Announcement

Collapse
No announcement yet.

b20 puristus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeik88
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 300
    • Suonenjoki

    b20 puristus

    Joo eli paljon tulis puristus suhteeksi seuraavalla kokoon panolla:

    Männän puristus korkeus 33mm
    Ïsku 75mm
    Veivit 130mm
    Männissä noin 7mm montut
    Cometic kansipahvi oiskohan joku 1.75mm?? muistaakseni
    ja kone m20b20
    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2558
    • .

    #2
    Originally posted by Zeik88 View Post
    Joo eli paljon tulis puristus suhteeksi seuraavalla kokoon panolla:

    Männän puristus korkeus 33mm
    Ïsku 75mm
    Veivit 130mm
    Männissä noin 7mm montut
    Cometic kansipahvi oiskohan joku 1.75mm?? muistaakseni
    ja kone m20b20
    Laskematta jotain 4:1 luokkaa, kun mäntä jää noilla mitoilla puoli senttiä lohkon alaouolelle. Onko tuossa kaikki mitat varmasti OK? Lisäksi sen montun muoto ja halkaisija olisi ihan hyvä tietää.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Zeik88
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 300
      • Suonenjoki

      #3
      yjgd

      ne montut siinä männässä on on pyöreät halkaisia noin 78mm tilavuus 30ml.
      Kannesta lähti kun oikaisin noin 1mm pois ja mietin että paljonko lohkon päältä kestää ottaa ettei venat rupee hakkaamaan.
      männisstä on kyllä noin 3.5mm kolot venoille.

      Ja mietin vaan että (130+33+43.4) -(33+37.5) on 135.9
      eli mäntä jää 0.9mm alemma ku vakio.

      Paljonko lohkosta pitää ottaa???

      ja jos joku kehtais sanoo ton cometicin paksuuden

      Ja laskin että: 80,5 on männä halkaisia. 40.25 potenssiin2 *pii+ palotilat eli 64ml/64ml= 6.9? Mut mäntähän jää muutenkii alemma ku vakio..
      chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
      ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

      Comment

      • Freak
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 2558
        • .

        #4
        Originally posted by Zeik88 View Post
        ne montut siinä männässä on on pyöreät halkaisia noin 78mm tilavuus 30ml.
        Kannesta lähti kun oikaisin noin 1mm pois ja mietin että paljonko lohkon päältä kestää ottaa ettei venat rupee hakkaamaan.
        männisstä on kyllä noin 3.5mm kolot venoille.

        Ja mietin vaan että (130+33+43.4) -(33+37.5) on 135.9
        eli mäntä jää 0.9mm alemma ku vakio.

        Paljonko lohkosta pitää ottaa???

        ja jos joku kehtais sanoo ton cometicin paksuuden

        Ja laskin että: 80,5 on männä halkaisia. 40.25 potenssiin2 *pii+ palotilat eli 64ml/64ml= 6.9? Mut mäntähän jää muutenkii alemma ku vakio..
        Niin, jää 0,9 alle 135mm pitkillä kangilla. Puhuit alussa 130mm pitkistä kangista. Siksi kysyin onko kaikki mitat varmasti oikein.
        37,5+135+33=205,5 -> noin puoli milliä alle lohkon. Voisin laskeskella puristussuhteita sitten kun ehdin.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2558
          • .

          #5
          Originally posted by Freak View Post
          Voisin laskeskella puristussuhteita sitten kun ehdin.
          Syl. 381,72
          Kansi 38,20
          Mäntä 30
          Tiiviste 9

          Vakio kannella ja olettaen että mäntä tulee tasan lohkon reunalle, sain puristussuhteeksi 5,94:1 em. arvoilla. Tuohon lisää ne venttiilien kolot ja pois sen mitä kannen lasku palotilaa pienensi eli se laskemasi 6,9:1 voisi pitää lähes paikkansa.

          Aika alhaisilta kuitenkin tuntuvat puristukset. Voiko männistä sorvata turvallisesti ainetta pois? Tuo kolo kun on aika syvä, niin sillä saisi hieman niitä puristuksia ylös. Mäntä jäisi kyllä vieläkin alemmaksi mikä ei ole hyvä asia. No, pitempää iskua tai kiertokankea...?

          Männän ja venttiilin väliin jäävä rako pitää joka tapauksessa tarkistaa vaikka nuo kolot aika syviltä vaikuttavatkin. Mäntä voisi tulla noin puoli milliä lohkon yli riippuen edelleen siitä Cometicin paksuudesta. Minimissään männän ja kannen väli tulisi olla 0,8mm - 1mm.

          Siitä sitten vaan uudelleen puristuksia laskeskelemaan.
          Last edited by Freak; 06-10-2006, 23:59. Reason: Laskettu silmät ristissä puoli nukuksissa, joten saattaa olla virheitä.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • Zeik88
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 300
            • Suonenjoki

            #6
            Mitenkähän kävisi jos laittais 82,2mm iskulla olevan kampuran ja 135mm veivit?
            chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
            ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎