen laakerit ei tykkää hyvää pidempiaikaisesta kieräätyksestä yli 4500 rpm, tai siis siitä ne alkavat kulumaan jne. automaatti malliset sitten kestävät kauemmin, vähemmän kierroksia yleensä..mutta onhan ne laatuautoja.
siisti kyllä tietää että jos haluaa niin mennään laulaen325i -93 E36
Comment
-
-
Mainitsin mielestäni aika selvästi että jos vedättää LIIKAA,en puhunut huipputehon kierroksista. Tai jos osa elää siinä uskossa että max. kierrokset=huipputeho, niin ei voi sanoa muutakuin voivoi.
Tai voihan tuo toimia tietyllä vaihteella ja rajoitin säädetty juuri sopivasti...mutta ei siitä sen enempää.- Muutamia riisejä
- Muutamia saksalaisia
- Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
- Ex E30 320i -84
Comment
-
-
Originally posted by Susi View PostYkkösellä voi lähelle seiskaa vetää, jotta kakkosella kone olisi paremmin vetoalueella, mutta suuremmilla vaihteilla se on vain huudatusta...
Pahimmillaan tämä ongelma on sellaisessa autossa kuin juuri koeajettu Alfa Brera 3.2, jossa kiekkarajoitin ottaa heti punarajalla ja ykkönen on lyhyt (maks ~50 km/h) ja kakkonen pitkä (maks ~120 km/h).Last edited by Petri.Kekkonen; 05-10-2006, 11:05.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
1 ja 2 päästän 7000 kun mun systeemillä siinä nurkilla että se vielä menee. Tällä keinolla oon vilkutellu monelle kuskille takaikkunasta liikenteessä.
Lastun mallistaha se on kiinni minne ne tehoalueet siirtyy.
Ja en ole rajoitinta tästä autosta löytänyt
Mutta 7000 on mulla ehdoton MAX, koska rikkomaan en alaLast edited by JTMD; 05-10-2006, 12:23.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by JanisHell View PostHeh aika paskoja nää bemut sitten, jos ei kestä autobahn vauhtien moottorikieroksia pidempää. 4500rpm pitäis mikä tahansa auto kestää pitkässäkin ajossa, paitsi ehkä diisseleiden.
jos sit ajelet koko ajan repien ssinne 8000 rpm niin voit arvata miten pidemmän päälle käy.
ja saksassahan on vähän eri periaate kun täällä, siellähän ajetaan 100-150 tkm jonka jälkeen auto on "loppu" ja se siirtyy turkkilaisille.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
Comment