Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puolan mittaaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KeDa21
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 322

    Puolan mittaaminen?

    Eli miten toisiokäämin arvo mitataan..? (M50B25) ..ensiöpuolihan mitataan nastoista olikohan 1 ja 15.
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Toisiokäämiä ei pysty mittaamaan puolasta. Ensiökäämin arvo on 0,4-0,8 Ohmia (pinnit 1 ja 3, puolan 3 pinnisestä liittimestä).
    Last edited by antti79; 04-10-2006, 17:17.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by KeDa21 View Post
      Eli miten toisiokäämin arvo mitataan..? (M50B25) ..ensiöpuolihan mitataan nastoista olikohan 1 ja 15.
      Oli,oskilloskoopilla kuulemma vois onnistua,käy kysymässä jostakin autosähköliikkeestä testausta.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • KeDa21
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322

        #4
        Joo ajattelin juuri tuossa että samantien ostan uudet puolat kun halvalla saa, niin näkee johtuuko vika sitten hajonneista puolista :think

        Comment

        • KeDa21
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322

          #5
          Eikös se puolien testaus myös onnistu niin, että ottaa vuorotellen jokaisesta sen puolan johdon irti ja kokeilee vaikuttaako mitenkään. Eli käynnistys jokaisen puolan kohdalla. Jos ei johdon pois ottaminen vaikuta mitään, niin siinä sitten vika.. ..mutta jos puola taas toimii hetkellisesti niin sitten vähän hankalempaa..

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            ...Ja palamaton bensa tekee hyvää kissalle
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by KeDa21 View Post
              Eikös se puolien testaus myös onnistu niin, että ottaa vuorotellen jokaisesta sen puolan johdon irti ja kokeilee vaikuttaako mitenkään. Eli käynnistys jokaisen puolan kohdalla. Jos ei johdon pois ottaminen vaikuta mitään, niin siinä sitten vika.. ..mutta jos puola taas toimii hetkellisesti niin sitten vähän hankalempaa..
              no siitä näät mikä puola on pimeenä, jos auto käy viidellä pytyllä ja vika puolassa. jos puola antaa heikon kipinän tai pätkii välillä, niin mites sen tollai voisit testata. ilmeisesti sulla ei kuitenkaan viidellä käynyt... kai nyt oot jo ne tulpat uusinu?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                #8
                Originally posted by bemu2000 View Post
                no siitä näät mikä puola on pimeenä, jos auto käy viidellä pytyllä ja vika puolassa. jos puola antaa heikon kipinän tai pätkii välillä, niin mites sen tollai voisit testata. ilmeisesti sulla ei kuitenkaan viidellä käynyt... kai nyt oot jo ne tulpat uusinu?
                Eipä ole vielläkään tulppia uusittu, kun vaikuttaa ok kuntoisilta mutta vaihdan nekin kyllä.. Putkistosta kuuluu röpötystä tuossa 2500-3000rpm:n kohdalla, eli viittaa ilmeisesti juuri johonkin puolavikaan. Pitäisi vaan löytää jotenkin missä puolassa se vika on jos edes on :think
                Last edited by KeDa21; 24-10-2006, 08:52.

                Comment

                • Neutrone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 1319
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by KeDa21 View Post
                  Eipä ole vielläkään tulppia uusittu, kun vaikuttaa ok kuntoisilta mutta vaihdan nekin kyllä.. Putkistosta kuuluu röpötystä tuossa 2500-3000rpm:n kohdalla, eli viittaa ilmeisesti juuri johonkin puolavikaan. Pitäisi vaan löytää jotenkin missä puolassa se vika on jos edes on :think
                  Mittaamalla ei välttämättä suht sököstäkään puolasta erota vikaa. Helpointa on kun ostat yhen puolan ja rupeet käymääm pyttyjä läpi.
                  F10 530d semiVOLL
                  ex. E90 320d M-Sport '06
                  ex. E39 523i M-Sport '00
                  ex. E36 325i Coupe '92
                  ex. E30 316i '89



                  Comment

                  • KeDa21
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322

                    #10
                    Joo toimiva puolakin jo löytyy testailuja varten, mutta ei ole viellä kerennyt testailemaan..ja viellä kun "vika" on loppupelissä aika pieni, niin sen korjaantuminen aika hankala huomata kun ajan kanssa..tai mistä tiedän miten 325i pitää oiken vetää/toimia. :think Kuitenkin alkaa vetämään vasta kunnolla tuossa 3500rpm:n jälkeen

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      #11
                      Tämmösiä kierroskoneita nää vähän tuntuu olevan. Eipä siellä alakierroksilla oikein mitään tapahdu. Kyllä tämä M50B25 tuntuu heräilevän vasta 4000 kierroksen tienoilla :(
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • KeDa21
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322

                        #12
                        Originally posted by Fabsu View Post
                        Tämmösiä kierroskoneita nää vähän tuntuu olevan. Eipä siellä alakierroksilla oikein mitään tapahdu. Kyllä tämä M50B25 tuntuu heräilevän vasta 4000 kierroksen tienoilla :(
                        Eli "vika" ei välttämättä ole vika ..tuo röpöttäminen vaan vaikuttaa että joku puola ei olis ihan täysillä mukana...paitsi kylmänä, jolloin alkaa vetämään lähes heti kaasua painellessa ja röpötystä ei kuulu

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #13
                          Originally posted by KeDa21 View Post
                          Eli "vika" ei välttämättä ole vika ..tuo röpöttäminen vaan vaikuttaa että joku puola ei olis ihan täysillä mukana...paitsi kylmänä, jolloin alkaa vetämään lähes heti kaasua painellessa ja röpötystä ei kuulu
                          Ei sen koneen kyllä kuulu "röpöttää". Jos mahdollista niin vertaa johonkin muuhun vastaavaan Bemuun, näin saat kuvan miten sen koneen pitää käyttäytyä.
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎