Missä porukka on käyttäny autojaan ruostesuojauskäsittelyssä Oulun seudulla? Millasta työnlaatu on ollu ja minkä hintasta? Ite ajattelin käydä kyselemässä ens viikolla Pohjolan lasista (www.pohjolanlasi.fi) hintaa auton suojakäsittelylle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ruostesuojaus Oulun seudulla?
Collapse
X
-
suojausta
Sellainen putiikki oli joskus iissä kun ii:n autofix ja ruostesuojauksen hinta oli puolet halvempi kuin muilla yrittäjillä,vaikka käyttää samoja mömmöjä kun muutkin.
Soitin tuonne Ii:n autofix:iin ja tiedustelin tämän päivän ruostesuojaksen hintaa.Lupas 350 euroon ruostesuojata tuollaisen e32:n kokoisen auton (hinta sis alv:n).
Muutama kaveri on käyttänyt autonsa tuolla ja olleet kovin tyytyväisiä.
Tuossa on numero 08-8174505Last edited by ihu412; 28-10-2006, 13:25.
-
-
pohjolan lasista vatattiin näin ku kysyin e36:seen ohessa myös hinnat
Hei,
Suosittelen täydellistä käsittelyä esim: Tuff-Kote Dinol käsittely:
ovet, luukut, alusta koteloineen kaksilla aineilla
985,-e ( täydellinen kaksoiskäsittely )
Dinitrol käsittely: ovet, luukut, kotelot, alustan käsittely 790,-e (
täydellinen käsittely )
Tehdastakuun lisäturva: alustan ja koteloiden käsittely
570,-e ( osasuojaus ).
Käsittelyyn kuuluu: Alustan pesu koteloineen (renkaat ja muovilokarit
käytetään irti täyskäsittelyissä Tuffe / Dinitrol), koneellinen kuivaus,
käsitellään ovet, luukut, tavaratilan ja konehuoneen ympärystät, kotelot,
alusta kaksilla aineilla. käsittelyn jälkeen päältä pesu. Joka automerkille
ja mallille on oma käsittely kaavio/ohjeistus.
melko kallista .....elämä onNHF- Nerd Home Function
Comment
-
-
Ite käytin E39:n siellä joulukuussa ja täytyy myöntää, että kallista oli, mutta hyvää jälkeä pojat tekivät. Alusta on liuotinhöyrypesty kauttaaltaan ja nämä mainitsemasi mämmit on sinne ruiskuteltu. Pientä löyhkää ajaessa alkuunsa kun pakoputki höyrystää näitä myrkkyjä, mutta ei haittaa menoa. 3 päivää auto oli käsittelyssä ja hintaa 580€.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Onko E39:iä tosiaan tarpeen ruostesuojata erikseen ?
Mitä tulee Pohjolan Lasiin, niin hyvää työtä tekivät ainakin tuulilasin vaihdon kanssa (olen 2 kert käyttänyt siellä).
Mutta ne kyllä suosittelee noita parhaimpia käsittelyjä autoon kuin autoon...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostOnko E39:iä tosiaan tarpeen ruostesuojata erikseen ?
Comment
-
-
Niin olette sitä mieltä, että E39 ei ole järkeä ruostesuojata? Mistä tämmönen ajatus? Samalla lailla tämä korimalli ruostuu kuin muutkin? Tässä ei suojattu koteloita vaan pelkästään pyöräkaaret ja alusta.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Sturmovik View PostJos ja kun toi E39 alusta on sellanen kuin Hemi kerto, niin mikä hyöty siitä tervapaskasta siellä pohjassa on? Kysyn vaan...:think
sori OT.Last edited by antti79; 01-02-2007, 22:10.
Comment
-
-
Originally posted by Behemoth View PostNiin olette sitä mieltä, että E39 ei ole järkeä ruostesuojata? Mistä tämmönen ajatus? Samalla lailla tämä korimalli ruostuu kuin muutkin? Tässä ei suojattu koteloita vaan pelkästään pyöräkaaret ja alusta.
Eli tismalleen sama juttu kuin menisi tervaamaan lasikuituvenettä jotta se pitäisi vettä? Tekniikka+materiaalit ovat siis "hieman" muuttuneet niistä päivistä kun näitä pikipohjaisia suojauskäsittelyjä oikeasti tarvittiin saman lailla jo tehtaalla käsitellyille pinnoille.
Tämän paksun ja erittäin....siis ERITTÄIN sitkeän/lujan pinnoitteen alla on saman tyyppinen ohut muovipinnoitus kuin on peltikatoissa tai seinissä. Näiden alta löytyy kaksi erilaista hitsattavaa pohjamaalia. Sen alta löytyy sitten erittäin paksulti täyssinkitty vähärikkinen/korkealaatuinen muovausluja kromi ja nikkeliseosteinen teräspelti. Itse asiassa tuo pohjapelti ei ruostuisi ko.auton elinkaaren aikana vaikka sitä ei olisi pinnoitettukaan kuin sinkillä.
Nuo muovikäsittelyt ovat niin kiinni pellissä että normaalilla taltalla ja vasaralla ei sitä juurikaan saa irti. Jos kuitenkin jokin vaurio syntyy, niin se korjataan aina paikallisesti vastaavin ainein(käytännössä korikitti/liima).
Koteloissa muovitetun peltipinnan päällä lepää alhaisen sulamispisteen vaha, joka tiivistää kotelorakenteen ilma/vesitiiviiksi ilman että ne kaksi puukon kärjen menevää tuuletusreikää kotelon edessä ja perässä tukkeutuu siihen tarttuvasta pölystä. Eli tähän orggis kotelovahaan ei pöly/epäpuhtaudet tartu niiden kotelon läpi kulkevien satojen ilmakuutioiden mukana kulkiessaan ja koteloa tuulettaessaan, mutta näihin pikipohjaisiin kotelosuoja-aineisiin tarttuu. Muutama vuosi kun kuluu, niin nämä tuuletusreijät on tukossa ja tuuletusmekanismi pettää. Koteloon alkaa kertymään kondessivettä yleensä niin että se liruttelee sen lopultaautoon sisälle mattojen alle.
Nämä "suojatut" uusikoppaiset siis kyllä herkkäneinainen haistaa kun homekasvustoa on riittävästi. Lopultahan näistä tukkeutuu myös ovien vedenposto,jolloin ovissa lilluu senttitolkulla vettä joka sitten kusaisee sen ovipahvin välistä kynnyskotelon matoreunan imettäväksi.
Varsinkin e39:in paikoitellen lähes 10cm:iä vahvat solukumimatot imevät uskomattoman paljon vettä itseensä ilman että kuivumisesta olisi pienintäkään pelkoa. Eihän tämä vuosien pohjan vedessä lilluminen pysty tuohon pohjan sisäpuoleenkaan vaikka siinä ei paksua PUR pinnoitusta olekkaan. Kuitenkin ne hyödyt jäävät näihin ihmeellisiin sähkövikoihin/maavikoihin sekä ilmenemään ikkunoiden jatkuvaa huurtumista yhdistettynä homekasvuston viljelyalustan luomiseen. Minä kun joudun työksenä näitä uudehkoja koteloita päivittäin leikkelemään auki, niin voin luvata että niiden nykyisten kotelo"suojausten" hyödyt ja haitat tulee kyllä ilmi.
Ihan näin pikku juttuna vielä mainitsen, että kun framille tulee tuollainen kylkimällätty abaut 00-mallinen VW tai bemu joka on alusta"suojattu" ja kun puukkosahalla lähdetään pistämään koteloa poikki niin aloituskulma pitää olla suoraan sivulta, ei siis alta. Miksi?
No, siksi että jos lähtee sahaamaan suoraa altapäin niin se kotelosta päälle turskahtahtava vesi kastelee sahan ja luo työturvallisuusriskin.
Näissä "suojaamattomissa" ei tätä pelkoa ole.
Ja, korostettakoon nyt vielä että tämä koski e39:iä. Ei siis e21, e30 tai edes e36:staLast edited by Hemi; 02-02-2007, 01:42.
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View PostVm. 93-95 on budjettiin sopiva, joten pitää tarkastaa sitten vielä tilanne. Kiitoksia neuvoista.
joten noi vuosimallit joita olet ajatellut ovat jo valmiiksi hyvinsuojatut.
Comment
-
Comment