Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostesuojaus Oulun seudulla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr_Doctor
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 226
    • Parolannummi

    Ruostesuojaus Oulun seudulla?

    Missä porukka on käyttäny autojaan ruostesuojauskäsittelyssä Oulun seudulla? Millasta työnlaatu on ollu ja minkä hintasta? Ite ajattelin käydä kyselemässä ens viikolla Pohjolan lasista (www.pohjolanlasi.fi) hintaa auton suojakäsittelylle.
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #2
    suojausta

    Sellainen putiikki oli joskus iissä kun ii:n autofix ja ruostesuojauksen hinta oli puolet halvempi kuin muilla yrittäjillä,vaikka käyttää samoja mömmöjä kun muutkin.

    Soitin tuonne Ii:n autofix:iin ja tiedustelin tämän päivän ruostesuojaksen hintaa.Lupas 350 euroon ruostesuojata tuollaisen e32:n kokoisen auton (hinta sis alv:n).

    Muutama kaveri on käyttänyt autonsa tuolla ja olleet kovin tyytyväisiä.

    Tuossa on numero 08-8174505
    Last edited by ihu412; 28-10-2006, 12:25.

    Comment

    • bandit
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 489
      • oulu

      #3
      pohjolan lasista vatattiin näin ku kysyin e36:seen ohessa myös hinnat

      Hei,

      Suosittelen täydellistä käsittelyä esim: Tuff-Kote Dinol käsittely:
      ovet, luukut, alusta koteloineen kaksilla aineilla
      985,-e ( täydellinen kaksoiskäsittely )

      Dinitrol käsittely: ovet, luukut, kotelot, alustan käsittely 790,-e (
      täydellinen käsittely )

      Tehdastakuun lisäturva: alustan ja koteloiden käsittely
      570,-e ( osasuojaus ).

      Käsittelyyn kuuluu: Alustan pesu koteloineen (renkaat ja muovilokarit
      käytetään irti täyskäsittelyissä Tuffe / Dinitrol), koneellinen kuivaus,
      käsitellään ovet, luukut, tavaratilan ja konehuoneen ympärystät, kotelot,
      alusta kaksilla aineilla. käsittelyn jälkeen päältä pesu. Joka automerkille
      ja mallille on oma käsittely kaavio/ohjeistus.


      melko kallista .....elämä on
      NHF- Nerd Home Function

      Comment

      • Behemoth
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 562

        #4
        Ite käytin E39:n siellä joulukuussa ja täytyy myöntää, että kallista oli, mutta hyvää jälkeä pojat tekivät. Alusta on liuotinhöyrypesty kauttaaltaan ja nämä mainitsemasi mämmit on sinne ruiskuteltu. Pientä löyhkää ajaessa alkuunsa kun pakoputki höyrystää näitä myrkkyjä, mutta ei haittaa menoa. 3 päivää auto oli käsittelyssä ja hintaa 580€.
        E66 730Ld LCI

        ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Onko E39:iä tosiaan tarpeen ruostesuojata erikseen ?

          Mitä tulee Pohjolan Lasiin, niin hyvää työtä tekivät ainakin tuulilasin vaihdon kanssa (olen 2 kert käyttänyt siellä).

          Mutta ne kyllä suosittelee noita parhaimpia käsittelyjä autoon kuin autoon...

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by teropa View Post
            Onko E39:iä tosiaan tarpeen ruostesuojata erikseen ?
            Sinne 2-K muovimassan ja muovitetun sinkkipellin päälle päälle ne kyllä liemet laittaa, kun vain löytyy artisti joka maksaa. Mitään muuta hyötyä tästä ei e39:n kohdalla ole kuin että parin/kolmen vuoden kuluttua helmakotelojen ja ovien tuuletukset on tukossa. Seuraukset näistä sitten jo haistaakin.

            Comment

            • Behemoth
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 562

              #7
              Niin olette sitä mieltä, että E39 ei ole järkeä ruostesuojata? Mistä tämmönen ajatus? Samalla lailla tämä korimalli ruostuu kuin muutkin? Tässä ei suojattu koteloita vaan pelkästään pyöräkaaret ja alusta.
              E66 730Ld LCI

              ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

              Comment

              • Sturmovik
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 360
                • häme

                #8
                Jos ja kun toi E39 alusta on sellanen kuin Hemi kerto, niin mikä hyöty siitä tervapaskasta siellä pohjassa on? Kysyn vaan...:think

                sori OT.

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  #9
                  Originally posted by Sturmovik View Post
                  Jos ja kun toi E39 alusta on sellanen kuin Hemi kerto, niin mikä hyöty siitä tervapaskasta siellä pohjassa on? Kysyn vaan...:think

                  sori OT.
                  Ei siitä mitään hyötyä olekkaan, päinvastoin voi olla haitaksi tehtaan tekemälle muovipinnoitteelle joka pohjassa alunperin on. Searchilla löytyy paljon juttua ruostesuojauksesta, kannattaa lukea läpi, mm. ne osiot jotka käsittelevät E36/E39 sinkittyjen korien ruoste"suojauksia".
                  Last edited by antti79; 01-02-2007, 21:10.
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Behemoth View Post
                    Niin olette sitä mieltä, että E39 ei ole järkeä ruostesuojata? Mistä tämmönen ajatus? Samalla lailla tämä korimalli ruostuu kuin muutkin? Tässä ei suojattu koteloita vaan pelkästään pyöräkaaret ja alusta.
                    Siis e39:ssä on mm.pohjissa sekä siellä pyöränkaarissa 2-komponenttinen polyuretaanimuovipinnoitus, jonka päällä tällä liuotteella ohennetulla piellä ei ole mitään virkaa/funktiota.
                    Eli tismalleen sama juttu kuin menisi tervaamaan lasikuituvenettä jotta se pitäisi vettä? Tekniikka+materiaalit ovat siis "hieman" muuttuneet niistä päivistä kun näitä pikipohjaisia suojauskäsittelyjä oikeasti tarvittiin saman lailla jo tehtaalla käsitellyille pinnoille.
                    Tämän paksun ja erittäin....siis ERITTÄIN sitkeän/lujan pinnoitteen alla on saman tyyppinen ohut muovipinnoitus kuin on peltikatoissa tai seinissä. Näiden alta löytyy kaksi erilaista hitsattavaa pohjamaalia. Sen alta löytyy sitten erittäin paksulti täyssinkitty vähärikkinen/korkealaatuinen muovausluja kromi ja nikkeliseosteinen teräspelti. Itse asiassa tuo pohjapelti ei ruostuisi ko.auton elinkaaren aikana vaikka sitä ei olisi pinnoitettukaan kuin sinkillä.
                    Nuo muovikäsittelyt ovat niin kiinni pellissä että normaalilla taltalla ja vasaralla ei sitä juurikaan saa irti. Jos kuitenkin jokin vaurio syntyy, niin se korjataan aina paikallisesti vastaavin ainein(käytännössä korikitti/liima).
                    Koteloissa muovitetun peltipinnan päällä lepää alhaisen sulamispisteen vaha, joka tiivistää kotelorakenteen ilma/vesitiiviiksi ilman että ne kaksi puukon kärjen menevää tuuletusreikää kotelon edessä ja perässä tukkeutuu siihen tarttuvasta pölystä. Eli tähän orggis kotelovahaan ei pöly/epäpuhtaudet tartu niiden kotelon läpi kulkevien satojen ilmakuutioiden mukana kulkiessaan ja koteloa tuulettaessaan, mutta näihin pikipohjaisiin kotelosuoja-aineisiin tarttuu. Muutama vuosi kun kuluu, niin nämä tuuletusreijät on tukossa ja tuuletusmekanismi pettää. Koteloon alkaa kertymään kondessivettä yleensä niin että se liruttelee sen lopultaautoon sisälle mattojen alle.
                    Nämä "suojatut" uusikoppaiset siis kyllä herkkäneinainen haistaa kun homekasvustoa on riittävästi. Lopultahan näistä tukkeutuu myös ovien vedenposto,jolloin ovissa lilluu senttitolkulla vettä joka sitten kusaisee sen ovipahvin välistä kynnyskotelon matoreunan imettäväksi.
                    Varsinkin e39:in paikoitellen lähes 10cm:iä vahvat solukumimatot imevät uskomattoman paljon vettä itseensä ilman että kuivumisesta olisi pienintäkään pelkoa. Eihän tämä vuosien pohjan vedessä lilluminen pysty tuohon pohjan sisäpuoleenkaan vaikka siinä ei paksua PUR pinnoitusta olekkaan. Kuitenkin ne hyödyt jäävät näihin ihmeellisiin sähkövikoihin/maavikoihin sekä ilmenemään ikkunoiden jatkuvaa huurtumista yhdistettynä homekasvuston viljelyalustan luomiseen. Minä kun joudun työksenä näitä uudehkoja koteloita päivittäin leikkelemään auki, niin voin luvata että niiden nykyisten kotelo"suojausten" hyödyt ja haitat tulee kyllä ilmi.
                    Ihan näin pikku juttuna vielä mainitsen, että kun framille tulee tuollainen kylkimällätty abaut 00-mallinen VW tai bemu joka on alusta"suojattu" ja kun puukkosahalla lähdetään pistämään koteloa poikki niin aloituskulma pitää olla suoraan sivulta, ei siis alta. Miksi?
                    No, siksi että jos lähtee sahaamaan suoraa altapäin niin se kotelosta päälle turskahtahtava vesi kastelee sahan ja luo työturvallisuusriskin.
                    Näissä "suojaamattomissa" ei tätä pelkoa ole.

                    Ja, korostettakoon nyt vielä että tämä koski e39:iä. Ei siis e21, e30 tai edes e36:sta
                    Last edited by Hemi; 02-02-2007, 00:42.

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Mahtava postaus, Hemi!

                      Siinäpä on perustelut poikineen.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • mikalkai
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 308
                        • Oulu

                        #12
                        Hemille vielä kysymys ihan varmuuden vuoksi: Eli tuollaisen E36 M3:n voi ja kannattaa käyttää suojauksessa jos Saksasta sen tänne hakee?
                        Ajossa:
                        E39 530i Touring M-Sport

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Riippuu vuosimallista. Eli ehkä ne muutaman ensimmäistä vuosimallia voisin käyttää kotelosuojauksessa, mutta sitä seuraaviin en tekisi mitään muuta kuin yhden silmämääräisen tsekkauksen vuosittain, tarkastaakseni pinnoitusten eheyden.

                          Comment

                          • mikalkai
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 308
                            • Oulu

                            #14
                            Vm. 93-95 on budjettiin sopiva, joten pitää tarkastaa sitten vielä tilanne. Kiitoksia neuvoista.
                            Ajossa:
                            E39 530i Touring M-Sport

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #15
                              Originally posted by mikalkai View Post
                              Vm. 93-95 on budjettiin sopiva, joten pitää tarkastaa sitten vielä tilanne. Kiitoksia neuvoista.
                              vuosimallista 93-> suojausta parannettiin tehtaalla (lue: lisättiin sinkkausta).
                              joten noi vuosimallit joita olet ajatellut ovat jo valmiiksi hyvinsuojatut.
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎