Announcement

Collapse
No announcement yet.

huippukierroksista..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metanolman83
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 249
    • itä suomi

    huippukierroksista..

    tästä olikin jo jotain juttua tuolla vanhemmissa lastu keskusteluissa mutta minulla on e36 325 -94 ja siinä lastu(merkistä ei tietoa kun oli jo ostaessa paikoillaan). kiekkamittari loppuu 7000rpm kohdalla ja mittarin neula nousee vielä yli sentin verran ennekuin rajoitin katkaisee, eli jos mittari jatkuisi niin kone rääkyisi n.8000rpm... onko kenelläkään samalla tavalla? ei kyllä taatusti tosiaan tee hyvää kierrättää noin mutta tuli nyt kokeiltua. ilmeisesti normaalit on lastulla siinä n.7000rpm?
  • Kolme2viis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 93

    #2
    Joo ei varmaan tykkää 8000 kiekoista. Vakiolastulla rajotin paukkaa vastaan 6500rpm.

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 831
      • Helsinki

      #3
      Mulla kiertää niin paljon kuin jaksaa lappua lattiaan painaa...
      7000 otan normaalisti silloin kun on jokin pakonomainen tarve lähettää.
      Lastun merkistä ei ole tietoa.
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • Susi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 473
        • Kuopio, Suomi

        #4
        Itse en rivikutosta kierrättäisi 8000 rpm:ään, etenkään kun konetta ei ole sellaisille kierrosluvuille suunniteltu (M-koneet on asia erikseen). Rivikutonen on nättikäyntinen, mutta korkealle sitä ei kovinkaan hyvin saa kiertämään.

        Comment

        • masi300
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 262
          • Pori

          #5
          Eihän tuota konetta ole mitään järkeä kierrättä noin paljoa Mulla oli joskus e36 325 ja muistelisin että paras vaihtoväli olisi ollut siinä 5000-5500rmp paikkeilla...auton kulku kyllä muuttui radikaalisti kun vedätti liikaa
          Auto kun auto niin kyllä sen pers tuntumalla huomaa kun on liikaa kierroksia ja vääntö loppuu kuin seinään
          - Muutamia riisejä
          - Muutamia saksalaisia
          - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
          - Ex E30 320i -84

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15274
            • Ajamisen Iloa

            #6
            Originally posted by masi300 View Post
            Eihän tuota konetta ole mitään järkeä kierrättä noin paljoa Mulla oli joskus e36 325 ja muistelisin että paras vaihtoväli olisi ollut siinä 5000-5500rmp paikkeilla...auton kulku kyllä muuttui radikaalisti kun vedätti liikaa
            Auto kun auto niin kyllä sen pers tuntumalla huomaa kun on liikaa kierroksia ja vääntö loppuu kuin seinään
            H Ä H ! ! !
            mitä helv.

            siis tuosta 5000-5500 se kone vasta herää. sitten meno jatkuu 6500-7000 asti.

            en itse kierrättäisi yli 7000 ikinä. toki typerä sinällää hommata lastu jossa ei oo kierroksia rajoitettu.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Susi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 473
              • Kuopio, Suomi

              #7
              325:ssa taitaa tehot tulla 5900 jengassa eli parhaan kiihtyvyyden saamiseksi ei varmaankaan kannata yli 6500 rpm:n kierrättää. Ykkösellä voi lähelle seiskaa vetää, jotta kakkosella kone olisi paremmin vetoalueella, mutta suuremmilla vaihteilla se on vain huudatusta...

              Comment

              • peeämwee
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1822
                • I sink hell

                #8
                Originally posted by metanolman83 View Post
                tästä olikin jo jotain juttua tuolla vanhemmissa lastu keskusteluissa mutta minulla on e36 325 -94 ja siinä lastu(merkistä ei tietoa kun oli jo ostaessa paikoillaan). kiekkamittari loppuu 7000rpm kohdalla ja mittarin neula nousee vielä yli sentin verran ennekuin rajoitin katkaisee, eli jos mittari jatkuisi niin kone rääkyisi n.8000rpm... onko kenelläkään samalla tavalla? ei kyllä taatusti tosiaan tee hyvää kierrättää noin mutta tuli nyt kokeiltua. ilmeisesti normaalit on lastulla siinä n.7000rpm?
                huh huh! kuten jo edellä mainittin niin ei varmasti hyvä sitä usein harrastaa.. luin jostain että kiertokangen laakerit ei tykkää hyvää pidempiaikaisesta kieräätyksestä yli 4500 rpm, tai siis siitä ne alkavat kulumaan jne. automaatti malliset sitten kestävät kauemmin, vähemmän kierroksia yleensä..mutta onhan ne laatuautoja.

                siisti kyllä tietää että jos haluaa niin mennään laulaen
                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                http://velkakello.fi/

                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                Comment

                • honkkeli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 947
                  • Kaarina

                  #9
                  Pelkäsin aluks et lastu oli hävittäny kierrosten rajottimen mut se olikin siirtäny sitä 6300 -> 6800 noh mut en mä oo ainakaan huomannu et meno olis jotenkin vaikeeta noilla kierroksilla.:think vaihdon koitan tehä ennen ku lyö rajottimelle

                  Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                  E46 320i -99

                  "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                  ex:
                  E34 535iA -91
                  E30 316i -89
                  E30 320i -90

                  Comment

                  • Aukes!
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2013
                    • Riihimäki

                    #10
                    Originally posted by masi300 View Post
                    Eihän tuota konetta ole mitään järkeä kierrättä noin paljoa Mulla oli joskus e36 325 ja muistelisin että paras vaihtoväli olisi ollut siinä 5000-5500rmp paikkeilla...auton kulku kyllä muuttui radikaalisti kun vedätti liikaa
                    Auto kun auto niin kyllä sen pers tuntumalla huomaa kun on liikaa kierroksia ja vääntö loppuu kuin seinään
                    Olikohan sulla TDS? Tuskin auto "hyytyy" jos odottaa huipputehon kierroksia ennenkuin vaihtaa isommalle...


                    - E60 -05 "too small to mention"
                    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                    Comment

                    • JanisHell
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 410

                      #11
                      Originally posted by peeämwee View Post
                      huh huh! kuten jo edellä mainittin niin ei varmasti hyvä sitä usein harrastaa.. luin jostain että kiertokangen laakerit ei tykkää hyvää pidempiaikaisesta kieräätyksestä yli 4500 rpm, tai siis siitä ne alkavat kulumaan jne. automaatti malliset sitten kestävät kauemmin, vähemmän kierroksia yleensä..mutta onhan ne laatuautoja.

                      siisti kyllä tietää että jos haluaa niin mennään laulaen
                      Heh aika paskoja nää bemut sitten, jos ei kestä autobahn vauhtien moottorikieroksia pidempää. 4500rpm pitäis mikä tahansa auto kestää pitkässäkin ajossa, paitsi ehkä diisseleiden.
                      325i -93 E36

                      Comment

                      • masi300
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 262
                        • Pori

                        #12
                        Mainitsin mielestäni aika selvästi että jos vedättää LIIKAA,en puhunut huipputehon kierroksista. Tai jos osa elää siinä uskossa että max. kierrokset=huipputeho, niin ei voi sanoa muutakuin voivoi.
                        Tai voihan tuo toimia tietyllä vaihteella ja rajoitin säädetty juuri sopivasti...mutta ei siitä sen enempää.
                        - Muutamia riisejä
                        - Muutamia saksalaisia
                        - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                        - Ex E30 320i -84

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7455
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Susi View Post
                          Ykkösellä voi lähelle seiskaa vetää, jotta kakkosella kone olisi paremmin vetoalueella, mutta suuremmilla vaihteilla se on vain huudatusta...
                          Ihmettelinkin jo eikö kukaan sano tätä, kierrättämiseen ei vaikuta vain huipputehon kierrokset vaan myös välitykset. 1-2 vaihdossa ero välityksissä on suuri ja siksi on pakko kierrättää ykkösellä yli ettei kakkosella tipu kiekat liian alas.

                          Pahimmillaan tämä ongelma on sellaisessa autossa kuin juuri koeajettu Alfa Brera 3.2, jossa kiekkarajoitin ottaa heti punarajalla ja ykkönen on lyhyt (maks ~50 km/h) ja kakkonen pitkä (maks ~120 km/h).
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 05-10-2006, 11:05.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • JTMD
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 831
                            • Helsinki

                            #14
                            1 ja 2 päästän 7000 kun mun systeemillä siinä nurkilla että se vielä menee. Tällä keinolla oon vilkutellu monelle kuskille takaikkunasta liikenteessä.

                            Lastun mallistaha se on kiinni minne ne tehoalueet siirtyy.
                            Ja en ole rajoitinta tästä autosta löytänyt
                            Mutta 7000 on mulla ehdoton MAX, koska rikkomaan en ala
                            Last edited by JTMD; 05-10-2006, 12:23.
                            -10 e93 325i
                            -04 e46 320i
                            -92 e31 850i 6speed
                            -92 e30 325 cab
                            -93 e36 M3
                            -91 e36 325

                            Comment

                            • peeämwee
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1822
                              • I sink hell

                              #15
                              Originally posted by JanisHell View Post
                              Heh aika paskoja nää bemut sitten, jos ei kestä autobahn vauhtien moottorikieroksia pidempää. 4500rpm pitäis mikä tahansa auto kestää pitkässäkin ajossa, paitsi ehkä diisseleiden.
                              siis totta kai ne kestää, mutta määrätyn ajan. eli jos vertaa vaikka saksalaista peliä ja vastaavaa suomalaista niin kone kestää suomessa luultavasti huomattavasti kauemmin koska sillä ei ajeta talla pohjassa koko ajan. (edellyttäen että siitä muuten pidetään hyvin-ei esim. parin kilsan pyrähdyksiä talvella ilman lohkoa)

                              jos sit ajelet koko ajan repien ssinne 8000 rpm niin voit arvata miten pidemmän päälle käy.

                              ja saksassahan on vähän eri periaate kun täällä, siellähän ajetaan 100-150 tkm jonka jälkeen auto on "loppu" ja se siirtyy turkkilaisille.
                              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                              http://velkakello.fi/

                              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎